Dus nu ook internationale bekendheid aan de plan U in styreen!!
Aanpassingen, die ik ga uitvoeren:1. Handgrepen naast de deuren op de kop eraf vijlen/snijden en vervangen door losstaande handgrepen2. Gaatje in gemarkeerde bevestigingspunten van de dakdeksels met 0,4mm opboren, draad inlijmen en afvijlen, zodat de bouten uitsteken.3. Randje op de koppen langs de bakken lijmen (suggestie Karst), omdat de kopwanden iets verzonken liggen4. Ramen deuren op de koppen uitvijlen, zodat de grote ramen erin zitten, zoals de rode versie ook had.5. Ramen in de binnenwanden van de 1e klas coupe's uitzagen (naast de deuren)6. Kleine handgrepen op de deuren maken7. Messing plaatjes (als imitatie emaille) op de klasseaanduidingen maken en het nummerbordAanpassingen waar ik over nadenk:8. Zwart randje rondom de bovenste koplamp aanbrengen en eigenlijk ook rondom de lichtbalk9. Onduidelijk zwart randje langs de raamsponningen10. Schorten van de mBDk glad schuren en de indeling van de plan U aanbrengen. Vraag: heeft iemand acceptabele plaatjes van deze schorten? Behalve tekeningen in de boeken (dieseltreinen in NL, blauwe engelen en rode duivels, dieselend in Nederland) kom ik niet veel duidelijks tegen)11. Op foto's van het dak van de mBDk zie ik vooraan 4 torpedo ventilatoren en niet 3. Is dit een latere wijziging of aanpassing van de gele plan U?12. Dakramen in de mBDk werkelijk van transparant kunststof voorzien13. De bouwbeschrijving laat 2 uitlaten zien, terwijl ik er op foto's maar 1 zie. Is dit ook een latere wijziging14. Kabels leggen van binnen de kop naar de Scharffenberg koppeling (die hoeft toch niet werkend te zijn voor mijEn wie weet komt er later nog meer.Suggesties en ideeen welkom.
Maar... 1 vraagje. Was me al eerder opgevallen... Wat is die donkerder rode vlek op de ABK onder het eerste raam Verder: Komt ie mee naar Rijswijk Dan zijn er daar twee Grtzz,Karst
Zo, wat mij betreft is tie af.