Henk, je bent de laatste tijd wel scheutig met je broodjes aap. Indertijd kwam ik wel eens voor mijn werk in Zwitserland. Opmerkelijk genoeg was dat bijna altijd in de winter. Daar heb ik eens een hele ploeg mensen bezig gezien met sneeuw in een vrachtauto te scheppen. Op mijn vraag hoe er zoveel animo kon zijn voor zo'n hondenbaan antwoordde mijn gastheer dat het werklozen waren. Die werden opgeroepen als er wat te scheppen viel, en kregen daarvoor een dagtoelage bovenop hun normale uitkering. Wie opgeroepen werd en niet kwam opdagen kreeg een korting op zijn uitkering. Kon je alleen maar aan ontkomen met een briefje van de dokter dat je onbekwaam was. Aldus het verhaal van mijn Zwitserse gastheer. Dus als het niet waar is zal ik die man eens opzoeken om hem dat broodje te bezorgen. Weliswaar was het in de stad, niet op de spoorbaan.
[...]Ik vraag dat omdat belastinggeld nou eenmaal maar 1 keer uitgegeven kan worden, en dan moet je keuzes maken.Dat 9 van de 10 keuzes niet de mijne zijn, tja, dat heet geloof ik democratie.....
laat voor mijn part alleen maar stoptreinen rijden en neem zoveel mogelijk mensen mee. Maak er maar een soort metronet van. (tot zover deze stuurman aan de wal).
Ja, Marty, hier geeft men het belastinggeld liever uit aan declaraties iz verloren Ray Ban's, wachtgelden, ontslagpremies en vlakgommetjes.Gr/H