Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco 1753 (nieuw generatie) bevestiging panto's door System-M
Vandaag om 01:59:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Joz
Vandaag om 00:48:20
Welke CV wijzigen Piko DSB 1147 soundloc door Jean
Vandaag om 00:10:34
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
21 November 2025, 23:32:12
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door JeanR
21 November 2025, 23:00:03
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
21 November 2025, 22:53:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door 1200blauw
21 November 2025, 22:46:56
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door JeanR
21 November 2025, 22:45:14
Spoor- en tramweg parafernalia door GerardvV
21 November 2025, 22:32:47
Fleischmann 4178 NS4903 pimpen naar NS4905 door ruudns
21 November 2025, 22:26:57
lange adressen met esu decoders. door NS2408
21 November 2025, 22:19:47
Een nieuw baantje op Micromodules door Joz
21 November 2025, 21:45:24
Bahnstrecke 5867 door gdh
21 November 2025, 21:05:21
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door Ronald Halma
21 November 2025, 20:57:00
Stottering Piko 98551BD door Ronald Halma
21 November 2025, 20:55:57
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
21 November 2025, 20:23:35
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Huup
21 November 2025, 20:01:37
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door Sven
21 November 2025, 19:34:31
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
21 November 2025, 19:26:22
Märklin M tapijtbaan door Mark D.
21 November 2025, 19:00:59
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Ronald A.
21 November 2025, 18:56:34
De spoorhaven van Zuidbarge. door Scratchbuilt
21 November 2025, 18:50:04
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Karel466
21 November 2025, 17:39:39
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
21 November 2025, 17:03:43
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Jeroen Water
21 November 2025, 16:46:50
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door Eric v C
21 November 2025, 16:45:03
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Brouwersbaan
21 November 2025, 16:40:04
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
21 November 2025, 16:26:27
NS Mat 35 Maple Leaf door Montanbahn
21 November 2025, 15:38:25
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
21 November 2025, 14:37:48
  

Auteur Topic: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's  (gelezen 6438807 keer)

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #6330 Gepost op: 09 August 2013, 17:23:05 »
Ad heeft toch gelijk geloof ik. Ik kon me herinneren dat een andere spotter zei dat het een ertstrein was, maar dit was een andere trein die iets later binnen kwam rijden (dat was ook een dubbeltractie, dus dat lijkt me logischer). Ik zal het aanpassen (y).
Niet perse rijden lege erts treinen met dubbeltractie, vaak genoeg dat lege kolen of erts treinen bestaande uit Falns'n met een enkele loc worden gereden. En alle kolen/erts/cokes-treinen uit duitsland zijn leeg.
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 752
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #6331 Gepost op: 09 August 2013, 18:03:29 »
Leuk al deze reacties maar toch nog de volgende vraag:

Heeft er iemand foto's van 'n lege ertstrein met 1 lok ervoor?

Mvg Ad

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3270
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #6332 Gepost op: 09 August 2013, 18:40:49 »
Als een foto op het Duitse deel van de route goed is.

groet, Huub

Bruno

  • Offline Offline
  • Berichten: 612
    • Spoorpunt.nl
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #6333 Gepost op: 09 August 2013, 19:42:57 »
Dank, weer wat geleerd :-)
Lees ik het goed en verklapt flickr het gebruik van photoshop? Zoja, wat is er gedaan?
Groet
Huibert
Ik fotografeer met mijn camera in RAW, in tegenstelling tot JPG wordt de foto dan bijna niet gecomprimeerd.
De bestanden zijn een stuk groter, maar bevatten ook meer detail, om deze bestanden te openen en te converteren heb je echter wel een bewerkingsprogramma nodig zoals Photoshop.
Het voornaamste wat ik met mijn foto's doe in Photoshop is dus het importeren uit RAW formaat, indien nodig rechtzetten en wat bijsnijden, het kader eromheen plaatsen en opslaan als JPG.
Als een foto soms wat donker uitgevallen is, licht ik hem nog iets op, dat is ook een voordeel van RAW, want dat kan in beperkte mate zonder verlies van kwaliteit.
Waarschijnlijk nog wel meer, want bij ten minste een foto ben ik iets storends "kwijt"  ;D
Wat dat betreft was de fotografie voor de digitale tijd een stuk leuker....
Dan ben ik wel benieuwd op welke foto jij wat mist, want bij de foto's die ik hier heb geplaatst is in ieder geval niets digitaal "verwijderd". ;)
« Laatst bewerkt op: 09 August 2013, 19:47:05 door Bruno »

reMARKable

  • Offline Offline
  • Berichten: 2088
  • TP V-VI op duits territorium
    • Up to date fotostream met fotos uit NL-DE en CH
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #6334 Gepost op: 09 August 2013, 19:49:50 »
Leuk al deze reacties maar toch nog de volgende vraag:

Heeft er iemand foto's van 'n lege ertstrein met 1 lok ervoor?

