Henk, dan heb ik je verkeerd begrepen. Groet,Ruud
Ik weet niet of het met een beetje zelfwerkzaamheid te verhelpen is?
(knip)...In het verleden heb ik ook weleens een Roco 1600 van een echt kortkoppelmechaniek voorzien. De methode is door Maarten op het forum beschreven en daarbij heeft hij een foto geplaatst. Je moet er de verlichting aan die kant voor opofferen, maar dan rij je ook echt buffer aan buffer en dat is bij DDM toch wel een stuk fraaier. Binnenkort ga ik kijken of dat bij een gemoderniseerde Roco 1800 ook kan, maar dat zal wel.
Nog een tip over de behandeling van de Roco-schacht. Hieronder een schacht zoals die op de Roco 1600 zit en een ingekort exemplaar. Er is goed te zien dat de schacht precies achter een randje kan worden ingekort. De koppeling knip je af net waar het zwaluwstaartje iets breder is geworden. Het kost dan moeite om de koppeling in het restant van de schacht te duwen, maar de koppeling zit dan ook gelijk zo klem dat er geen lijm nodig is.