Leve de EUROPESE EENHEID
Zolang er geen eenheid is in bovenleidingspanning en beveiligingssysteem is het niet vanzelfsprekend dat een toelating voor 1 land automatisch geldt voor een ander land.
Mooi voorbeeld is de Eurobahn uit het stuk hierboven, waar een wil is, is een weg. Blijkbaar is die wil er anderen niet, om concurrentie of welke reden dan ook. Wel een beetje zuur als de toelating er wel is het toch niet werkt. Blijkbaar kun je een toelating krijgen zonder tests op het desbetreffende baanvak De flirt heeft bij mijn weten geen test ritten gemaakt op het baanvak Hengelo-Bentheim. Vaak gezocht naar info op het internet, zelfs een middag zelf gekeken op het baanvak. NADA.
Maar Venlo is toch geen probleem voor zo'n "last-mile", mits toegelaten in Duitsland. Duitse e-locs komen er toch ook?
Alleen worden deze locs door nederlandse machinisten gereden en die hebben de opleiding voor de last mile machines niet gehad , bovendien worden die loccen elders ingezet.
En niet alle Duitse E-loc’s mogen weer in Venlo komen, ook daar is weer een toelating voor nodig.
Wat er bij de Eurobahn niet goed gaat, daar ben ik ook wel benieuwd naar, spanningswisseling vind in Bentheim altijd stilstaand plaats.
Twee uitzonderingen daar gelaten collega Ikzelf en een andere collega hebben voor de BR187 AC met last mile een opleiding gehad. Hier is echter nooit een proefrit van afgenomen door verschuiving van de plannen.
Beetje ingezoomd Martijn