Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Pfarrerwinkel bahn
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 00:23:24
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
Huup
Vandaag
om 00:22:25
Rangeren met een pec
door
Huup
Vandaag
om 00:16:57
Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt
door
BrightonBelle
30 October 2025, 23:25:16
Lodewickshaven
door
Wim Vink
30 October 2025, 23:11:40
Raadplaatje
door
Lars Smelter
30 October 2025, 23:00:20
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving.
door
spock
30 October 2025, 23:00:03
Fleischmann SGMm Deurrubbers?
door
Duikeend
30 October 2025, 22:58:17
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
prutser
30 October 2025, 22:44:17
Station Roodeschool
door
Benelux795
30 October 2025, 22:43:46
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
RetroJack
30 October 2025, 22:18:36
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
30 October 2025, 22:13:40
Märklin 2025
door
Modellbahnwagen
30 October 2025, 22:01:23
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
30 October 2025, 21:41:33
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Klaas Zondervan
30 October 2025, 21:39:30
US diorama in H0
door
Spoor010
30 October 2025, 21:39:03
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Mitchell
30 October 2025, 21:35:10
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Karben
30 October 2025, 21:27:58
Rondom Charlois
door
Arjen52
30 October 2025, 21:23:10
mDDM, waarom 3 draaistellen?
door
Duvel
30 October 2025, 20:40:07
NS 8100 in 0
door
rolfm
30 October 2025, 20:22:16
Wat spoor 1 brouwsels
door
Frits C
30 October 2025, 20:20:29
PPM kranen van Strukton
door
Eric B
30 October 2025, 19:37:07
vrijgavecode z21 centrale
door
AlbertG
30 October 2025, 18:43:56
Bauarbeiten im gange
door
MaraNCS
30 October 2025, 18:05:28
Fotodijkje en fotodiorama
door
Eric B
30 October 2025, 17:59:44
Lasersnijder voor karton
door
Frits C
30 October 2025, 17:41:28
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
30 October 2025, 17:07:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
30 October 2025, 16:57:43
ACME 2024 met NS ICNG!
door
VAM65
30 October 2025, 16:47:56
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Modeltreinproblemen en -vragen
|
problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel. (gelezen 4229 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12521
problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
«
Gepost op:
19 April 2010, 15:14:52 »
Bij het bedraden van een Tillig dubbel engelswissel zijn er sluitingsproblemen.
Het probleem is dat in de positie van rechtdoor alles goed gaat, maar staat het wissel afbuigend, dan is er sluiting. Wie weet de oplossing voor dit probleem
SK
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
RobbertJan
Offline
Berichten: 3536
Mcn NSR Groningen.
Re:problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
«
Reactie #1 Gepost op:
19 April 2010, 15:18:41 »
Dit probleem doet zich neem ik aan voor op het puntstuk? welke gepolariseerd wordt door
de aandrijving. Dan is het probleem simpel op te lossen door de polarisatie van de puntstukken
om te draaien, zegge normaal is het "motor 1: puntstuk 1" en "motor 2: puntstuk 2"
nu moet dat worden 1:2 en 2:1.
Had exact het zelfde probleem dat is nu opgelost.
Gr.
Robbert Jan.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26876
Re:problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
«
Reactie #2 Gepost op:
19 April 2010, 17:30:50 »
RobbertJan,
Je verhaal klopt niet helemaal. Bij een engels wissel is de polarisatie niet anders dan bij een gewoon wissel.
Daarom even een bliksemcursus "puntstuk polariseren" in één plaatje:
http://people.zeelandnet.nl/zondervan/engelsmanpolariseren.jpg
Het is een grote plaat, dus je moet even helemaal inzoomen.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
nederbelg
Offline
Berichten: 1453
Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
Re:problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
«
Reactie #3 Gepost op:
19 April 2010, 17:35:50 »
Correct,
Zoals in Klaas zijn tekening.
En dan zowiezo alle vier de binnenste railstaven isoleren met een plastic raillas.
Dave
Gelogd
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV
RobbertJan
Offline
Berichten: 3536
Mcn NSR Groningen.
Re:problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
«
Reactie #4 Gepost op:
19 April 2010, 18:12:55 »
En dat klopt dan niet geheel, een Tillig Engelsman is al geisoleerd dus die isolatielassen
zijn niet nodig, het punststuk bij deze wissels is al compleet gescheiden van de rest zoals te
zien in onderstaande foto:
Op de foto is de onderbreking te zien in beide railstaven.
Het is overigens bij de oude als nieuwe type gelijk. (verschillende doosjes gelijk wissel)
Gr.
Robbert Jan.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
nederbelg
Offline
Berichten: 1453
Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
Re:problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
«
Reactie #5 Gepost op:
19 April 2010, 19:46:27 »
RJ.
Dan heb jij de wissels van +/- 22 cm.
Die van 28 cm hebben dat niet en die moet je isoleren.
Dave
Gelogd
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV
RobbertJan
Offline
Berichten: 3536
Mcn NSR Groningen.
Re:problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
«
Reactie #6 Gepost op:
19 April 2010, 20:26:51 »
Kijk, daar zit hem dan het verschil.
Ik heb inderdaad de DKW I R 484 (85390) en die is 224mm.
Misverstand uit de lucht geholpen
Gr.
Robbert Jan.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12521
Re:problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
«
Reactie #7 Gepost op:
19 April 2010, 23:01:20 »
Een wat betere omschrijving van het probleem.
De sluiting (op de puntstukken) is er alleen maar als je van de grote yard rechtdoor wil rijden via de Engelsman, staat deze afbuigend dan geeft dit geen problemen.
Kom je aanrijden via de ladderwissel dan krijg je ook hier geen problemen als je afbuigend wil rijden maar weer wel als je rechtdoor wil gaan.
Kortom in beide gevallen afbuigend rijden niet en rechtdoorgaand wel.
Heb dit afgelopen weekend nog eens uitgebreid getest.
Zit eraan te denken om de aansluiting op het puntstuk te laten vervallen, kijken of dit helpt.
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26876
Re:problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
«
Reactie #8 Gepost op:
19 April 2010, 23:13:58 »
Sobat, je verhaal lijkt er toch op te wijzen dat je de puntstukken met de verkeerde tongen laat meeschakelen.
Nogmaals: puntstuk oost moet meeschakelen met tongen west, puntstuk west moet meeschakelen met tongen oost.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12521
Re:problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
«
Reactie #9 Gepost op:
24 April 2010, 12:38:20 »
Heren,
Allen bedankt voor het mee denken. Probleem is dank zij u opgelost.
SK
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Modeltreinproblemen en -vragen
|
problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.