Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US diorama in H0 door 741230
Vandaag om 21:07:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door 741230
Vandaag om 21:06:11
De fabriek - Spoor 0 door Huup
Vandaag om 20:48:34
Her-(her-)beginnen door Overet
Vandaag om 20:24:16
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door wob
Vandaag om 20:23:05
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 20:19:02
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door RobbertJan
Vandaag om 20:14:08
Grootspoor in Frankrijk door Benjamin92
Vandaag om 20:11:12
Met welke tang knip je verenstaal? door cor_b
Vandaag om 19:58:14
Op zoek naar ns-seinvleugels in ho door roco
Vandaag om 19:57:36
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 19:47:07
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 19:21:26
Terugverende koppeling door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:07:39
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 18:38:50
't Boemeltje door bask185
Vandaag om 16:38:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
Vandaag om 15:46:25
LS Models CIWL LX slaapwagens door willyTEE
Vandaag om 15:33:50
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 14:35:52
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
Vandaag om 14:34:05
Vreemd probleem door Treintje_komt_zo
Vandaag om 13:14:28
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:02:05
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
Vandaag om 12:41:02
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 12:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 12:37:12
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 12:22:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 11:09:35
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 10:46:10
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Vislijn
Vandaag om 10:35:31
Wat was jullie allereerste loc? door AdLoc
Vandaag om 10:28:24
Modelbaan Beltheim. door Bertje B
Vandaag om 10:10:38
  

Auteur Topic: Artitec: DDM-1  (gelezen 413879 keer)

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6440
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #285 Gepost op: 11 March 2010, 16:59:19 »
Hebben we nog wat de doen.  ;D
Heb maar 1 compleet 6 delig stammetje besteld  ;)


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

sixkiller

  • Offline Offline
  • Berichten: 330
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #286 Gepost op: 11 March 2010, 17:08:17 »
Toch exclusief, dat is jammer. Zullen deze productieaantallen vergelijkbaar zijn met de Plan E en W rijtuigen? Of was dat geen exclusieve serie, want die zijn nog goed te vinden.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #287 Gepost op: 11 March 2010, 18:06:12 »
Vrij forse prijzen, maar niet veel meer dan ik voor een Trix ICE-3 heb betaald (per bak dan). Als ik de tests met macro-opnamen en interieurs zie van ander Artitec spul, dan zullen ze dit bedrag ook waard zijn.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 913
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #288 Gepost op: 11 March 2010, 18:18:33 »
Slik!! :o Dit is wel even schrikken. Tuurlijk zullen ze heel mooi zijn maar dan zal ik nog wel even stevig door moeten sparen voor een stam DD-AR met 1700. Is al bekend wanneer die komt?
Ach, en hoe het ook is, de DD-AR komt er bij mij.
Mvgr Jan Wiebrand

manuelspot

  • Gast
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #289 Gepost op: 11 March 2010, 18:53:25 »
Voor de DD-AR komt weet niemand. Ooit zal die komen. Nu eerst de DDM1 maar eens.
Ik vind de prijzen nog wel mee vallen gezien hoe de rijtuigen zijn voorzien van alles.
De stuurstand is dan voorzien van een functie decoder en binnenverlichting net als de rest van de tussenbakken en een stroomdoorvoerende koppeling.
Tuurlijk het is een hoop geld maar dan heb je ook wel wat ;).
Laat maar komen die DDM1 stammen.

Manuel

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4305
    • Gouda in H0
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #290 Gepost op: 11 March 2010, 19:08:22 »
De binnenverlichting kan je ook mooie gebruiken in de doos of vitrine!  (y)  Of wij kan zo'n 6 delig 1:87 stam op de baan kwijt? Ik vind het omzet optimalisering van artitec omdat ze weten dat er niet zo veel vraag naar kan zijn, vragen ze nu de hoofdprijs voor met alle extra's die je niet perse nodig hebt.

Ook mooie, zo'n verlichte lege trein op de baan! Voor poppetjes moeten ze sowieso dan weer open, als ze open zijn kan je de binnenverlichting ook zelfs plaatsen als je wilt... :-\



Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6440
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #291 Gepost op: 11 March 2010, 19:22:24 »
Tja, Bernd, daaar zeg je ook alweer zoiets.
Eigenlijk had ik liever de optie gehad om geen binnenverlichting te hebben, want als je er eenmaal een met binnenverlichting hebt, dan kom je er niet onderuit om alles van Binnenverlichting te voorzien, en dat gaat een enorme klauw geld kosten.

