Het gaat zich toch om het materieel, en niet om een logo wat er op zit?Jos.
Waar ligt de grens:- de vliegende vleugels van het oude logo- ook de nummerplaten van DE loc's (en ouder) zijn beeld bepalend.Bello zonder nummerplaten omdat er "beeldmerk" op rust of de bruine 22/2400 van de VSM?
Ik vind dat het logo een essentieel onderdeel uitmaakt van de huisstijl die NS op haar materieel doorvoerde. Natuurlijk is het erg lovenswaardig dat er een 1500 bewaard is gebleven. Maar toch is het net geen echte 1500, zeg maar. Daarom hoop ik (maar verwacht het niet) dat de 1501 ooit weer haar NS logo's terug krijgt.Jeroen
Sorry, kan zijn dat je gelijk hebt en dat het UP was i.p.v. BN&SF, praatte "even uit mijn hoofd". Er is een aantal jaren geleden een van de grote USA railroads geweest die deze policy heeft gevoerd, daar was redelijk wat ophef over in "Model Railroader". Alle grote merken model fabrikanten zijn door de knieen gegaan, behalve een kleine. Die is in beroep gegaan. Volgens mij is het nooit tot een rechtzaak gekomen maar is de spoorwegmaatschappij tot inkeer gekomen.Inmiddels is er in de USA geen enkele railroad die nog rechten vraagt aan producenten van modelspoorweg materieel. Kan, als je wilt, wel eens gaan bladeren in oude jaargangen MR (levert altijd wel weer boeiende oude artikelen op als beloning )
Hou ik een restvraagje over: hoe verhoudt de omzet UP <-> Deutsche Bahn zich