Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Plan E - 2023 oplage door 1200blauw
Vandaag om 21:54:33
Vraag iz ballast door Voske
Vandaag om 21:33:36
20 jaar BNLS door René 4312
Vandaag om 21:32:13
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
Vandaag om 21:24:49
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Bahn-AG
Vandaag om 21:23:30
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door bask185
Vandaag om 21:21:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 21:21:10
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:04:22
Stations in Nederland door R1954
Vandaag om 20:46:19
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 20:02:34
Aachenau West door wob
Vandaag om 19:49:53
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door Menno 1846
Vandaag om 19:28:12
keerlusproblemen door astrantia
Vandaag om 19:13:28
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 18:51:41
ESU Lokpilot 5 loc 'vliegt weg' door Zillertalbahn002
Vandaag om 18:35:17
Verschil leveranciers DCC decoders? door Bor de Wolf
Vandaag om 18:13:53
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Whis
Vandaag om 17:36:40
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 17:27:31
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 17:18:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R1954
Vandaag om 16:57:12
Op YouTube! door Karben
Vandaag om 16:48:59
Draadbreuk in draaischijf aandrijving door Eenerspoor
Vandaag om 16:19:27
Piko NS1100, materieelbespreking door Sven
Vandaag om 16:10:43
Dönsdorfer Bauberichte door bernhard67
Vandaag om 15:20:44
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:50:36
Voor een beginner welk spoor is handing bij bepaalde oude treinen door spoorijzer
Vandaag om 14:39:10
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 14:18:28
Een nieuw begin door spoorijzer
Vandaag om 13:46:52
City Scape Studio: Inspirerend door tijgernootje
Vandaag om 13:31:51
Bahnstrecke 5867 door Bert V
Vandaag om 13:05:03
  

Auteur Topic: De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart  (gelezen 306828 keer)

m de deugd

  • Gast
Re:De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart
« Reactie #225 Gepost op: 03 November 2009, 18:40:23 »
Dus het nummer bepaald de fixatie, weer wat geleerd.
Bedankt Vincent.

vissie

  • Offline Offline
  • Berichten: 188
    • elfd
Re:De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart
« Reactie #226 Gepost op: 03 November 2009, 18:44:38 »
ja, en het doel. 
vincent bogers

Dave81

  • Offline Offline
  • Berichten: 550
  • Curaçao ->zucht<-
Re:De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart
« Reactie #227 Gepost op: 03 November 2009, 18:45:21 »
Je bent de TV vergeten zo te zien ;D ;)
Zonder grappen dat ziet er wel stoer uit!
Maar pas weer op het als je wil dat dit een modelbouwdraadje blijft! (y)

ps. is het bij loctite niet zo dat de kleur bepaald hoe sterk hij is ??? (of is het altijd rood)

Staat een Koploper in t beeldscherm, dus dat telt niet ;D

Succes met Koploper, mooi programma, alleen snap ik er helaas niks van ???

MVG Dave
Trossingen Tp 2 Duitsland

Kijk bij wat zijn we aan het bouwen

m de deugd

  • Gast
Re:De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart
« Reactie #228 Gepost op: 03 November 2009, 18:54:48 »
Goeden avond Dave81

Dan kunnen we elkaar een klein beetje troosten.
Van de week de handleiding van koploper uitgeprint.
De Mallibaan cursis gaat vast de goede richting leiden.
Theorie en praktijk zijn onafscheidelijk verbonden met elkaar,
Net als vraag en antwoord of stilstand is achteruitgang.
Ik moet mij er ook instorten dus houdt moed.

Henk-ST1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 132
Re:De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart
« Reactie #229 Gepost op: 03 November 2009, 19:10:51 »
Loctite
Het nummer bepaald inderdaad de sterkte van de borging maar via verhitting kun je ook de zwaardere soorten weer gangbaar krijgen , deze worden trouwens alleen in de zwaardere industrie gebruikt zeker niet in de modelbouw.
Is trouwens ookbij Conrad verkrijgbaar
Gr Henk

m de deugd

  • Gast
Re:De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart
« Reactie #230 Gepost op: 03 November 2009, 19:18:29 »
Oke Henk bedank voor de aanvullende info.

m de deugd

  • Gast
Re:De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart
« Reactie #231 Gepost op: 03 November 2009, 19:49:23 »
Vincent bedankt voor je [pm]
Hier het antwoord ,Das, moeilijk tot niet mogelijk.
En nu het ofline is
Want ik wil  nu zelf ook de cursis nog gaan volgen, maar had de tip
bijna 1 2/1 jaar geleden zelf ook gekregen maar toen verder niets mee gedaan.
Dus ik heb er verder niets van, alleen de naam is mij bijgebleven daar zal het wel bij blijven, helaas
tragische, erg zonde maar niets aan te doen.
« Laatst bewerkt op: 03 November 2009, 19:57:10 door m de deugd »

m de deugd

  • Gast
Re:De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart
« Reactie #232 Gepost op: 05 November 2009, 16:51:53 »
Goede middag iedereen

De rails voor het station zijn tijdelijk geplaatst
Het gaat volgens plan lukken.





