Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Digikeijs 4024 servodecoder bewegingsuitslagen niet te programmeren
door
San-Markos
Vandaag
om 20:15:31
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Frank 123
Vandaag
om 19:55:32
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 19:53:34
Raadplaatje
door
Sikko
Vandaag
om 19:51:59
Vreemd verschijnsel BR 80 017 (startset) Roco
door
Bahn-AG
Vandaag
om 19:43:29
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint.
door
spoorfreak
Vandaag
om 19:35:02
Train o Matic smart power pack
door
Menno
Vandaag
om 19:18:09
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
defender
Vandaag
om 19:00:36
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 18:57:14
Voiture-restaurant « Libre-Service » - Jouef HJ4208 - HO 1/87 - CIWL - EP IV
door
sncf231e
Vandaag
om 18:55:58
Cherteau, fictieve Waals industriedorp
door
RetroJack
Vandaag
om 18:48:37
Modelspoorbaan van Einte
door
NS264
Vandaag
om 18:45:05
herrmann
door
Eric B
Vandaag
om 18:42:22
Minibaan Visserskaai H0
door
Sikko
Vandaag
om 18:35:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Daan!
Vandaag
om 18:34:54
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18)
door
RdJ
Vandaag
om 16:25:23
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 16:21:50
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
spoorijzer
Vandaag
om 15:52:51
Zee. Land.
door
Huup
Vandaag
om 15:46:46
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 15:46:29
Mijn geweatherde modellen
door
Paulus
Vandaag
om 15:43:44
Mooi weer om buiten te spelen
door
minilocomaster
Vandaag
om 15:43:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
gdh
Vandaag
om 15:10:57
Probleem met Trix wagon
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 15:09:54
US diorama in H0
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:51:53
Wat wordt op dit object op het perron geklikt?
door
Jan-Peter
Vandaag
om 14:01:08
The Micro Model Railway Dispatch
door
Noordernet
Vandaag
om 12:58:18
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Paul1969
Vandaag
om 12:39:28
Bauarbeiten im gange
door
Paul1969
Vandaag
om 12:29:11
'Permaloog' met electronenbuizen
door
Pauldg
Vandaag
om 11:20:01
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Modeltreinproblemen en -vragen
|
problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel. (gelezen 4287 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12571
problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
«
Gepost op:
19 April 2010, 15:14:52 »
Bij het bedraden van een Tillig dubbel engelswissel zijn er sluitingsproblemen.
Het probleem is dat in de positie van rechtdoor alles goed gaat, maar staat het wissel afbuigend, dan is er sluiting. Wie weet de oplossing voor dit probleem
SK
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
RobbertJan
Offline
Berichten: 3547
Mcn NSR Groningen.
Re:problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
«
Reactie #1 Gepost op:
19 April 2010, 15:18:41 »
Dit probleem doet zich neem ik aan voor op het puntstuk? welke gepolariseerd wordt door
de aandrijving. Dan is het probleem simpel op te lossen door de polarisatie van de puntstukken
om te draaien, zegge normaal is het "motor 1: puntstuk 1" en "motor 2: puntstuk 2"
nu moet dat worden 1:2 en 2:1.
Had exact het zelfde probleem dat is nu opgelost.
Gr.
Robbert Jan.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
Klaas Zondervan
Online
Berichten: 27069
Re:problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
«
Reactie #2 Gepost op:
19 April 2010, 17:30:50 »
RobbertJan,
Je verhaal klopt niet helemaal. Bij een engels wissel is de polarisatie niet anders dan bij een gewoon wissel.
Daarom even een bliksemcursus "puntstuk polariseren" in één plaatje:
http://people.zeelandnet.nl/zondervan/engelsmanpolariseren.jpg
Het is een grote plaat, dus je moet even helemaal inzoomen.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
nederbelg
Offline
Berichten: 1454
Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
Re:problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
«
Reactie #3 Gepost op:
19 April 2010, 17:35:50 »
Correct,
Zoals in Klaas zijn tekening.
En dan zowiezo alle vier de binnenste railstaven isoleren met een plastic raillas.
Dave
Gelogd
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV
RobbertJan
Offline
Berichten: 3547
Mcn NSR Groningen.
Re:problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
«
Reactie #4 Gepost op:
19 April 2010, 18:12:55 »
En dat klopt dan niet geheel, een Tillig Engelsman is al geisoleerd dus die isolatielassen
zijn niet nodig, het punststuk bij deze wissels is al compleet gescheiden van de rest zoals te
zien in onderstaande foto:
Op de foto is de onderbreking te zien in beide railstaven.
Het is overigens bij de oude als nieuwe type gelijk. (verschillende doosjes gelijk wissel)
Gr.
Robbert Jan.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
nederbelg
Offline
Berichten: 1454
Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
Re:problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
«
Reactie #5 Gepost op:
19 April 2010, 19:46:27 »
RJ.
Dan heb jij de wissels van +/- 22 cm.
Die van 28 cm hebben dat niet en die moet je isoleren.
Dave
Gelogd
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV
RobbertJan
Offline
Berichten: 3547
Mcn NSR Groningen.
Re:problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
«
Reactie #6 Gepost op:
19 April 2010, 20:26:51 »
Kijk, daar zit hem dan het verschil.
Ik heb inderdaad de DKW I R 484 (85390) en die is 224mm.
Misverstand uit de lucht geholpen
Gr.
Robbert Jan.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12571
Re:problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
«
Reactie #7 Gepost op:
19 April 2010, 23:01:20 »
Een wat betere omschrijving van het probleem.
De sluiting (op de puntstukken) is er alleen maar als je van de grote yard rechtdoor wil rijden via de Engelsman, staat deze afbuigend dan geeft dit geen problemen.
Kom je aanrijden via de ladderwissel dan krijg je ook hier geen problemen als je afbuigend wil rijden maar weer wel als je rechtdoor wil gaan.
Kortom in beide gevallen afbuigend rijden niet en rechtdoorgaand wel.
Heb dit afgelopen weekend nog eens uitgebreid getest.
Zit eraan te denken om de aansluiting op het puntstuk te laten vervallen, kijken of dit helpt.
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Klaas Zondervan
Online
Berichten: 27069
Re:problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
«
Reactie #8 Gepost op:
19 April 2010, 23:13:58 »
Sobat, je verhaal lijkt er toch op te wijzen dat je de puntstukken met de verkeerde tongen laat meeschakelen.
Nogmaals: puntstuk oost moet meeschakelen met tongen west, puntstuk west moet meeschakelen met tongen oost.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12571
Re:problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
«
Reactie #9 Gepost op:
24 April 2010, 12:38:20 »
Heren,
Allen bedankt voor het mee denken. Probleem is dank zij u opgelost.
SK
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Modeltreinproblemen en -vragen
|
problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.