Ik ben geswitched naar een wat krachtigere lasersnijder. Het ding kwam afgelopen week in porties binnen en vanochtend opgebouwd en getest. Hoe dat gaat: zie de prutsvlog van Huib.... Het is de Atomstack S20 Pro geworden, met lange poten en een dubbel F3 bed er onder.Het bouwen van dit ding kende ik wel, de X7 Pro is uit hetzelfde hout gesneden. De constructie is wel een stuk zwaarder en hetzelfde als de X30 Pro. Dat maakt alles wel wat stabieler en zwaarder. Een nieuw houten frame voor dit beest had ik al gemaakt uit 2 122x61 cm2 8 mm dikke multiplex plaatjes van de Gxxx met daartussen houten balkjes in een sandwich. De eerste testen verliepen wat moeilijk omdat ik de x-as opnieuw moest stellen. De fabriek had die niet goed gedaan...Maar daarna: top!In 2 runs met 220 mm/min op 100% vermogen door 8 mm mulitplex en met de bijgeleverde air assist (luchtpomp) mooie cleane snijranden. Zeer tevreden mee. Het maakt het maken van zowel fijne detaillering als groot constructiewerk prima mogelijk. Meer vermogen heb ik niet nodig denk ik nu....En de X7 Pro? Die gaat morgen naar een mede hobbyist hier op het forum. Beide blij!
Nu op zoek naar 2 mm MDF. Als iemand tips heeft waar je dat tegen een goede prijs kunt krijgen hou ik me aanbevolen!