Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Ferdinand Bogman
27 August 2025, 23:39:58
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door Duikeend
27 August 2025, 23:36:29
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Duikeend
27 August 2025, 23:16:49
Catalogus nummers diverse wagons (Trix, Lilliput en Fleischmann) door hervé
27 August 2025, 23:11:59
Fleischmann 4902 K set met KPEV 7316 door maartenvdb
27 August 2025, 23:01:02
Roco ns 309 ac>dc door hmmglaser
27 August 2025, 22:41:43
Opstelbaan door HenkN
27 August 2025, 22:20:34
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
27 August 2025, 22:08:42
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
27 August 2025, 22:04:43
Dönsdorfer Bauberichte door Reinout van Rees
27 August 2025, 22:01:19
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Reinout van Rees
27 August 2025, 21:55:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
27 August 2025, 21:44:37
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Vroeger
27 August 2025, 21:40:16
Ronald doet de Fork Challenge! door Frank 123
27 August 2025, 21:12:33
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
27 August 2025, 21:07:31
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door AP3737
27 August 2025, 21:05:46
Veevervoer ss/ ns door prutser
27 August 2025, 20:56:01
Trix DXI van DC naar AC door puntenglijder
27 August 2025, 20:49:05
Database software door AlbertG
27 August 2025, 20:28:57
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paulus1201
27 August 2025, 20:27:58
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
27 August 2025, 19:45:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
27 August 2025, 19:30:23
Witmoosdorf door Bert55
27 August 2025, 19:29:10
Rheinburg, TP V/VI door Joz
27 August 2025, 18:06:05
Kato K10816 (class 66) drijfstangen vervangen door Wesley J
27 August 2025, 17:32:39
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
27 August 2025, 16:37:18
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door Falkenberg
27 August 2025, 15:53:26
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
27 August 2025, 15:50:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
27 August 2025, 15:48:30
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Jeronimos
27 August 2025, 15:29:09

Auteur Topic: Raadplaatje  (gelezen 7173869 keer)

Gert1

• Gast
Re:Raadplaatje
« Reactie #24930 Gepost op: 04 November 2011, 16:08:33 »
Dus daar ben je geweest?

Probeer je nu informatie los te krijgen of kun je niet geloven dat zo'n fraaie foto door mij gemaakt is?   :P

mvg,
Gert

Viktor

• BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • 77*
« Reactie #24931 Gepost op: 04 November 2011, 16:11:01 »
Eigenlijk probeer ik informatie los te krijgen ::)
Van die foto geloof ik het wel ;D
Ernst-Jan kom er maar in!
« Laatst bewerkt op: 04 November 2011, 16:37:18 door Viktor »

Anoniem

• Gast
« Reactie #24932 Gepost op: 04 November 2011, 18:37:24 »
Ah, zitten we weer in een periode dat modeltreintjes serieus genomen moeten worden en de topics vooral humorloos dienen te blijven? Ik haak even af...  :-\

Blijkbaar wel inderdaad...

met overreageren bedoelde ik primair de reactie van Wesley (c.q. diens woordkeuze) na de uitleg van Mark.

Welja, ga een beetje lopen bepalen hoe ik moet reageren... een beetje vreemd ook dat je mijn reactie als "overreageren" bestempelt, en die van Huub of Marc niet. Wat zit daarachter?

Ja, en dat hoort dan weer bij Wesley, even doorheen kijken.

Ik teken hier toch echt protest tegen aan, Henk. Zo'n opmerking vind ik niet bepaald kies, en zeker van jou had ik toch een andere reactie verwacht.

Bart gaat maar eens naar buiten en in de zon plaatjes maken van echte treinen, in de hoop dat de gemoederen vanavond weer afgekoeld zijn.......

Je hebt anders nu zelf in belangrijke mate bijgedragen aan het oplopen van die gemoederen...

Laten we ons bezinnen tot vanavond. Na 18.00 gaan we weer lekker verder met raden van de aangeboden plaatjes.
Misschien is dan iedereen afgekoeld na een wandelingetje in deze prachtige zonnige dag (hier in Limburg tenminste wel) en doen ook hopelijk alle afvallers weer mee.

Vergeet het, mijn bedenkingen worden in deze discussie niet weggenomen, maar stapelen zich juist in hoog tempo op.

Misschien een nieuwe regel: Iemand die niet mee raad mag wel mee lezen maar geen commentaar geven als dat niet tevens vergezeld gaat van een mogelijke raadseloplossing  ::)

Wat lost dat op?

Jongens, zullen we gewoon overgaan tot de orde van de dag? Er zijn toch veel belangrijkere dingen in het leven dan een paar geveegde berichten?

Reductionistische argumenten schieten ook niet op, Gert ;D. Dat er belangrijkere dingen in het leven zijn, wil niet zeggen dat men zich over kleinere problemen niet druk mag/kan/zou moeten maken.

