Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Ferdinand Bogman
27 August 2025, 23:39:58
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door Duikeend
27 August 2025, 23:36:29
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Duikeend
27 August 2025, 23:16:49
Catalogus nummers diverse wagons (Trix, Lilliput en Fleischmann) door hervé
27 August 2025, 23:11:59
Fleischmann 4902 K set met KPEV 7316 door maartenvdb
27 August 2025, 23:01:02
Roco ns 309 ac>dc door hmmglaser
27 August 2025, 22:41:43
Opstelbaan door HenkN
27 August 2025, 22:20:34
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
27 August 2025, 22:08:42
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
27 August 2025, 22:04:43
Dönsdorfer Bauberichte door Reinout van Rees
27 August 2025, 22:01:19
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Reinout van Rees
27 August 2025, 21:55:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
27 August 2025, 21:44:37
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Vroeger
27 August 2025, 21:40:16
Ronald doet de Fork Challenge! door Frank 123
27 August 2025, 21:12:33
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
27 August 2025, 21:07:31
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door AP3737
27 August 2025, 21:05:46
Veevervoer ss/ ns door prutser
27 August 2025, 20:56:01
Trix DXI van DC naar AC door puntenglijder
27 August 2025, 20:49:05
Database software door AlbertG
27 August 2025, 20:28:57
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paulus1201
27 August 2025, 20:27:58
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
27 August 2025, 19:45:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
27 August 2025, 19:30:23
Witmoosdorf door Bert55
27 August 2025, 19:29:10
Rheinburg, TP V/VI door Joz
27 August 2025, 18:06:05
Kato K10816 (class 66) drijfstangen vervangen door Wesley J
27 August 2025, 17:32:39
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
27 August 2025, 16:37:18
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door Falkenberg
27 August 2025, 15:53:26
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
27 August 2025, 15:50:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
27 August 2025, 15:48:30
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Jeronimos
27 August 2025, 15:29:09

Auteur Topic: Raadplaatje  (gelezen 7173882 keer)

Marc tramt

• Offline Offline
Re:Raadplaatje
« Reactie #24885 Gepost op: 04 November 2011, 10:07:38 »
Ah, zitten we weer in een periode dat modeltreintjes serieus genomen moeten worden en de topics vooral humorloos dienen te blijven? Ik haak even af...  :-\
No dress rehearsel, this is our life.

Bart Donker

• Offline Offline
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
« Reactie #24886 Gepost op: 04 November 2011, 10:16:26 »
Beste Huub,

met overreageren bedoelde ik primair de reactie van Wesley (c.q. diens woordkeuze) na de uitleg van Mark. Je verhaal is heel duidelijk, ik begrijp dat er ook meer meespeelt in je overweging. Bepalen wat on- of off-topic is of wat de grenzen aan ditjes-en-datjes zijn, is een hele toer. Me dunkt dat die grenzen (juist in D&D) niet zwart/wit moeten zijn of worden.
Je hebt gelijk, wanneer je er geen plezier meer aan beleefd is keuze 2 de betere omdat optie 1 waarschijnlijk geen groot succes wordt... Persoonlijk vind ik je besluit jammer maar kan het wel begrijpen. Misschien tot gauw?

Groetjes, Bart
Groetjes, Bart

henk

• Offline Offline
« Reactie #24887 Gepost op: 04 November 2011, 10:24:11 »
Ja, en dat hoort dan weer bij Wesley, even doorheen kijken.
Bij mijn weten geldt voor ditjes en datjes in het algemeen en raadplaat in het bijzonder dat moderatoren niet ingrijpen, tenzij gebruikers elkaar verbaal de hersens gaan inslaan. Als moderatoren nou gewoon laten weten dat dat nog steeds zo is en dat Mark even te enthousiast was, dan hebben we dat ook weer gehad.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