En niet iedereen wil binnenverlichting.  ;)
Het had gewoon een optie moeten zijn, of helemaal geen binnenverlichting er in vanaf de fabriek.
En als toch iemand graag binnenverlichting wil, moet hij ze zelf maar inbouwen. (is mijn mening he)


Jos.
« Laatst bewerkt op: 11 March 2010, 19:28:24 door J. Beckers »
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

sixkiller

  • Offline Offline
  • Berichten: 330
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #292 Gepost op: 11 March 2010, 19:43:55 »
Elke fabrikant doet aan omzet optimalisering en daar is niks mis mee. Maar als ik het vergelijk met bijv. een (Fleischman dubbeldekker (F5133)) dan is het geen gekke vraagprijs. Die is volgens mij ook 1:87 en laten we voor het gemak zeggen met hetzelfde niveau van detaillering. Deze kost 85 euro en dan is het model alleen nog voorbereid op verlichting, die lichtset kost nog eens 33 euro. Ook een ouder DB dubbeldekker model zit op 71 euro zonder verlichting (F5628, minder gedetailleerd?). Dan lijkt het me een zeer redelijke prijs.

Ik ben wel met je eens dat het voor veel mensen voordeliger is als zon lichtset los te koop zou zijn omdat misschien niet iedereen daar behoefte aan heeft (sterker nog, dat levert normaal gesproken zelfs meer marge op). Wat ik dan wel jammer vind is dat het een gelimiteerde serie is, wat het lastig maakt als je beetje bij beetje een mooie trein wil samenstellen en niet in een keer alles kan kopen.

Om mijn andere vraag nog maar te herhalen, weet iemand of de binnenverlichting schakelbaar is dmv de functiedecoder of is deze enkel voor de front en sluitverlichting?

Edwin van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 214
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #293 Gepost op: 11 March 2010, 19:56:22 »
De prijs is inderdaad even slikken, adviesprijs €530,- voor een 6-delige stam.
Ben het wel eens met voorgaande berichten wat betreft binnenverlichting.
Ach, in mei komt het vakantiegeld weer, dus...
Maar als je dan zo'n mooie stam hebt wordt ie natuurlijk helemaal compleet met een 1600/1800 van LS Models ;)

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6440
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #294 Gepost op: 11 March 2010, 20:00:44 »
Ach ik leg er gewoon de Roco 1838 voor.  ;D


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8108
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #295 Gepost op: 11 March 2010, 20:21:37 »
Wat, geen eens een 1607  ;D ;D

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Hans Wolbers

  • Offline Offline
  • Berichten: 691
    • OV Website
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #296 Gepost op: 11 March 2010, 20:23:16 »
De prijs ligt op het niveau wat ik had verwacht.
Op zich vind ik dat een zeer acceptabele prijs, gekeken naar wat er in zit.
Nu nog even afwachten tot ze er zijn en kijken of er dan budget voor is.

sixkiller

  • Offline Offline
  • Berichten: 330
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #297 Gepost op: 11 March 2010, 20:30:05 »
Die 16/17/1800 van LS Models duurt toch nog wel even, is het niet logischer als Artitec zelf die loc uitbrengt, als ze ook nog DD-AR rijtuigen uitbrengen kan je een leuke serie maken lijkt me zo (of doen ze alleen rijtuigen/goederenwagons en huisjes). Maar tot er ooit een topmodel van die serie is, welke 16/1800 is het meest conform de werkelijkheid om er tot die tijd voor te zetten? De nieuwe 16/1800 van Roco klopt op de plaats van het nummer na? (de oudere (=goedkopere  :P) Railion heeft alleen een te laag rooster en de 1823 ook nog een te lichte kleur van het dak toch.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6440
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #298 Gepost op: 11 March 2010, 20:31:18 »
Het is hoe je het bekijkt.
Met de binnenverlichting zijn ze dat zeker waard.
Maar het punt is dat als je eenmaal een complete stam met binnenverlichting hebt.
dat je eigenlijk verplicht bent om al het andere materieel ook uit te rusten met binnenverlichting, je hebt dan in feite gee andere keus.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #299 Gepost op: 11 March 2010, 20:32:53 »
Ach ik leg er gewoon de Roco 1838 voor.  ;D


Jos.

Ga ik ook doen. Is idd erg prijzig, maar ik ga hem niet als zesdelige stam inzetten, maar als een IC-stam samen met ICR. Ik heb er dus drie nodig. 't wordt wel even goed opletten of ik de goede set koop en ik moet dan sowieso gaan vernummeren, maar dat is geen probleem. Ik denk aan de nummers 50 84 26-37 102 voor de Bvk (hoef ik niet om te nummeren en van dierenplaatje te wisselen) en de 50 84 26-37 806 voor de Bvf (hoef ik alleen de 4 te veranderen in een 8 ) en de 50 84 26-37 850 voor de Bv (een omgebouwde Abv tevens de een van de enige Abv's die ooit in IC-dienst is geweest) en natuurlijk mijn ICR rijtuigen. Wordt nog een hele klus maar wordt zeker een imposante trein.
Gr Timo