Of ik al dan niet hetzelfde gedaan zou hebben doet er niet toe en daar gaan we dus ook niet over discussiëren.

Daar kan ik me dan weer wel in vinden.

Waar ik me wel in kan vinden is de opmerking dat mensen die zelf niet of niet zo actief zijn in dit draadje kennelijk wel snel de meld-moderatorknop weten te vinden. Dat mag natuurlijk, maar ik raad een ieder aan om eerst de sfeer van het meest populaire draadje op de forum goed te proeven voordat je op die knop klikt. We gaan hier wel eens flink off topic, maar de basis blijven natuurlijk de raadplaatjes die een enorme bron van ontspanning en vermaak voor velen vormen. Probeer dat alsjeblieft te respecteren, ook als je niks met het slappen ge-OH tussendoor hebt.

En daarin ook.

Verder hoop ik dat de hardcore DK-bashers weer gauw terugkeren, want anders wordt mijn leven zo saai!   ;D

Dáár moet ik toch echt eerst even heel hard over nadenken. Niet over DK-bashen natuurlijk, maar wel over of ik daar nog wel zin in heb...

Maar ik kan me voorstellen dat fervente raders het soms vervelend vinden als ze zien dat er een bericht is toegevoegd aan de draad en dan de link aanklikken in de hoop een nieuwe uitdaging in de vorm van een nieuwe plaat te zien. Als je in plaats daarvan dan (herhaaldelijk) een een-tweetje c.q. onderonsje tussen een beperkte groep deelnemers aantreft, dan kan dat teleurstelling wekken.

Ik gok zo dat het juist NIET de fervente raders zijn geweest die de mailbox van Mark zouden hebben doen overlopen. Overigens raadt ook Mark hier af en toe mee, wat het geheel des te vreemder maakt. Van een moderator die hier nooit komt, had ik het eerder kunnen begrijpen...
« Laatst bewerkt op: 04 November 2011, 18:48:29 door Wesley­­ »

Gert1

• Gast
« Reactie #24933 Gepost op: 04 November 2011, 18:48:45 »
Reductionistische argumenten schieten ook niet op, Gert ;D. Dat er belangrijkere dingen in het leven zijn, wil niet zeggen dat men zich over kleinere problemen niet druk mag/kan/zou moeten maken.

Het is natuurlijk niet aan mij om te bepalen waar jij je druk over zou mogen/kunnen maken. Dus als je dat wilt: be my guest.  ;) Is weer eens wat anders dan DK-bashing, ha ha!
Je mag er dus over zeggen wat je wilt, maar dat neemt niet weg dat de geveegde berichten niet worden teruggeplaatst.

Mijn advies: Kijk het gewoon even aan. Je zult zien dat raadplaatje gewoon verder gaat en dat er hier ook in de toekomst zelden geveegd zal worden. Dit is nu eenmaal een erg leuk spelletje met voor sommigen zelfs een licht verslavend karakter. Laten we proberen dit spelletje voor iedereen zo leuk mogelijk te houden!   (y)

Wat dat betreft: Ernst-Jan, luie donder, word eens wakker en plaats eens een plaatje!   ;D

mvg,
Gert

Anoniem

• Gast
« Reactie #24934 Gepost op: 04 November 2011, 18:51:51 »
Mijn advies: Kijk het gewoon even aan.

Doe ik ook. Over een half jaar of zo, en als er niet nog meer "alles moet serieus zijn en zo humorloos mogelijk"-acties volgen.

Tot die tijd laat ik het hierbij.

Je zult zien dat raadplaatje gewoon verder gaat en dat er hier ook in de toekomst zelden geveegd zal worden.

Nou ja, dat betwijfel ik ten zeerste... niemand weet wanneer een moderator het weer eens op zijn heupen krijgt.
« Laatst bewerkt op: 04 November 2011, 18:53:32 door Wesley­­ »

Viktor

• BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • 77*
« Reactie #24935 Gepost op: 04 November 2011, 18:56:09 »
Ben het met het meeste wel eens Wesley,
Maar niet mee doen lost ook niks op  ::)
En ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de mening van de moderator?
Denk ook dat ze zich nu wel twee keer bedenken voor ze nog eens iets vegen ;D
Maar ik ben het vooral eens met Gert...
Nieuw plaatje!!!  ;D
« Laatst bewerkt op: 04 November 2011, 18:59:51 door Viktor »

Gert1

• Gast
« Reactie #24936 Gepost op: 04 November 2011, 18:57:10 »
Kom, kom Wesley, een beetje meer vertrouwen!
Je weet toch wel dat de enige zekerheid is dat niets zeker is?   ;)

mvg,
Gert (in afwachting van Ernst-Jan's Oostblok-meuk!)