GerardvV

• Offline Offline
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
« Reactie #24888 Gepost op: 04 November 2011, 10:50:42 »
De geest van Leers waart door Nederland, regels zijn regels en alles wat ik niet begrijp of waarderen kan wijkt af van mijn denkbeelden en moet verdwijnen. Bah.
Wie dingen verwijderd wil hebben welke hij niet begrijpt of niet de context kan zien heeft niet door hoe het in dit draadje werkt.
Erger wordt het wanneer hieraan wordt toegegeven. Dus eerst 1600 pagina's de indruk wekken dat dit een draadje is waarin veel, zoniet alles, offtopic kan gaan waardoor dit een van de meeste gebruikte topics is geworden en dan ineens, zonder waarschuwing, de zaak afkappen omdat er een paar meelezende humorloze huilebalken gaan klagen? Wordt er ook zo snel gereageerd wanneer veel deelnemers aan dit topic vinden dat dit botte modereren niet moet gebeuren in dit draadje omdat het dan zijn charme verliest?
Nou, met deze manier van modereren is in ieder geval voor elkaar gekregen dat de sfeer in dit draadje veranderd is. Maar of die nou ten goede is gekeerd betwijfel ik. Modereren is niet alleen berichten verwijderen maar ook aanvoelen wat er in het te modereren onderwerp speelt.
Goed gedaan hoor, weer wat leuks de nek omgedraaid :'(
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
178*hier
148* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

Nederduitsemeester

• Offline Offline
« Reactie #24889 Gepost op: 04 November 2011, 11:29:08 »
Gezien de gang van zaken in draadje stop ik ook maar voorlopig. jammer dat het zo moet gaan. Dat er in de andere draadjes af en toe geveegd moet worden begrijp ik maar al te goed, maar in een draadje zoals dit? Gaat helemaal nergens over..
Was mijn inziens totaal niet nodig geweest.

En mochten er leden meelezen die er niet van gediend waren moeten ze dit draadje niet volgen, en niet stiekem, 'k zal maar niet plaatsen wat ik er echt van vind >:( een PB sturen naar moderatoren omdat ze het er niet mee eens zijn.
Er werd niet persoonlijk op elkaar ingegaan, wat ik op een ander forum wel eens heb zien gebeuren, waar de moderatoren niet danwel te laat ingrepen :-\. Nu was er niets aan de hand, we hadden gewoon een plezier met elkaar.

Zoals gezegd, ik stop effe met dit draadje tot het misschien weer gaat kriebelen.
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Bart Donker

• Offline Offline
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
« Reactie #24890 Gepost op: 04 November 2011, 11:31:33 »
Bart gaat maar eens naar buiten en in de zon plaatjes maken van echte treinen, in de hoop dat de gemoederen vanavond weer afgekoeld zijn.......

Groetjes, Bart
Groetjes, Bart

Han Zijlstra

• Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
« Reactie #24891 Gepost op: 04 November 2011, 11:40:42 »
on topic: malaunay
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

ruudns

• Offline Offline
« Reactie #24892 Gepost op: 04 November 2011, 11:43:32 »
Dat zie je op alle soorten forums als hyves, facebook end. Mensen zien en horen elkaar niet. In het typewerk zitten nu eenmaal géén intonaties en gezichtsuitdrukkingen. Die paar emoticons maken maar een deel goed van je impressies, voor zover je de goede al aanklikt.
 ;) Laten we ons bezinnen tot vanavond. Na 18.00 gaan we weer lekker verder met raden van de aangeboden plaatjes.
Misschien is dan iedereen afgekoeld na een wandelingetje in deze prachtige zonnige dag (hier in Limburg tenminste wel) en doen ook hopelijk alle afvallers weer mee.

Misschien een nieuwe regel: Iemand die niet mee raad mag wel mee lezen maar geen commentaar geven als dat niet tevens vergezeld gaat van een mogelijke raadseloplossing  ::)
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

tothebeach

• Michel
  • Offline Offline
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
« Reactie #24893 Gepost op: 04 November 2011, 11:47:23 »
Het kan ook zijn dat door de triestheid die spreekt in de berichten hierboven, dat de moderator(s) nu door hebben dat het vegen van de pagina's zonder waarschuwing ook niet kan. De één na de ander haakt af, terwijl Ruudns net zijn 1e plaatje plaatst. Gezien de reacties van de die-hards, kan ik het me ook voorstellen dat je afhaakt, dat de lol er even vanaf is. En het ging er ook af en toe hard aan toe, maar dat kon via een PB ook weer toegelicht worden. Dat blijft het lastige van deze één dimensionele communicatie, het zijn alleen maar letters, en met een smiley probeer je nog wat nuance aan te geven, maar het blijft een gebrekkige manier van communiceren. Je ziet niet hoe iemand erbij staat, wat zijn uitdrukking is, en je kunt hem ook niet gelijk vragen om toelichting. Daarnaast komen er direct weer anderen bij die ook hun mening geven. Maar het regelde zichzelf, hetzij via het forum, hetzij via een PB.
Ik snap waarom de die-hards het even opzij laten liggen, er is een consequentie toegepast, die niet van te voren aangekondigd was. En juist daar waar de meeste vrijheid van babbelen was. En dat is gewoon een misser van jewelste.

