Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 15:01:17
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:58:23
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
Vandaag om 14:12:48
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 12:33:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:28:41
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
  

Auteur Topic: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: “Bahnhof Poggendam  (gelezen 384897 keer)

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8641
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: “Bahnhof Poggendam
« Reactie #225 Gepost op: 07 februari 2013, 21:13:17 »
@steef: Overdrive valt wel mee... ik heb een computer in de prak gehad daar ben ik wel even mee bezig geweest. Dan is het heerlijk om ook niet achter de computer te zitten.

Ik kan de modulebakken nog niet afmaken qua verlichting omdat de chinezen nog aan het "schippen" zijn. Lang leve Ebay zeg ik maar. Ben benieuwd of het gelukt en hoe lang het nog duurt.

Over de schuine kanten: Bij de wissels heb ik het met de hand gedaan. Het was een leuk probeersel. Bij de rechte stukken en bochten gaat het wel. Maar bij de wissels moet je het toch wel met de hand doen. Op een kleine baan als dit kan je het net zo gemakkeljk met de hand doen ;) Het was leuk om het uit te proberen. Voor mensen met een behoorlijke rijlengte kan het wel een oplossing zijn.

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10227
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: “Bahnhof Poggendam
« Reactie #226 Gepost op: 07 februari 2013, 23:39:12 »
Hoi Ronald,

Ziet er echt geweldig goed uit !! (y) (y) Vraag me alleen af warom je de platen niet helemaal al in de verf gezet hebt. En... is het wel latex muurverf wat je gebruikt ? het lijkt me een beetje glimmen...


Grtzz,

Karst

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8641
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: “Bahnhof Poggendam
« Reactie #227 Gepost op: 08 februari 2013, 18:53:36 »
Dank je Karst.

Op de verpakking stond mat... en latex... Ik vind het ook ietsje te veel glimmen. Nu kan ik er weinig meer aan doen  :( Gelukkig gaat het onder het ballast. Ik zal eens kijken hoe het een en ander uitpakt op een proefstrookje. Helemaal schilderen was achteraf misschien beter geweest.

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re:Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: “Bahnhof Poggendam
« Reactie #228 Gepost op: 09 februari 2013, 20:04:58 »
Aldoende leert men  ;)
Toch grappig dat dat gezegde zelfs bij hardcore modelspoorbouwers ook nog steeds telt,dan hoeven de groentjes zich niet zo te schamen  :-[  ;D
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8641
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: “Bahnhof Poggendam
« Reactie #229 Gepost op: 11 februari 2013, 21:11:08 »
Update 19: Projectje slakkenkuil Artitec

De Chinezen vandaag het pakketje afgeleverd hebben. Dat viel best mee met de levertijden. Dus daar kan ik van de week ook lekker verder mee.  Nu het andere projectje dat ik had liggen:

Nu heb ik nog wat projectjes op de plank liggen en in uitvoering:
....
2) Een slakkenkuil / inspectiekuil van Artitec inbouwen in de baan. DE slakkenkuil kwam ik tegen op de beurs in Rijswijk en maar mooi meegenomen met wat ander klein spul van Artitec. De kuil had ik al gezien in de Miba van December en dat zag er erg mooi uit. Dus een spoor gaat er weer uit want daar moet een de slakkenkuil komen.



....

Goed als je wat tijd en frustatie kwijt wil is het volgende project iets voor jou: "de slakkenkuil van Artitec". Het leek zo simpel bouwpakket. We beginnen: In het zakje zit naast de resinonderdelen een messing etsstukje met 50 railhouders.



Deze moeten allemaal losgeknipt worden en in de betonnensloof gedrukt worden. Dat kan pas als je de gaatjes in de sloof hebt opgeboord met een boortje naar 0,50mm Een leuk karweitje voor bij de tv of het forum volgen.

De onderbak heb ik met acrylverf een kleurtje gegeven. De sloof doe ik pas als de railhouders er inzitten. Het indrukken van de railhouders is wat priegelwerk. Het wil niet met de hand, je moet het doen met een tangetje en soms vliegen ze er net weer zo hard uit. Eindelijk na een tijdje zit alles erin. Na het indrukken van de railhouders is het de boel een kleurtje geven. Mooi beton grijs.



Een stuk rechte rail opgeofferd en van de spoorbielzen ontdaan. Nu kan je de twee spoorstaven niet tegelijk door de railhouders halen. Dat zal nooit lukken, dus gewoon apart. De railhouders met wat lijm vastzetten is een tip die ik nog wil maken. Dat scheelt een boel frustatie.



De boel aan elkaar plakken. Aan de beide zijden weer wat spoorbielzen monteren (neem de flexbielzen deze gaan gemakkelijker) Draadjes aan de rails solderen en we kunnen gaan inbouwen.



De net gelegde rails op de bekende manier met een warme natte doek verwijderen. De rails opnemen en dan de ruimte maken voor de slakkenkuil.



