Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Anleitung en Ersatzteilliste van Trix V 120 001 (artnr. 22511) door Hasenwald
Vandaag om 22:17:34
Artitec 6300 door ModelWessel
Vandaag om 22:11:28
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
Vandaag om 22:09:12
roco kraan 40108 adres wijzigen door jerrytrein
Vandaag om 21:53:06
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door henk
Vandaag om 21:46:50
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 21:43:23
Raadplaatje door Hatsune Miku
Vandaag om 21:28:22
De Projecten van RetroJack door DJV
Vandaag om 21:17:10
Configureren van YD8116 via web browser door reinderlf
Vandaag om 21:16:42
Fleischmania Nostalgia door RetroJack
Vandaag om 20:41:52
verlichting inbouwen voor beginners door Michaël dB
Vandaag om 20:04:48
Roco Driewegwissel 42454, H0, Lok valt stil op hartstuk bij lage snelheid door richardvandijk
Vandaag om 20:03:33
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Huup
Vandaag om 19:33:38
marklin 3756 verlichting door bellejt
Vandaag om 19:30:49
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:19:57
Digitaliseren Trix V 120 door Overet
Vandaag om 18:57:15
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Peter Kleton
Vandaag om 18:55:19
Omgeving Frankfurt am Main door reMARKable
Vandaag om 18:37:50
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door henk
Vandaag om 15:26:45
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 15:25:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Huup
Vandaag om 14:55:42
ACME 2024 met NS ICNG! door VAM65
Vandaag om 14:49:15
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 14:41:44
Stroomdetectie issues. door Klaas Zondervan
Vandaag om 13:19:04
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain door Dirk J
Vandaag om 13:06:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 13:02:37
Loksound downloads door D_Loc
Vandaag om 13:02:28
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door Pauldg
Vandaag om 12:43:16
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 11:25:49
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Hans GJ
Vandaag om 11:13:01
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87  (gelezen 164239 keer)

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #225 Gepost op: 11 February 2008, 20:57:33 »
De zaag is al in het chasis geweest. Het aanpassen was best snel gedaan.

Knap dat je qua lengte verschil ziet Erwin! Het scheelt maar een paar mm. Misschien komt het ook omdat hij hoger geworden is.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

edwin1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 2031
  • Allegra" treinstel
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #226 Gepost op: 11 February 2008, 21:00:26 »
komt om dat ik net als jij de juiste maten weet  ;D :P.

groetjes edwin

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #227 Gepost op: 15 February 2008, 16:27:40 »
Even een plaatje gemaakt (op basis van een tekening uit het Utrechts Archief) zoals hij er uit gaat zien:


http://i95.photobucket.com/albums/l125/overlast/1400kleur.jpg

Gelijk weer een vraag: Zou het middengedeelte van het dak lager zijn geweest? De roosters in het geval dat op het dak zit, komen namelijk lager uit. Helaas heb ik geen boven- of frontaanzicht.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

edwin1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 2031
  • Allegra" treinstel
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #228 Gepost op: 15 February 2008, 19:21:27 »
ziet er goed uit Maarten  als ik er een cijfer voor mag geven geef ik je een 10+  :D :D :D

groetjes edwin

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #229 Gepost op: 15 February 2008, 19:34:49 »
Dank je! Terwijl de hier geplaatste tekening minder stak is dan de andere die ik je heb gemaild. Deze is meer om een globale indruk te geven. Ben nu druk bezig met het plamuren en schuren van de loc.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #230 Gepost op: 27 February 2008, 20:23:43 »
Omdat mijn 1400 er wel goed uit moet zien, vond ik ook dat die lompe sleepstukken anders moesten:



Van LED-pootjes is het nieuwe sleepstuk gesoldeerd op een gedeelte van het orinele sleepstuk. De foto is niet zo geweldig, maar dat komt doordat het sleepstuk zo glimt. (volgende keer foto bij daglicht nemen).

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #231 Gepost op: 27 February 2008, 21:50:52 »
Dat heb je zo van stukjes LED-pootjes in elkaar gezet? Wauw!

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #232 Gepost op: 27 February 2008, 21:55:27 »
netjes idd. Lekker cheape oplossing ook  ;)

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #233 Gepost op: 28 February 2008, 08:57:01 »
Ik heb het eerst geprobeerd met nietjes, maar die zijn niet te solderen.
Inderdaad is het lekker goedkoop. Bij LED's knips je meestal toch een groot deel van de pootjes af, dus het kost bijna niks! :)

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4306
    • Gouda in H0
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #234 Gepost op: 28 February 2008, 09:20:33 »
echt een mooie oplossing! echt goedkooper dan de Sommerfeldt stuken voor 2 €. Ik ben benieuwded naar meer fotos...!

Groet

bernd
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #235 Gepost op: 05 March 2008, 19:15:56 »
Bij deze Bernd. Ik heb inmiddels de volledige panto aangepast zodat deze niet meer te groot is.




Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

edwin1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 2031
  • Allegra" treinstel
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #236 Gepost op: 05 March 2008, 21:04:20 »
Ziet er goed uit Maarten ;) :)
Ik heb gisteren ook nog eens dat van de wijziging van deze loc door gelezen en ben tot de ondekking ge komen dat de Nederlandse Spoorweg toch overwoog om de variant met een neus(je) te nemen om dat uit onderzoek was gebleken dat materieel met een neus zoals de 1200en en mat 54 minder botsingen had dan materieel zonder neus.

groetjes edwin

sander1985

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #237 Gepost op: 05 March 2008, 21:13:38 »
ziet er heel netjes uit maarten. @edwin, je zegt volgens mij iets heel onlogisch over materieel met en zonder neus. Het lijkt me niet dat materieel met een neus minder botsingen hadden, alleen de gevolgen van de botsing zijn anders.

Sander
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

edwin1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 2031
  • Allegra" treinstel
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #238 Gepost op: 05 March 2008, 21:18:37 »
Sander. je hebt gelijk dat de botsingengelijk zin maar een andere uitwerking hebben op materieel,dus materieel met een neus was veiliger dan zonder en dat men daar door ov erwoog om de ze loc te voorzien van een neusje.

groetjes edwin



Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #239 Gepost op: 05 March 2008, 21:29:58 »
Bedankt!
De tekening van de versie met neus is van 11-03-1965. Wel apart dat de perspectieftekening (destijds geplaatst in de Koppeling in oktober '65) de versie zonder neus is. Van de versie zonder neus is er een mock-up gebouwd.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom