Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 5/600 Hippel 2025 door kar
Vandaag om 19:56:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Dennis1984
Vandaag om 19:56:05
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Bob R.
Vandaag om 19:43:13
4 oktober modelspoorbeurs Houten door puntenglijder
Vandaag om 19:39:41
Roco wagon openen door AP3737
Vandaag om 19:37:05
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door Peter Kleton
Vandaag om 19:35:43
Raadplaatje door Ronald69
Vandaag om 19:33:55
Märklin 2025 door puntenglijder
Vandaag om 19:33:30
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door puntenglijder
Vandaag om 19:21:06
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 19:15:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 19:08:12
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door Marc tramt
Vandaag om 18:23:08
Pfarrerwinkel bahn door Frank 123
Vandaag om 18:02:38
De wijntrein door Frits C
Vandaag om 17:32:30
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door NS264
Vandaag om 16:30:06
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 16:28:06
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 15:51:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:21:44
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:33:15
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 12:15:48
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:03:31
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 10:52:26
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door Henk Veenstra
Vandaag om 10:36:45
rode multimaus defect door Sikko
Vandaag om 10:13:20
Modelspoorbaan van Einte door MOVisser
Vandaag om 09:43:08
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Ferdinand Bogman
Vandaag om 08:46:12
Acme nieuwe ICNG door Jeroen Water
Vandaag om 06:37:06
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 02:00:06
Piko 2025 door Duikeend
Vandaag om 01:16:07
NL cameo layout (0,26m2) door Ronald Halma
Vandaag om 00:47:20
  

Auteur Topic: Arriva in de Achterhoek!  (gelezen 14238 keer)

Rob75

  • Offline Offline
  • Berichten: 74
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #45 Gepost op: 03 January 2010, 21:06:03 »
De komende tijd maar Syntus treinen vastleggen voor het nageslacht op de bedreigde lijnen. Het zal mij niet verbazen als de oudste Lint treinstellen een enkele reis naar de sloper gaan maken. Het zijn geen treinstellen die goed te verkopen zijn (o.a. geen toilet).

2rail-Tim

  • Offline Offline
  • Berichten: 259
  • Digitaal / Piko A-rails / DB
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #46 Gepost op: 03 January 2010, 21:14:42 »
Hebben die DM90 dat wel dan?
Dat is me nog nooit opgevallen..

Rob75

  • Offline Offline
  • Berichten: 74
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #47 Gepost op: 03 January 2010, 21:28:24 »
Standaard aanwezig in een DM90 maar keurig op slot...

Edwin van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 214
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #48 Gepost op: 04 January 2010, 16:14:21 »
Het zal mij niet verbazen als de oudste Lint treinstellen een enkele reis naar de sloper gaan maken. Het zijn geen treinstellen die goed te verkopen zijn (o.a. geen toilet).

Leuk hè die kapitaalvernietiging :P

2rail-Tim

  • Offline Offline
  • Berichten: 259
  • Digitaal / Piko A-rails / DB
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #49 Gepost op: 04 January 2010, 16:31:04 »
Achja,, ze gingen toch niet lang meer mee..

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6436
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #50 Gepost op: 04 January 2010, 19:21:32 »
Waren het geen wegwerp treinstellen dan?


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4068
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #51 Gepost op: 04 January 2010, 23:16:01 »
Volgens mij hebben die linten juist net allemaal een technische revisie gehad. Dus dat ze niet lang mee mee zouden kunnen gaan lijkt me een beetje onzin.

Edwin van den Bergh

  • Offline Offline
  • Berichten: 96
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #52 Gepost op: 04 January 2010, 23:54:18 »
Arriva gaat de LINTjes van Syntus niet overnemen maar zet nieuw materieel in volgens onderstaande overgenomen posting op forum.opeenshadikhet.nl

Achterhoeks verzet verrast Van Haaren niet

ARNHEM - Op visite bij haar dochter in Azië kreeg gedeputeerde Marijke van Haaren niet mee hoezeer de Achterhoek Syntus steunt, nu het bedrijf na 2010 in de Achterhoek moet plaatsmaken voor Arriva. "Maar het verbaast me niet, ik had dit sentiment wel verwacht."

In het persbericht dat de provincie vorige week uitbracht, stond dat Arriva de CO2-uitstoot zo goed gaat beperken. Is dat werkelijk doorslaggevend geweest?
"Nee. Ik heb zelf het aantal punten dat gescoord kon worden voor CO2-uitstoot verlaagd. Ik ben verantwoordelijk voor openbaar vervoer, niet voor CO2. Het ging mij erom dat er zoveel mogelijk openbaar vervoer wordt aangeboden. Arriva biedt meer dan er nu rijdt, ook 's avonds na zevenen, ook in de weekenden. De Achterhoek zal er dus op vooruit gaan. Arriva gaat met nieuwe treinen rijden, terwijl ze daar in de beoordeling niet eens extra punten voor heeft gekregen. Daaruit blijkt wel hoe graag ze hier de concessie wilde winnen."

Bron: De Gelderlander, 31 december 2009, papieren editie, regio Achterhoek

basdouma

  • Offline Offline
  • Berichten: 991
  • Hoezo er gaat niks boven Groningen?!
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #53 Gepost op: 04 January 2010, 23:56:48 »
Wat zal Piko blij zijn met dit bericht !  ;D
Modelspoorder in winterslaap

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #54 Gepost op: 05 January 2010, 07:34:39 »
Wat geeft Piko ermee te maken ???

basdouma

  • Offline Offline
  • Berichten: 991
  • Hoezo er gaat niks boven Groningen?!
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #55 Gepost op: 05 January 2010, 10:03:02 »
https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,24465.msg375091/topicseen.html#new

Als die nieuwe treinstellen GTW's zijn heef Piko meer afzet.
Modelspoorder in winterslaap

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2089
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #56 Gepost op: 05 January 2010, 12:24:33 »
Standaard aanwezig in een DM90 maar keurig op slot...
Alleen de stellen van Syntus he, bij de NS-stellen is het toilet gewoon open (zoals het hoort)

edwin1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 2030
  • Allegra" treinstel
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #57 Gepost op: 07 July 2010, 15:02:04 »
Dan heb ik nieuws voor jullie  ;D
Arrriva gaat nogeens 38 nieuwe GTW's bestellen als volgt verdeeld 14 elektrische GTW's 6 tweedelige en 8 driedeligestellen voor de lijn Zwolle-Emmen en 24 dieselstellen 13tweedelige en 11driedelige stellen.
http://www.stadlerrail.com/de/medien/2010/07/02/arriva-niederlande-kauft-99-zug/

Groetjes edwin

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8821
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #58 Gepost op: 20 September 2010, 21:27:31 »
Even een kleine update van al het nieuws uit de Achterhoek betreffende Arriva en Syntus....:

De Gelderlander:
09 september 2010: Sleutelen aan trein ontwerp
14 september 2010: Casco Achterhoekse Arriva-trein
15 september 2010: Arriva garandeert klanttevredenheid
16 september 2010: Geen WC in Arrivatrein naar Tiel

20 september 2010: 40 reizigers blijven achter op vol perron in Vorden

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Jean-Pierre

  • Offline Offline
  • Berichten: 318
    • flickr fotopagina
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #59 Gepost op: 20 September 2010, 22:54:28 »
Grappig hoe journalisten e.e.a. interpreteren. Het casco is inderdaad van een Arriva trein, maar dan wel één voor de Merwede-Linge Lijn. Voor de Achterhoek begint Stadler begin 2011 te bouwen.