Luit

• Offline Offline
« Reactie #24937 Gepost op: 04 November 2011, 18:59:56 »
Had een paar dagen geen tijd om mee te lezen en nu lees ik dat het draadje door "eigen"volk is doodgemaakt.
Zat toch regelmatig even te grijnzen om de steken onder water tussen de hardcore raders.
Zelf wist er echt niet veel maar kon zo nu en dan wel eens een plaatje plaatsen.
Eigenlijk is hier een tekst van Wim Kan van toepassing:Wie het spel niet beoefent moet zich niet met de spelregels bemoeien.

Toch jammer dat het doodbloedt

Viktor

• BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • 77*
« Reactie #24938 Gepost op: 04 November 2011, 19:02:44 »
Zie het als een kans,
Over een half jaar doet Wesley weer gewoon mee en tot die tijd heb je minder concurrentie..
De sfeer blijft wel hoor,
En ik mag het niet zeggen maar jullie moeten gewoon niet zo k*****achtig doen en gewoon doorgaan..
Juist als je ermee stopt dan gaat dit draadje dood
Als je dat toch niet wilt dan ga je gewoon door en blijft het net zo populair!

gr. Viktor
« Laatst bewerkt op: 04 November 2011, 19:14:48 door Viktor »

Anoniem

• Gast
« Reactie #24939 Gepost op: 04 November 2011, 19:07:48 »
Ben het met het meeste wel eens Wesley,
Maar niet mee doen lost ook niks op  ::)

Jawel. Als ik allen maar "Berlin Gesundbrunnen" mag zeggen en verder niet gezellig mag kletsen, vind ik d'r niks meer aan. Het raden van die plaatjes is namelijk helemaal niet zo bijzonder leuk, het ging vooral om de hele sfeer eromheen. En die is vrij vakkundig om zeep geholpen wat mij betreft.

Kom, kom Wesley, een beetje meer vertrouwen!

Daarover heb ik in een PB wat uitleg gegeven, dat gaat de rest van het forum niet zo aan.

Over een half jaar doet Wesley weer gewoon mee en tot die tijd heb je minder concurrentie..

Dat heb ik dus niet gezegd...

De sfeer blijft wel hoor,

Zou het?

En ik mag het niet zeggen maar jullie moeten gewoon niet zo k*****achtig doen en gewoon doorgaan..

Noem het kinderachtig, noem het principieel...

Juist als je ermee stopt dan gaat dit draadje dood door de moderators...

Tja, dat zij dan zo. Sic transit gloria mundi.

Maar ik had beloofd het hierbij te laten ;D.

Gert1

• Gast
« Reactie #24940 Gepost op: 04 November 2011, 19:08:11 »
Welnee Luit, het bloedt echt niet dood. In het verleden heeft het wel eens meerdere dagen stil gelegen.
De winnaar heeft altijd maximaal 48 uur de tijd om een nieuw plaatje te plaatsen en als hij dat niet doet meldt zich vanzelf wel iemand die het na die tijd doet. Komt goed, let maar op!

@Viktor: De moderators maken dit draadje niet dood. Mocht het even op apegapen liggen, dan ben ik er toch om het nieuw leven in te blazen?   ;)

mvg,
Gert

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #24941 Gepost op: 04 November 2011, 19:10:59 »
Is Ommen al genoemd?

Gert1

• Gast
« Reactie #24942 Gepost op: 04 November 2011, 19:12:38 »
Vandaag nog niet prutser en Plzen ook nog niet. En dan vergeet ik evergreen Fredericia bijna nog!   :)

mvg,
Gert

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #24943 Gepost op: 04 November 2011, 19:15:02 »
Het raden van die plaatjes is namelijk helemaal niet zo bijzonder leuk, het ging vooral om de hele sfeer eromheen. En die is vrij vakkundig om zeep geholpen wat mij betreft.
Daar ben ik het mee eens (ook al doe ik niet vaak mee), maar bij enkele van de verwijderde berichten had ik al mijn twijfels. Het Denemarken bashen en uitweiden over plaatjes heb ik niets op tegen, maar gisteren vond ik het ook wel erg ver gaan.

En nee, ik heb de berichten niet gemeld maar ben wel benieuwd wie wel. Als je hier komt weet je hoe het gaat, anders tsjah...
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Viktor

• BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • 77*
« Reactie #24944 Gepost op: 04 November 2011, 19:18:31 »
@Viktor: De moderators maken dit draadje niet dood. Mocht het even op apegapen liggen, dan ben ik er toch om het nieuw leven in te blazen?   ;)

mvg,
Gert

Nee, sorry dat was even een verkeerde ctrl+c crtl+v actie, zo bedoelde ik het niet...
Maar ik ga eerst even m'n pb's nalezen en dan reageer ik nog een keer
« Laatst bewerkt op: 04 November 2011, 19:22:13 door Viktor »