Dat gedeelte ligt volgens schema alleen de kruiswissels laat ik weg.
En de wisselaandrijvingen heb ik in deze fase nog niet nodig, draden zitten anders in de weg.
Ik moet alles ook nog uitzagen bij dit deel waar het station en de huizen komen.
     

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
Re:De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart
« Reactie #233 Gepost op: 05 November 2009, 16:56:38 »
Je begint bij Bonn zie ik, das zelfs in N nog een heel eind rijden voor je bij de Gotthardpass bent.  ;)
Maar zeker een indrukwekkend project aan de hoeveelheid rails te zien.
Ga hem zonder meer regelmatig volgen.

Groet Peter,

m de deugd

  • Gast
Re:De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart
« Reactie #234 Gepost op: 05 November 2009, 17:20:54 »
Dank je wel Peter.

Ik zal de maten van de stations sporen er eens bij zeten.
Leest u mee,daar gaan we dan.
NOTA we meten tussen de wissels in.

SPOOR 1 bij de rand van de tafel =1750mm lang
SPOOR 2 er naast =1150mm lang.
SOOOR 3 daar weer naast =730mm lang.
SPOOR 4 bij het stationsgebouw=640mm lang.
Deze laatste 2 sporen zijn te kort voor de langste trein te plaatsen.
Maar dit worden doorgaande sporen waar alleen gestopt zal worden.
Het spoor wat dan naasr de doos is wordt een postspoor.

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart
« Reactie #235 Gepost op: 05 November 2009, 17:21:14 »
Dat station is een goede keuze! en je hebt nu ook al lekker veel rijruimte ook al is het niet definitief!

Groetjes N-spoorder Bruce!
Passat driver:)

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
Re:De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart
« Reactie #236 Gepost op: 05 November 2009, 17:29:50 »
Das indrukwekkend, 1750mm opstelspoor.
Mijn langste perronspoor is weliswaar ongeveer 2350mm, maar dat is dan wel in H0.
Jij kunt dus echt behoorlijk veel trein meer kwijt als ik, maaar das het grote voordeel van werken met N-spoor.

Groet Peter,

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 17699
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart
« Reactie #237 Gepost op: 05 November 2009, 17:34:26 »
Martin, ik zou toch voorzichtig zijn..... kijk naar de cirkeltjes:



Deze "knikken" kunnen je in de problemen brengen, en ontsporingen veroorzaken. Ik zou er een klein recht stukje tussen zetten, of anders iig met wat materieel van je proefrijden. Deze manier staat garant voor ellende.

m de deugd

  • Gast
Re:De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart
« Reactie #238 Gepost op: 05 November 2009, 18:05:58 »
Dank je voor deze wijze les, Ronald.
Ik ga dat morgen meteen veranderen.
Kleine stukkjes zat .
Dat is best makelijk die grotere foto,s plaatsen, dat geeft duidelijkheid.

Bedankt Peter ,dat is de reden waarom mijn keuze toen op n is gevallen.
Hoewel H0 ook heel mooi is,dus.

Bruce! bedankt voor je compliment.
Alleen ligt de rails nog los maar dit wordt het wel.

Dat is het voordeel van veel rails ,geen beperking, altans voorlopig.

m de deugd

  • Gast
Re:De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart
« Reactie #239 Gepost op: 06 November 2009, 18:55:13 »
Goeden avond iedereen.

De railsstukjes zijn er tussen geplaatst.

Dit oogt een stuk natuurlijker dan de eerste opzet.

De langste rijtuigen hebben gelukkig nergens last van elkaaar ,in geen enkele bocht.

Bij het stationsgebouw is zelfs voor een comlete stad met autostraat plaats.


Morgen zien we weer verder,dan dit gebouwde eraf ,uitzagen en dan stap voor stap ,definitief isilatie erop rails in blokken
verdelen maar nog niet vast leggen de onderste baan.

En dan proef rijden,eerst even analoog alle treinen lekker laten rijden,maarvoor dat kan is er nog veel te doen.
« Laatst bewerkt op: 06 November 2009, 19:00:00 door m de deugd »