Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door Eric B
Vandaag om 20:30:52
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 20:29:34
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
Vandaag om 20:17:41
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 20:16:14
Minibaan Visserskaai H0 door hervé
Vandaag om 20:16:02
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Stootjuk
Vandaag om 20:14:22
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 20:04:55
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 19:57:19
Waarschuwing: - Modellbahnenshop.com gehacked door Ronald Halma
Vandaag om 19:46:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 19:41:21
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Huup
Vandaag om 19:35:12
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Arjen52
Vandaag om 19:18:29
Roco 21026 werkt niet goed door N-Sven
Vandaag om 19:14:29
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 19:04:28
Acme nieuwe ICNG door Edwin2121992
Vandaag om 18:49:17
Pendelbetrieb door Ronvgs
Vandaag om 18:47:07
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door R1954
Vandaag om 17:59:56
In 6 uur van Parijs naar Madrid: EU zet in op netwerk van snelle treinen door Sven
Vandaag om 17:41:03
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door Ronald Halma
Vandaag om 16:32:36
Verkoper beurs Houten door Wies
Vandaag om 16:32:28
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 16:18:55
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Huup
Vandaag om 16:07:39
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Teun
Vandaag om 15:53:08
Update: baan in de tropen door Jelmer
Vandaag om 15:38:16
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 14:35:11
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door StefanNL_Plays
Vandaag om 13:50:18
Houten Plus zaterdag 21-2-2026 door RhB-Mikey
Vandaag om 13:25:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Eric B
Vandaag om 12:40:12
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 12:00:46
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Hans GJ
Vandaag om 11:50:58
  

Auteur Topic: problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.  (gelezen 4242 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12532
    • sleutelspoor
problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
« Gepost op: 19 April 2010, 15:14:52 »

Bij het bedraden van een Tillig dubbel engelswissel zijn er sluitingsproblemen.
Het probleem is dat in de positie van rechtdoor alles goed gaat, maar staat het wissel afbuigend, dan is er sluiting. Wie weet de oplossing voor dit probleem
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3537
  • Mcn NSR Groningen.
Re:problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
« Reactie #1 Gepost op: 19 April 2010, 15:18:41 »
Dit probleem doet zich neem ik aan voor op het puntstuk? welke gepolariseerd wordt door
de aandrijving. Dan is het probleem simpel op te lossen door de polarisatie van de puntstukken
om te draaien, zegge normaal is het "motor 1: puntstuk 1" en "motor 2: puntstuk 2"
nu moet dat worden 1:2 en 2:1.

Had exact het zelfde probleem dat is nu opgelost.

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26905
    • Pagina van klaas
Re:problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
« Reactie #2 Gepost op: 19 April 2010, 17:30:50 »
RobbertJan,

Je verhaal klopt niet helemaal. Bij een engels wissel is de polarisatie niet anders dan bij een gewoon wissel.
Daarom even een bliksemcursus "puntstuk polariseren" in één plaatje:
http://people.zeelandnet.nl/zondervan/engelsmanpolariseren.jpg
Het is een grote plaat, dus je moet even helemaal inzoomen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1453
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re:problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
« Reactie #3 Gepost op: 19 April 2010, 17:35:50 »
Correct,

Zoals in Klaas zijn tekening.

En dan zowiezo alle vier de binnenste railstaven isoleren met een plastic raillas.

Dave

DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3537
  • Mcn NSR Groningen.
Re:problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
« Reactie #4 Gepost op: 19 April 2010, 18:12:55 »
En dat klopt dan niet geheel, een Tillig Engelsman is al geisoleerd dus die isolatielassen
zijn niet nodig, het punststuk bij deze wissels is al compleet gescheiden van de rest zoals te
zien in onderstaande foto:



Op de foto is de onderbreking te zien in beide railstaven.
Het is overigens bij de oude als nieuwe type gelijk. (verschillende doosjes gelijk wissel)

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1453
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re:problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
« Reactie #5 Gepost op: 19 April 2010, 19:46:27 »
RJ.

Dan heb jij de wissels van +/- 22 cm.
Die van 28 cm hebben dat niet en die moet je isoleren.

Dave
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3537
  • Mcn NSR Groningen.
Re:problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
« Reactie #6 Gepost op: 19 April 2010, 20:26:51 »
Kijk, daar zit hem dan het verschil.
Ik heb inderdaad de DKW I R 484 (85390) en die is 224mm.

Misverstand uit de lucht geholpen  (y)

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12532
    • sleutelspoor
Re:problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
« Reactie #7 Gepost op: 19 April 2010, 23:01:20 »
Een wat betere omschrijving van het probleem.
De sluiting (op de puntstukken) is er alleen maar als je van de grote yard rechtdoor wil rijden via de Engelsman, staat deze afbuigend dan geeft dit geen problemen.

Kom je aanrijden via de ladderwissel dan krijg je ook hier geen problemen als je afbuigend wil rijden maar weer wel als je rechtdoor wil gaan.

Kortom in beide gevallen afbuigend rijden niet en rechtdoorgaand wel.

Heb dit afgelopen weekend nog eens uitgebreid getest.

Zit eraan te denken om de aansluiting op het puntstuk te laten vervallen, kijken of dit helpt.

Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26905
    • Pagina van klaas
Re:problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
« Reactie #8 Gepost op: 19 April 2010, 23:13:58 »
Sobat, je verhaal lijkt er toch op te wijzen dat je de puntstukken met de verkeerde tongen laat meeschakelen.
Nogmaals: puntstuk oost moet meeschakelen met tongen west, puntstuk west moet meeschakelen met tongen oost.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12532
    • sleutelspoor
Re:problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
« Reactie #9 Gepost op: 24 April 2010, 12:38:20 »
Heren,
Allen bedankt voor het mee denken. Probleem is dank zij u opgelost.
SK (y)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.