Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Terugverende koppeling door Trein033
Vandaag om 00:31:22
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
Vandaag om 00:23:02
Wat was jullie allereerste loc? door HenkN
04 August 2025, 23:16:43
Liliput karwendel expres onderdelen door Stefan88
04 August 2025, 23:10:39
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jos B.
04 August 2025, 23:07:18
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
04 August 2025, 22:33:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
04 August 2025, 22:31:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
04 August 2025, 22:31:16
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door nighttrain1
04 August 2025, 22:30:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
04 August 2025, 22:23:01
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
04 August 2025, 22:08:54
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door defender
04 August 2025, 22:05:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
04 August 2025, 22:02:33
Da's Daz 2 door defender
04 August 2025, 21:59:07
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
04 August 2025, 21:56:18
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door defender
04 August 2025, 21:50:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
04 August 2025, 21:47:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Benelux795
04 August 2025, 21:36:16
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
04 August 2025, 21:26:42
Aachenau West door Overet
04 August 2025, 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
04 August 2025, 21:21:35
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
04 August 2025, 20:56:59
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
04 August 2025, 20:36:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
04 August 2025, 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
04 August 2025, 20:17:22
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
04 August 2025, 19:47:50
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Huup
04 August 2025, 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
04 August 2025, 19:04:13
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
04 August 2025, 18:21:43
Lokpilot 4 defect door spock
04 August 2025, 16:12:46
  

Auteur Topic: Arriva in de Achterhoek!  (gelezen 13933 keer)

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 17880
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #60 Gepost op: 20 December 2012, 23:41:16 »
Kleine update..... ik ben vandaag voor het eerst sinds een tijdje met de trein geweest en wel in de nieuwe dienstregeling van Arriva op de lijn Winterswijk - Arnhem. Alhoewel dienstregeling..... het liep eigenlijk helemaal niet op tijd.... maar goed, ze zitten in de 2e week dus mag je daar nog niet te hard over oordelen. Zo van de machinisten te horen vonden ze het zelf ook niet fijn dat 't allemaal niet naar wens liep.

Wel fantastisch zijn de spurt teinstellen. Ik heb daar natuurlijk geen bal verstand van maar zag wel dat ze in 2 delen + motorbak en 3-delen + motorbak rondrijden. Alles is splinternieuw en ze rijden heerlijk eerlijk gezegd. Ook de aankleding is best mooi te noemen. Compliment voor Arriva. Het mocht ook wel een keer want de stellen van Synthus waren wel behoorlijk ver/ge-bruikt.

Nog 2 foto's; eentje van de Arriva bak en eentje van Breng (Connexion) die schijnbaar met elkaar samenwerken:





We zullen zien wat het gaat brengen, maar dat zal wel goedkomen :)

Grtz, Ronald.

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2883
  • Twentelijn 1968-1980
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #61 Gepost op: 21 December 2012, 11:25:20 »
De lijn Arnhem-Winterswijk is een andere concessie dan de lijn Arnhem-Doetinchem. De ene is gegund aan Arriva; de andere aan Breng. Ik vermoed dat je in Doetinchem hebt gestaan. Daar kun je dus beide maatschappijen tegenkomen, om en om. Of ze samenwerken weet ik niet. Het zijn natuurlijk "concurrenten", maar het zou leuke treincombinaties kunnen opleveren, dus ik ben voor  ;)

wimk

  • Offline Offline
  • Berichten: 827
    • kusee.nl
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #62 Gepost op: 21 December 2012, 11:47:11 »
Ik heb zo'n vermoeden, dat de reiziger het geen biet uitmaakt of het Arriva, Veolia, NSR, Breng, Haal, SNCF of welke maatschappij dan ook is.

Wat telt is, of de treinen rijden, en zo ja, of ze op tijd rijden. En wat ik de laatste dagen in de NS-reisplanner zie, doet mij zo vermoeden dat veel reizigers erg lopen te balen. Vertragingen van een kwartier zijn normaal, langer komt ook voor.

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5278
    • grootspoorfoto's
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #63 Gepost op: 21 December 2012, 12:21:49 »
Is toch ook niet gek dat daar vaak vertragingen zijn. Een enkelsporig baanvlak met een kwartierdienst. Dan moet je dus wel heel vaak kruisen en als er één trein vertraging heeft dan ontstaat er meteen chaos. Rijden met 2 concurrenten in plaats van 1 vervoerder lijkt me niet echt handig in zo'n situatie.
Voor grootspoorfoto's zie site

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8241
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #64 Gepost op: 21 December 2012, 12:35:50 »
Het mocht ook wel een keer want de stellen van Synthus waren wel behoorlijk ver/ge-bruikt.
Die Lint treinen waren toch nog vrij jong?, of zijn ze in de loop der tijd zo slecht geworden?
Vr. groeten,
Bob

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2883
  • Twentelijn 1968-1980
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #65 Gepost op: 21 December 2012, 12:48:07 »
Rijden met 2 concurrenten in plaats van 1 vervoerder lijkt me niet echt handig in zo'n situatie.
Exact! Samenwerken zou dan een goed idee zijn, maar dan heb je twee kapiteins op één schip...

