Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 15:06:45
Leuke film over spoorwegbouw 1949 door Montanbahn
Vandaag om 14:53:08
RhB H0m, Albulisch door Boertje
Vandaag om 14:51:09
The Summer of 69 door Ronald Halma
Vandaag om 14:22:40
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:31:50
't Boemeltje door Sam
Vandaag om 13:26:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door NS264
Vandaag om 13:22:05
Met welke tang knip je verenstaal? door Montanbahn
Vandaag om 13:14:53
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door bellejt
Vandaag om 12:58:15
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 12:42:50
booster vraag door 1200blauw
Vandaag om 12:42:01
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door jan47
Vandaag om 12:41:51
ICM 4444 op basis van Marklin 37421 door ES44C4
Vandaag om 12:20:47
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 12:11:32
De fabriek - Spoor 0 door Ronald Halma
Vandaag om 11:52:05
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Jeronimos
Vandaag om 11:42:25
Wat was jullie allereerste loc? door puntenglijder
Vandaag om 10:43:11
Update: baan in de tropen door Eric v C
Vandaag om 10:41:52
Op zoek naar ns-seinvleugels in ho door Hans Reints
Vandaag om 10:30:51
Modelbaan Beltheim. door Hollandserhbfan
Vandaag om 10:25:33
Grootspoor in Frankrijk door Wouter W
Vandaag om 10:09:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Montanbahn
Vandaag om 09:01:55
Terugverende koppeling door Trein033
Vandaag om 08:29:02
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MOVisser
Vandaag om 08:22:44
Her-(her-)beginnen door Ronaldk
Vandaag om 08:02:11
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Benjamin92
Vandaag om 01:36:24
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Joz
Vandaag om 00:04:18
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
06 August 2025, 22:36:12
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Vislijn
06 August 2025, 22:02:52
US diorama in H0 door 741230
06 August 2025, 21:07:12
  

Auteur Topic: Artitec: DDM-1  (gelezen 414802 keer)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #300 Gepost op: 11 March 2010, 20:42:36 »
@ Jos,

Die binnenverlichting kan toch ook uit?
Je verplicht trouwens jezelf om al je andere treinen te voorzien van binnenverlichting.

MichelNL

  • Offline Offline
  • Berichten: 308
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #301 Gepost op: 11 March 2010, 20:45:04 »
Het is hoe je het bekijkt.
Met de binnenverlichting zijn ze dat zeker waard.
Maar het punt is dat als je eenmaal een complete stam met binnenverlichting hebt.
dat je eigenlijk verplicht bent om al het andere materieel ook uit te rusten met binnenverlichting, je hebt dan in feite gee andere keus.


Jos.
Die moet je me toch is uitleggen...

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6440
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #302 Gepost op: 11 March 2010, 20:47:43 »
Wat is daar eigenlijk moeilijk aan te snappen?  ;)
Ik ben meer het type om een eenheid te vormen qua uitrusting van het materieel.
En binnenverlichting valt bij mij dan totaal buiten beschouwing.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

MichelNL

  • Offline Offline
  • Berichten: 308
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #303 Gepost op: 11 March 2010, 20:49:02 »
Want Artitec verplicht je om de verlichting aan te hebben staan natuurlijk... Goed punt ja.

Edwin van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 214
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #304 Gepost op: 11 March 2010, 21:12:18 »
Die 16/17/1800 van LS Models duurt toch nog wel even, is het niet logischer als Artitec zelf die loc uitbrengt, als ze ook nog DD-AR rijtuigen uitbrengen kan je een leuke serie maken lijkt me zo (of doen ze alleen rijtuigen/goederenwagons en huisjes). Maar tot er ooit een topmodel van die serie is, welke 16/1800 is het meest conform de werkelijkheid om er tot die tijd voor te zetten? De nieuwe 16/1800 van Roco klopt op de plaats van het nummer na? (de oudere (=goedkopere  :P) Railion heeft alleen een te laag rooster en de 1823 ook nog een te lichte kleur van het dak toch.
Waarom is het logischer als Artitec zelf met een 1600 uitkomt?
Als de LS Models op het zelfde niveau zit als de benelux 11.8 dan wordt dat smullen.
Waarom een "foute" Roco voor een perfecte DDM? Jaartje wachten op de LS is toch niet zo'n ramp...

Daniel.

  • Offline Offline
  • Berichten: 414
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #305 Gepost op: 11 March 2010, 21:13:12 »
wat Jos zegt is dat hij liever heeft gehad dat er een optie was voor DDM rijtuigen zonder ingebouwde binnenverlichting, waardoor deze goedkoper zouden kunnen zijn.
uiteraard kan je de verlichting uitzetten, maar dan betaal je voor iets wat je niet gebruikt, wat dus zonde is...

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #306 Gepost op: 11 March 2010, 21:15:18 »
Maar in feite is het nooit goed.
Had Artitec het zonder verlichting gedaan, was de vraag opgedoken, waarom zit er geen verlichting in, nu moet ik ze allemaal weer open maken....

Geef mij ze maar compleet, hoef ik zelf niet meer te rommelen.

Hans Wolbers

  • Offline Offline
  • Berichten: 691
    • OV Website
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #307 Gepost op: 11 March 2010, 21:15:24 »
Waarom is het logischer als Artitec zelf met een 1600 uitkomt?
Als de LS Models op het zelfde niveau zit als de benelux 11.8 dan wordt dat smullen.
Waarom een "foute" Roco voor een perfecte DDM? Jaartje wachten op de LS is toch niet zo'n ramp...

