Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ervaringen met EVA (Ethylene-vinyl acetate) foam/rubber als rail-underlayment. door janvanbemmel
Vandaag om 18:38:31
Vervangen wissels flm profi door Luc2000
Vandaag om 18:27:44
Tickets Modelspoordagen 2026 door Theovh
Vandaag om 18:26:18
Project X...... door orientexpress
Vandaag om 18:20:12
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Eelco Storm
Vandaag om 18:10:40
Raadplaatje door GerardvV
Vandaag om 16:40:29
De Projecten van RetroJack door Hans GJ
Vandaag om 16:40:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Gino
Vandaag om 16:34:17
Decals, witte NS logo's en cijfers voor plan E door Frans Peeters
Vandaag om 16:22:02
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Eric B
Vandaag om 16:14:15
Blokken, isoleren en bezetmelders. Help! door AlbertG
Vandaag om 15:46:07
Hoe een schaduwstation automatiseren door Eric v C
Vandaag om 15:21:34
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door bernhard67
Vandaag om 15:07:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:00:05
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door aad52
Vandaag om 13:47:47
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:26:50
Modulebaan.nl - kleine keerlussen µMh0UB's door NS264
Vandaag om 12:23:34
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Frans Peeters
Vandaag om 12:18:23
UP Mikado. Messing model schaal-0. De zaag er in. door FritsT
Vandaag om 11:59:38
Show je werkplek door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 11:58:26
Station Roodeschool door Benelux795
Vandaag om 11:17:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:16:31
Een nieuw baantje op Micromodules door Ronald Halma
Vandaag om 11:13:03
Nahmertaler Kleinbahn door spoorijzer
Vandaag om 11:06:43
De dingen die je kan maken uit een plaat. door MOVisser
Vandaag om 10:50:42
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door MOVisser
Vandaag om 10:47:57
LS Models/Lemke CityNightLine samenstelling?? door verst107
Vandaag om 09:52:50
NS 8800 in spoor 0 door bollen neus
Vandaag om 09:20:09
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 08:32:10
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
08 October 2025, 22:26:30
  

Auteur Topic: Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen  (gelezen 145441 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22570
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #195 Gepost op: 21 December 2009, 14:38:18 »
Mijn buren zijn vanmorgen voor de deur begonnen met scheppen, maar zijn onder luid protest weer gestopt. In deze kinderrijke straat blijkt een vrije doorgang voor de slee, zonder kluunplekken, aanzienlijk belangrijker dan een vrije doorgang voor bejaarden (die overigens keurig door de buurtkinderen met hun sleetjes van boodschappen worden voorzien).

Ik zal mijn buren eens op de sneeuwsituatie op Utrecht CS wijzen.

ps Dat van die werklozen in Zwitserland is trouwens ook een broodje aap verhaal Klaas.  ;)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 939
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #196 Gepost op: 21 December 2009, 14:40:58 »
Nederland valt niet helemaal stil, alleen de treinen.

Ik verdedig Prorail niet....maar vergelijk de prijs van een Zwitsers (locaal gekocht) treinkaartje maar eens met een Nederlands treinkaartje.
Prorail is een overheidsbedrijf, wat te weinig geld uit Den Haag krijgt om het spoor echt goed te onderhouden.

ProRail maakt zijn geld op aan het land vol zetten met hoge groene hekwerken,maar het spoor normaal onderhouden is er niet meer bij. Wisselverwarming onderhouden??? Nee,dat kost geld.Liever kilometers hekwerk langs het spoor,dat is veel belangrijker!

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #197 Gepost op: 21 December 2009, 14:45:57 »
klopt, want zonder die hekken zou het spoor dan nu vol staan met vrijwilligers met scheppen die de wissels staan uit te graven. nu willen ze naar het spoor, staan een kwartiertje druilerig te kijken bij het hek en gaan zich dan maar thuis een neut inschenken en tellsell kijken.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8243
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #198 Gepost op: 21 December 2009, 14:52:49 »
Ze moeten studenten inzetten, in ruil voor extra studiepunten....of nog beter, bankmedewerkers, in ruil voor een bonus!
Vr. groeten,
Bob

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1118
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #199 Gepost op: 21 December 2009, 14:53:06 »
Als die hekken er niet zouden staan zou het treinverkeer ook vaak stil liggen.

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1118
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #200 Gepost op: 21 December 2009, 14:53:53 »
Ze moeten studenten inzetten, in ruil voor extra studiepunten....of nog beter, bankmedewerkers, in ruil voor een bonus!
IK DOE MEE!! Extra studiepunten zijn zeeeeer welkom!!