Er staat regelmatig een nieuw treinstel met storing op dit baan. Vorige week tot minstens twee keer toe zelfs meer dan een uur. Ik heb horen zeggen dat dat ondermeer komt doordat ze automatisch blokkeren als er teveel passagiers aan boord zijn. Mooie vinding natuurlijk, heel veilig, maar dat betekent dus dat er vooral vertraging optreedt wanneer het erg druk is. Dat zorgt er dan weer voor dat treinen nog voller worden en dat zorgt er dan weer voor dat die treinstellen weer blokkeren etc. Ik vermoed dat deze voorziening heel snel zeer zal verdwijnen, zeker als je bedenkt dat dit knappe stukje techniek op het drukste deel van haar traject de spoorbaan moet delen met de verbinding Amsterdam - Frankfurt, oftewel de ICE...

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 17880
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #66 Gepost op: 21 December 2012, 15:32:15 »
Ik vermoed dat je in Doetinchem hebt gestaan.

Klopt, excuus.... had ik niet vermeld ;)

Die Lint treinen waren toch nog vrij jong?, of zijn ze in de loop der tijd zo slecht geworden?

Nou... volgens mij waren ze wel behoorlijk "gebruikt". Maar nogmaals, ik ben geen kenner en moet afgaan wat anderen die er wel verstand van (denken te  ;)) hebben mij vertellen  :)

eric10nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 794
    • OV Website
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #67 Gepost op: 21 December 2012, 15:46:12 »
Heel simpel in Wikipedia heb je het zo gevonden over de lint stellen

In dienst   
2001: 21 - 31
2002: 32 - 40
2003: 41 - 43
2005: 44 - 45

Uit dienst   
2001: 31 (gesloopt)
2012: 21 - 34 (terzijde)

Dus zo oud zijn deze stellen nog niet en dus zeker niet aan het eind van hun levensduur. En wie betaald het allemaal juist de belasting betaler.
H0 (Fleischmann Profi), IB, Loconet, S88 en I-train

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8241
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #68 Gepost op: 21 December 2012, 15:51:02 »
Nou... volgens mij waren ze wel behoorlijk "gebruikt". Maar nogmaals, ik ben geen kenner en moet afgaan wat anderen die er wel verstand van (denken te  ;)) hebben mij vertellen  :)
Zal grotendeels wel "beleving" zijn  ;D
Vr. groeten,
Bob

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #69 Gepost op: 21 December 2012, 15:56:30 »
Ik heb net een beetje op wikipedia gekeken, daar staat dat de stellen voor de achterhoek zijn gebouwd in 2001-2003 en 2005. De laatste stellen zijn 44 en 45 en deze doen momenteel nog dienst tussen Mariënberg en Almelo. Dat betekend dus dat de jongste stellen die nu terzijde staan nog geen 9 jaar oud zijn.
Hier staat trouwens ook dat NSFS eigenaar is van de stellen. Ze zullen dus waarschijnlijk niet gesloopt worden maar verkocht.
Dat ze in Emmen de plan V van 40 jaar oud een keer vervangen snap ik, maar deze Lints van 9 jaar oud? Arriva had deze stellen ook van NSFS kunnen huren lijkt me.
Aan de andere kant, als je als provincie bij elke aanbesteding de kwaliteit omhoog wilt schroeven zal je Arriva wel moeten dwingen om nieuw materieel aan te schaffen. Dat je om de 10 jaar een maand flinke vertragingen hebt moet je dan maar voor lief nemen  ::)


gr. Viktor
« Laatst bewerkt op: 21 December 2012, 15:58:09 door Viktor »

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 17880
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #70 Gepost op: 21 December 2012, 16:19:11 »
Dank mannen voor de info! Zie, jullie weten er veel meer van :) ;)

Ik had me ooit laten vertellen door die "kenners" dat Syntus deze stellen veel te zwaar belast heeft met het aantal toegestane passagiers per stel dat over de normale limiet van deze lightrail stellen zou liggen (iets van 400 waar 250 toegestaan is?). Misschien dat hun mening over versleten daar op gebaseerd is? Ik weet 't niet :)

Rob75

  • Offline Offline
  • Berichten: 74
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #71 Gepost op: 21 December 2012, 16:47:05 »
Even ter aanvulling. De Lint treinstellen rijden bij Syntus nog steeds op de lijnen Zutphen - Hengelo - Oldenzaal.  Verder tussen Almelo - Mariënberg voor Conexxion. Zoals het er nu naar uitziet zal een deel van de stellen opgeknapt worden en ven een toilet worden voorzien.

eric10nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 794
    • OV Website
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #72 Gepost op: 21 December 2012, 17:04:58 »
Dat toilet is toch vanaf dec 2013 verplicht tussen Zutphen en Oldenzaal.

H0 (Fleischmann Profi), IB, Loconet, S88 en I-train

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #73 Gepost op: 21 December 2012, 21:16:44 »
Zo versleten zijn de Lintjes niet, alleen het interieur zal er na een jaar of 10, 11 intensief gebruik wel niet beter op zijn geworden. Maar dat is eenvoudig en relatief goedkoop te vervangen.

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re:Arriva in de Achterhoek!
« Reactie #74 Gepost op: 21 December 2012, 21:46:21 »
Dat toilet is toch vanaf dec 2013 verplicht tussen Zutphen en Oldenzaal.



en meende ook tussen Almelo en Marienberg.