Mvg Ad

Of in NL van Floris:  KLIK
Regelmatig nieuwe foto's online! https://www.flickr.com/photos/remarkable1432/

Magnus Souverein

  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #6335 Gepost op: 10 August 2013, 10:50:23 »
De NIAG 9 passeert op vrijdag 26 juli 2013 het voormalig station Lintorf met een zestal graanwagens richting Duisburg.
Nee, lege wagens voor het vervoer van soda. De wagens komen uit Düsseldorf Reisholz en gaan naar Rheinberg.

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 752
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #6336 Gepost op: 10 August 2013, 10:51:43 »
 Leuk,nooit eerder gezien.

 Dank.

Mvg Ad

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3260
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #6337 Gepost op: 10 August 2013, 11:01:26 »
Niet perse rijden lege erts treinen met dubbeltractie, vaak genoeg dat lege kolen of erts treinen bestaande uit Falns'n met een enkele loc worden gereden. En alle kolen/erts/cokes-treinen uit duitsland zijn leeg.
De dappere heren van Rheincargo rijden zelfs volle kolentreinen met één loc ::)

Rubedino

  • Gast
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #6338 Gepost op: 10 August 2013, 11:58:21 »
Museum spul:


kroko_001 by Rail-Kees, on Flickr


ital_electro by Rail-Kees, on Flickr

Meer hier.

reMARKable

  • Offline Offline
  • Berichten: 2088
  • TP V-VI op duits territorium
    • Up to date fotostream met fotos uit NL-DE en CH
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #6339 Gepost op: 10 August 2013, 12:14:08 »
De dappere heren van Rheincargo rijden zelfs volle kolentreinen met één loc ::)
Is dat voor een machinist echt werken of is een DT echt luxe?
Regelmatig nieuwe foto's online! https://www.flickr.com/photos/remarkable1432/

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1924
    • Flickr pagina
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #6340 Gepost op: 10 August 2013, 12:28:05 »
Is dat voor een machinist echt werken of is een DT echt luxe?
Rheincargo rijdt met Class 66, daar is weinig luxe in te vinden. Met 40 volle kolenwagens wel een hoop geluid...

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3260
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #6341 Gepost op: 10 August 2013, 13:11:05 »
Vergeleken met een class is bijna al het andere luxe ;)
Multiple rijden(dus beide locs bediend door één machinist) is zo vergeleken wel luxe ja, maar om een beetje normale dienstregelingssnelheid te kunnen rijden ook soort van noodzakelijk. De class 66 kan ook multiple rijden,maar heeft hier schijnbaar de toelating niet voor. Overigens kan een br 189/186 ook alleen een kolentrein kunnen trekken,maar voor je dan op snelheid bent, vraag maar niet hoe ik dit weet  ;)
Is dat voor een machinist echt werken of is een DT echt luxe?
De enige die hard moet werken is de loc ;), loc rijd continue in volle tractie, voor de machinist alleen erg oncomfortabel vanwege het overmatig aanwezig zijn van geluid en andere ongemakken.
« Laatst bewerkt op: 10 August 2013, 13:14:58 door Remco vM »

reMARKable

  • Offline Offline
  • Berichten: 2088
  • TP V-VI op duits territorium
    • Up to date fotostream met fotos uit NL-DE en CH
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #6342 Gepost op: 10 August 2013, 13:51:30 »
 (y) Tnx! Als ik het goed begrijp hoeft de machinist dus niets meer of minder te doen maar is het puur het optrekken ed. wat beter gaat waardoor de dienstregeling makkelijker te halen is ed.
Regelmatig nieuwe foto's online! https://www.flickr.com/photos/remarkable1432/

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3260
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #6343 Gepost op: 10 August 2013, 14:14:53 »
Met multiple rijden hoeft de machinist niet echt veel extra's te, wel bij e-loccen extra op het vermogensverbruik letten dat je niet te veel vermogen gebruikt en eventueel de trein in stukken trekt door te grote krachten, of te veel spanning uit de bovenleiding trekt.
Hoeveelheid werk hangt ook af van het type loc. Een machinist  vroeger op bijvoorbeeld de 1200,moest meer handelingen verrichten dan tegenwoordig op het modernere materieel.

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 941
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #6344 Gepost op: 10 August 2013, 22:08:48 »
Rheincargo rijdt met Class 66, daar is weinig luxe in te vinden. Met 40 volle kolenwagens wel een hoop geluid...
Leuk is anders om zo'n zware trein te rijden met een Class66, maar aan de andere kant is het wel weer een uitdaging om de trein te proberen op tijd te laten rijden zonder de ampèremeter lang in het rode vlak te houden. Tevens is het nog meer vooruit kijken zeker als je een paar kleine heuveltjes tegen kom, want met zo'n zware trein en 1 loc blijf je al snel hangen........