Doel:€250.00
Donaties:€85.00

Per saldo:€-165.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 20-05-2022

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 06:30:00
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 06:21:48
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 05:36:20
Rondom Charlois door Modellbahnwagen
Vandaag om 00:30:43
Eén compressor en een hoop vragen door Duikeend
Vandaag om 00:26:23
Drc2400 v5 2 punts verlichting + rangeer door HeRo
Vandaag om 00:05:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Silvolde
20 mei 2022, 23:44:31
1st Dutch US Convention, 21 en 22 mei 2022, Aalten door Ronald Halma
20 mei 2022, 22:43:44
Oneindige Overslag 0e RC door EricZmS
20 mei 2022, 22:37:09
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
20 mei 2022, 22:29:06
Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80 door Chris Westerduin
20 mei 2022, 22:21:35
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Chris Westerduin
20 mei 2022, 22:19:15
NTM goederenwagens in Spoor-0 door RutgerSHM
20 mei 2022, 22:10:59
Beurs MRGV (Modelrailgroep Veendam) gaat door. door Tijdperk||
20 mei 2022, 21:55:44
Artitec Hondekop IC-uitvoering, model 2020, materieelbespreking. door dh3201
20 mei 2022, 20:51:01
Bahnstrecke 5867 door DJV
20 mei 2022, 20:32:04
ASAR, de Analoge Servo controller met ARduino door richmond
20 mei 2022, 19:05:49
Laag-Baarlo door Mark Lin
20 mei 2022, 18:36:32
Airbrushes, wat is de beste tool en wat zijn de verschillen? door GMA70
20 mei 2022, 17:40:50
Hoe Lima 4 assige rijtuigen van slepers te voorzien. door Biesje
20 mei 2022, 17:01:44
4 delige youtube serie over dubbeldekkers in het echt en in model door Duikeend
20 mei 2022, 16:49:54
Bezetmelder DR4088 OPTO in combinatie met DR5000 geeft sluiting door modelrailroadede
20 mei 2022, 16:25:19
EifelBurgenBahn door tijgernootje
20 mei 2022, 16:21:03
BNLS-Werkspoor - Pimp my hondekop door HOHans
20 mei 2022, 16:06:04
FX2 Etecmo programmeren? door ronaldvd2000
20 mei 2022, 15:54:13
DJH NS 5000, de grote verbouwing door Tomasso
20 mei 2022, 15:48:06
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
20 mei 2022, 14:55:14
Aansturing via Arduino werkt niet goed door schipcas
20 mei 2022, 13:40:27
LS Models / Models World 2022, nieuws van de fabrikant. door CC72067
20 mei 2022, 13:27:25
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
20 mei 2022, 11:34:36
  

Auteur Topic: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'  (gelezen 51103 keer)

Arnold van Heyst

  • Offline Offline
  • Berichten: 884
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #120 Gepost op: 21 oktober 2018, 18:54:40 »
Tsja, als meester kan je dat tussen de bedrijven door doen.

Joshua

  • Offline Offline
  • Berichten: 321
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #121 Gepost op: 21 oktober 2018, 19:08:49 »
Mooie foto's Joshua. Zo vaak komen foto's uit die tijd van alleen een rijtuig niet voorbij. Dank voor het posten  (y)
Martijn

You're welcome, ik heb er meer, maar er moet aanleiding voor wezen zoals dit topic.
Groet Jos

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1412
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #122 Gepost op: 16 november 2021, 13:30:01 »
Hoi,

Ik wil even terugkomen op het 2de klas rijtuig van de FS.
Als ik op deze lijst kijk http://gamos81.altervista.org/Italia/Carrozze/X.htm
kom ik bij TIPO 64 en 68 alleen maar rijtuigen tegen met 14 ramen terwijl hier op de foto het er toch één is met 13 ramen.
(Of is de andere kant er één met 14?)
Is dit rijtuig al in model uitgebracht? 
Op bijna alle modellen zitten de klasse opschriften tussen de deur en het eerste raam, terwijl bij dit rijtuig het tussen het eerste en tweede raam geplaatst is.

Dave
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3663
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #123 Gepost op: 16 november 2021, 16:23:32 »
13 ramen is een couchette, niet een zitrijtuig. In tipo 64/68 is dee door Acme nog niet in Grigio uitgebracht. Wel door Heris of heris voor Acme, maar dat is niet echt kwaliteit. Dus als je een couchette zoekt zit je aan tipo 70 (Acme 50500) vast of een oude Heris. Die reed echter niet planmatig mee in de 296/297. Of een gewoon zitrijtuig die wel meereed van tipo 64/68 (ACME 50822/50823)

dirkjan

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1412
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #124 Gepost op: 16 november 2021, 18:03:57 »
Dank je wel voor de info.

Dave
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 4310
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #125 Gepost op: 21 november 2021, 11:52:07 »
Werd in Maastricht wel eens een FS rijtuig meegegeven met de serie 800 naar Amsterdam? Ik heb hier een foto van de 1624 met een trein uit die serie met vier ICR, twee Plan W en het laatste rijtuig lijkt mij, ook na sterk uitvergroten, een FS rijtuig. Foto gemaakt te Geldermalsen op 28 mei 1982.


Groet, Frank

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 3804
  • Modelspoor is emotie...
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #126 Gepost op: 21 november 2021, 12:11:22 »
Ik spring even verder terug in de tijd: is er bekend bij iemand of deze trein een voorganger had in de eerste helft van de jaren zestig op deze zelfde route in NL?

Groeten,
Rob
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

Karben

  • Offline Offline
  • Berichten: 881
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #127 Gepost op: 21 november 2021, 16:55:06 »
In ieder geval werd er het CFL-rijtuig voor gebruikt. Heb ik eens in Ht in de trein naar Asd gezien. Volgens mij als versterking in de spits.
En was de voorganger in de jaren daarvoor niet de 134/135?
Groet, Karel.
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers en ander OV aldaar) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een (CFL) modelbaan in spoor 0.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 4310
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #128 Gepost op: 22 november 2021, 15:20:57 »
Bij sterk uitvergroten van mijn foto van de 1624 meen ik te zien dat de deuren bij het laatste rijtuig aan de uiteinden van het rijtuig zitten. Dat zou dus niet op een Wegmann rijtuig van de CFL wijzen.
Groet, Frank

Karben

  • Offline Offline
  • Berichten: 881
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #129 Gepost op: 22 november 2021, 16:06:29 »
FS-rijtuig zou kunnen doch ik heb, als ik al schreef, in Ht een CFL gezien. Ook meen ik destijds in OdR gelezen te hebben dat het CFL-rijtuig werd genomen. Misschien ook wel logisch daar het CFL-rijtuig nog maar een uur of twee, en dus veel schoner, in dienst was en de italiaan er al vele uren op had zitten.
Groet, Karel.
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers en ander OV aldaar) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een (CFL) modelbaan in spoor 0.