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11704
    • Mijn fotoarchief
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #201 Gepost op: 21 December 2009, 14:56:38 »
Als Wilders premier wordt, rijden de treinen weer op tijd! (En wordt de sneeuw opgeruimd door dwangarbeiders).

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #202 Gepost op: 21 December 2009, 14:59:14 »
 ;D ;D ;D

Marty

  • Offline Offline
  • Berichten: 3434
  • Het Achtergrondmannetje.nl
    • Het Achtergrondmannetje
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #203 Gepost op: 21 December 2009, 14:58:53 »
tellsell kijken.

eg nie, ik zit de hele dag BNLS te kijken en me verbazen hoeveel mensen onzin weten uit te spuwen over dingen waar ze echt geen verstand van hebben, of met de meest vreemde verzinsels op de proppen komen  ;D echt vermakelijk
of dat......na lamaar ....  :)
en nee, ik ga geen sneeuwruimen, legt mij bes zo  :-*

Maar even een oprechte vraag, Prorail is dat nou van de overheid of is dat een geprivatiseerd bedrijf ?? ik weet het echt niet, en opzoeken heb ik even geen zin in, ik interesseer me niet zo in de hedendaagse treinerij  :)
« Laatst bewerkt op: 21 December 2009, 15:00:57 door marty »
Mvg Marty, aka het Achtergrondmannetje

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22570
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #204 Gepost op: 21 December 2009, 15:00:39 »
Kinderachtig, je kunt nota bene voor de deur beginnen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Marty

  • Offline Offline
  • Berichten: 3434
  • Het Achtergrondmannetje.nl
    • Het Achtergrondmannetje
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #205 Gepost op: 21 December 2009, 15:01:59 »
ik heb een overdekte voordeur in een grote binnentuin met een dak erop  ;D
Mvg Marty, aka het Achtergrondmannetje

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22570
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #206 Gepost op: 21 December 2009, 15:09:56 »
Maar even een oprechte vraag, Prorail is dat nou van de overheid of is dat een geprivatiseerd bedrijf ?? ik weet het echt niet, en opzoeken heb ik even geen zin in, ik interesseer me niet zo in de hedendaagse treinerij  :)

Prorail is van de overheid en valt ook onder het overheidsbudget. NS is ook van de overheid, maar staat wat meer op afstand.
Heeft er allemaal weinig mee te maken. In Engeland was Railtrack een privaat bedrijf en toen ging het daar pas echt beroerd.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Marty

  • Offline Offline
  • Berichten: 3434
  • Het Achtergrondmannetje.nl
    • Het Achtergrondmannetje
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #207 Gepost op: 21 December 2009, 15:20:45 »
ok,naar mijn mening is elk bedrijf waar een aanzienelijk bedrag aan overheids geld heen gaat een overheidsbedrijf, hoe ze het verder ook noemen. vandaar dat ik even wilde weten hoe het zat, bedankt Henk
Ik vraag dat omdat belastinggeld nou eenmaal maar 1 keer uitgegeven kan worden, en dan moet je keuzes maken.
Dat 9 van de 10 keuzes niet de mijne zijn, tja, dat heet geloof ik democratie.....



Mvg Marty, aka het Achtergrondmannetje

mikevl24

  • Offline Offline
  • Berichten: 216
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #208 Gepost op: 21 December 2009, 15:25:59 »
Rijdende treinen of niet ik vindt het prachtig buiten, lekker schaatsen(kop warme chocolademelk erbij).
Je kan altijd nog gaan carpoolen...

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 26826
    • Pagina van klaas
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #209 Gepost op: 21 December 2009, 15:36:21 »
ps Dat van die werklozen in Zwitserland is trouwens ook een broodje aap verhaal Klaas.  ;)
Henk, je bent de laatste tijd wel scheutig met je broodjes aap. :)
Indertijd kwam ik wel eens voor mijn werk in Zwitserland. Opmerkelijk genoeg was dat bijna altijd in de winter.
Daar heb ik eens een hele ploeg mensen bezig gezien met sneeuw in een vrachtauto te scheppen. Op mijn vraag hoe er zoveel animo kon zijn voor zo'n hondenbaan antwoordde mijn gastheer dat het werklozen waren. Die werden opgeroepen als er wat te scheppen viel, en kregen daarvoor een dagtoelage bovenop hun normale uitkering. Wie opgeroepen werd en niet kwam opdagen kreeg een korting op zijn uitkering. Kon je alleen maar aan ontkomen met een briefje van de dokter dat je onbekwaam was.
Aldus het verhaal van mijn Zwitserse gastheer. Dus als het niet waar is zal ik die man eens opzoeken om hem dat broodje te bezorgen. 8)
Weliswaar was het in de stad, niet op de spoorbaan.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.