Een 2200 voor een stammetje DDM's?!? Dan kan je nog beter die Roco 1601 ervoor zetten! Koen
Maar hebben ze in Limburg gereden? Misschien ooit, maar niet regulier. Zelfde geldt voor de Belgische reeks 13 met de Maastricht-Brussel-Expres: mooi ding, maar niet echt specifiek voor Limburg. Maar een rode DE-1 van onze vrienden van Artitec weer wel, of een ICR(m) van LS Models.
Als jij dat maar wil...
Precies. Ik wacht wel even en zet er tijdelijk een 2200 voor. Daar heb ik er toch 2 van voor dubbeltractie van mijn containertrein.
Kwam rond 1990 volgens mij zelfs planmatig voor, tussen Uitgeest en de Zaanstraat (of e.v.t Watergraafsmeer?), welliswaar als ledig materieel, maar toch.
Heb me wel eens laten vertellen door machinisten dat er vroeger rond dat tijdstip een ledige DDM-rit van Enkhuizen/Hoorn naar Uitgeest bestond, alwaar de 1600 dan losgekoppeld werd en vervolgens dan de goederendienst in ging. De DDM-stam werd dan vervolgens door een 2200 in Uitgeest opgehaald.
Die vierdelige stamnummers worden als het goed is als losse transfersetjes bijgeleverd.Jeroen