Leuk voor in de vitrine een jaartje... duur treintje dan wel... ;-)
Nee, dan zet ik er toch wel even een 'foute' Roco voor, of doe er andere gekke dingen mee (op de rails dan hè...).
Eens kijken hoe het staat achter een 1300 van Riva bijvoorbeeld.

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4305
    • Gouda in H0
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #308 Gepost op: 11 March 2010, 21:20:32 »
Maar in feite is het nooit goed.
Had Artitec het zonder verlichting gedaan, was de vraag opgedoken, waarom zit er geen verlichting in, nu moet ik ze allemaal weer open maken....

Geef mij ze maar compleet, hoef ik zelf niet meer te rommelen.

kommen er dan geen poppetjes bij u in te zitten? Lijkt mij een rare trein...

Of moeten ze dan gewoon weer open?

Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Edwin van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 214
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #309 Gepost op: 11 March 2010, 21:22:15 »
Een lege trein met binnenverlichting is ook zonde van het geld.
Als er toch niemand in zit hoef je ook je verlichting niet aan te doen ;D ;D ;D

Keuze wel of geen binnenverlichting is misschien een idee voor Artitec voor een vervolgserie (DD AR?)

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6440
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #310 Gepost op: 11 March 2010, 21:22:38 »
wat Jos zegt is dat hij liever heeft gehad dat er een optie was voor DDM rijtuigen zonder ingebouwde binnenverlichting, waardoor deze goedkoper zouden kunnen zijn.
uiteraard kan je de verlichting uitzetten, maar dan betaal je voor iets wat je niet gebruikt, wat dus zonde is...
Je snapt het

Maar in feite is het nooit goed.
Had Artitec het zonder verlichting gedaan, was de vraag opgedoken, waarom zit er geen verlichting in, nu moet ik ze allemaal weer open maken....

Geef mij ze maar compleet, hoef ik zelf niet meer te rommelen.
En als mensen dan zonodig binnenverlichting willen hebben dan bouwen ze die toch zelf in.
Er zijn fantastische led-strips in omloop.
En ik zie Binnenverlichting nog steeds als optie, om ze te standariseren lijkt me eigenlijk onlogisch.
Dus je hebt ook mensen die de binnenverlichting niet gebruiken, moeten die dan betalen voor iets wat ze niet gebruiken??
Dat is toch ook onzin.


Jos.

« Laatst bewerkt op: 11 March 2010, 21:25:55 door J. Beckers »
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

sixkiller

  • Offline Offline
  • Berichten: 330
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #311 Gepost op: 11 March 2010, 21:26:07 »
Waarom is het logischer als Artitec zelf met een 1600 uitkomt?
Als de LS Models op het zelfde niveau zit als de benelux 11.8 dan wordt dat smullen.
Waarom een "foute" Roco voor een perfecte DDM? Jaartje wachten op de LS is toch niet zo'n ramp...

Omdat ze zelf de DDM uitbrengen, en in de toekomst een DD-AR. 16/1800 verschilt toch niet van een 1700?, op de koppeling na dan, dus dan heb je aan 1 ontwerp/mal genoeg en kan je een hoop variaties maken. Logisch is misschien overdreven, maar die Plan W laat zien dat ze beide hun eigen plan trekken en de DDM kwam toch ook als een verrassing? Of was dat al lang bekend?

Overigens vind ik een LS Models loc ook helemaal niet erg hoor, er staat een 11 serie loc hog op de verlanglijst voor de Benelux ICR, maar eerst die maar compleet krijgen. En ik denk dat een jaartje wachten optimistisch gedacht is, gezien hun overige planningen.

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5337
  • Team Mitropa - OHMB
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #312 Gepost op: 11 March 2010, 21:27:20 »
Maar in feite is het nooit goed.
Had Artitec het zonder verlichting gedaan, was de vraag opgedoken, waarom zit er geen verlichting in, nu moet ik ze allemaal weer open maken....
Als ze zo makkelijk open gaan als de DE1-tjes, is het een prima zet om ze compleet te leveren. Ik verwacht ook dat meer mensen wel dan geen verlichting willen, en in prijs zal het af-fabriek helemaal niet zoveel uitmaken denk ik. Dan kun je net zo goed het licht er meteen in maken.

Groet, Bessel
RETROBAHN A.G.

Edwin van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 214
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #313 Gepost op: 11 March 2010, 21:30:08 »
Chris heeft gelijk, je doet het nooit goed. De een wil dit, de ander wil dat.
Artitec denkt waarschijnlijk: "als we het doen, dan doen we het goed en volledig" en dat vind ik te prijzen.

Edwin van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 214
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #314 Gepost op: 11 March 2010, 21:35:51 »
wat Jos zegt is dat hij liever heeft gehad dat er een optie was voor DDM rijtuigen zonder ingebouwde binnenverlichting, waardoor deze goedkoper zouden kunnen zijn.
uiteraard kan je de verlichting uitzetten, maar dan betaal je voor iets wat je niet gebruikt, wat dus zonde is...
En een jaar later sla je jezelf voor je kop dat je de versie zonder binnenverlichting genomen hebt :P