Toch ga ik wel verder, het is een leuk spelletje en het gezwam eromheen mag ik ook wel, ofschoon het nu wat te serieus is. Dus eigenlijk ook allemaal OT  :D.

Ik zeg Trier

Groet,
Michel

@ ruudns: Al typend zie ik je laatste opmerking, dat is niet te controleren, daarnaast roep je dan gewoon frederica, Plzen*, oid. Dat gaat ook niet werken.

*) zie ergens tijdens de voorgaande 1600 pagina's

Gert1

• Gast
« Reactie #24894 Gepost op: 04 November 2011, 11:48:34 »
Jongens, zullen we gewoon overgaan tot de orde van de dag? Er zijn toch veel belangrijkere dingen in het leven dan een paar geveegde berichten? Ik denk dat Mark naar eer en geweten gehandeld heeft. Of ik al dan niet hetzelfde gedaan zou hebben doet er niet toe en daar gaan we dus ook niet over discussiëren.

Waar ik me wel in kan vinden is de opmerking dat mensen die zelf niet of niet zo actief zijn in dit draadje kennelijk wel snel de meld-moderatorknop weten te vinden. Dat mag natuurlijk, maar ik raad een ieder aan om eerst de sfeer van het meest populaire draadje op de forum goed te proeven voordat je op die knop klikt. We gaan hier wel eens flink off topic, maar de basis blijven natuurlijk de raadplaatjes die een enorme bron van ontspanning en vermaak voor velen vormen. Probeer dat alsjeblieft te respecteren, ook als je niks met het slappen ge-OH tussendoor hebt.

Verder hoop ik dat de hardcore DK-bashers weer gauw terugkeren, want anders wordt mijn leven zo saai!   ;D

mvg,
Gert

ruudns

• Offline Offline
« Reactie #24895 Gepost op: 04 November 2011, 11:51:01 »
geen malaunay of Trier, die al onderweg waren terwijl ik de "bezinnings pauze" inlaste.
@ de scheids: gaan we door of wordt het een pauze tot 18:00u ?
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

Dpc Fo

• Offline Offline
    • Mijn fotosite
« Reactie #24896 Gepost op: 04 November 2011, 11:52:20 »
Raadplaatje wordt zoekplaatje: waar zijn de deelnemers  ;)?

Om even mijn duit in het zakje te doen: uiteraard is een lolletje heel belangrijk, en dat is ook de charme van dit draadje (zeg maar gerust: draad). Maar ik kan me voorstellen dat fervente raders het soms vervelend vinden als ze zien dat er een bericht is toegevoegd aan de draad en dan de link aanklikken in de hoop een nieuwe uitdaging in de vorm van een nieuwe plaat te zien. Als je in plaats daarvan dan (herhaaldelijk) een een-tweetje c.q. onderonsje tussen een beperkte groep deelnemers aantreft, dan kan dat teleurstelling wekken.

Beter was het m.i. geweest als de moderator hierover een opmerking had gemaakt, i.p.v. dan maar meteen te vegen.

On-topic: Luxemburg (waarmee ik Ruud zijn regel dan maar meteen toepas  8) )

groet, Carlo
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

tothebeach

• Michel
  • Offline Offline
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
« Reactie #24897 Gepost op: 04 November 2011, 11:55:52 »
Luxemburg, dat was mijn 2e keuze  >:(
Saarbrücken dan maar  :).
(Al heb ik geen flauw idee wat je daar zou kunnen doen in 2 dagen)

Groet,
Michel

Han Zijlstra

• Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
« Reactie #24898 Gepost op: 04 November 2011, 12:04:45 »
Luxemburg, land of stad?
ik zeg luxemburg stad ;)
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

ruudns

• Offline Offline
« Reactie #24899 Gepost op: 04 November 2011, 12:10:03 »
geen:
Saarbrücken
Luxemburg (stad)
Luxemburg (land) is géén plaats  ;D