Met de bovenfrees van Dremel (Ja die van de Conrad-actie :) ) is heel snel een gat gemaakt waar de kuil zo in kan. Dan is het resultaat als volgt:



Ik heb nog niet de bedding teruggebracht. Dat gaat nog komen. daar zal meer moeten komen ook nog een plaats om de as tijdelijk in depot te hebben voordat het afgevoerd wordt. Dat komt aan de buitenkant te liggen. Een volgend projectje dus.



Dat was het weer. Tot de volgende update!

Groet Ronald.
« Laatst bewerkt op: 20 april 2013, 20:32:19 door Ronald Koerts »
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7176
Re:Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: “Bahnhof Poggendam
« Reactie #230 Gepost op: 11 februari 2013, 21:22:57 »
Goed als je wat tijd en frustatie kwijt wil is het volgende project iets voor jou:

Ik heb het bij een avondje zagen, lijmen, timmeren en plamuren gehouden  ;)
Je kunt leuk rangeren op je module. Je hebt geen lamp in je put gemaakt?
Mvh Steef

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8641
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: “Bahnhof Poggendam
« Reactie #231 Gepost op: 11 februari 2013, 21:25:00 »
Nee ik heb geen lamp gemaakt in de put... Dat nog eens een idee :) Komt hij nu mee ::) :D Nee de frustatie ligt echt aan het feit dat je met de railhouders aan het prutsen bent. Ik kan nog niet rangeren, de draadjes hangen nog los :D

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7176
Re:Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: “Bahnhof Poggendam
« Reactie #232 Gepost op: 11 februari 2013, 21:29:52 »
Had wel verwacht dat je er op een derde en twee derde van de put
een lampje had gemaakt. Of zet er een Preiser met een looplamp in.
Mvh Steef

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8641
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: “Bahnhof Poggendam
« Reactie #233 Gepost op: 11 februari 2013, 21:35:36 »
Dat is ook nog wel een idee ;) De put kan nog los. Hij zit niet vastgelijmd. Alleen de rails aan de buitenzijde zitten vast met houtlijm. Ik overweeg een tweede te halen voor in de lokloods. Ik zal eens nadenken over de mogelijkheden.

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Daniels

  • Offline Offline
  • Berichten: 777
Re:Re: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: “Bahnhof Poggendam
« Reactie #234 Gepost op: 11 februari 2013, 21:48:31 »
Zo te zien is het wel de frustratie waard, ziet er mooi uit.

Ik vind die segment schijf wel een boeiend concept had het nooit eerder gezien.

Groeten,

Daniël

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8641
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: “Bahnhof Poggendam
« Reactie #235 Gepost op: 11 februari 2013, 21:52:39 »
@Daniël: Dank je. Het is een oplossing voor degene die geen grote draaischijf kwijt kunnen. In het echt werden ze gebruikt om een grote wisselstraat uit te sparen. Noch en Hapo leveren leuke segmentdraaischijven.

@Steef:
Ik heb het bij een avondje zagen, lijmen, timmeren en plamuren gehouden  ;)

Ik las er snel over heen maar: Jij bent dus ook lekker druk bezig met je nieuwe modulebakken. Super man! Ik zie het resultaat wel eens tegemoet in een nieuw draadje of ik kom nog een keer op de koffie :)

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7176
Re:Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: “Bahnhof Poggendam
« Reactie #236 Gepost op: 11 februari 2013, 21:57:04 »
Nog even geduld a.u.b  ;)
Mvh Steef

IJzeren Hein

  • Offline Offline
  • Berichten: 418
Re:Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: “Bahnhof Poggendam
« Reactie #237 Gepost op: 11 februari 2013, 22:45:46 »
Verlichting in de put maken is niet moeilijk, ik heb ze in m'n locloods:


Hier is de kale versie te zien.

Maar of dat hoort in in slakkenkuil weet ik niet. ???

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7176
Re:Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: “Bahnhof Poggendam
« Reactie #238 Gepost op: 04 maart 2013, 21:06:47 »
*heeft plumeau in de hand, stof, stof, stof....*

Is er nog wat gebeurd aan uwen bouwwerk?
Mvh Steef

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8641
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: “Bahnhof Poggendam
« Reactie #239 Gepost op: 04 maart 2013, 21:47:29 »
Update 20: Vervolg ledstrips: laatste loodjes

Ja, leuk dat je er naar vraagt :D  (y)  De laatste weken bezig geweest met de verlichting.

De Chinezen hebben de ontbrekende ledstrip gebracht. Ik zat nog eens het een en ander uit te rekenen qua stroomverbruik. De adapter van 6A was niet genoeg. Nadenken hoe we het een en ander aan pakken. Door een paar rommelbakken gesnuffeld. Daar kwam ik nog een mooie HP slimeline desktopvoeding tegen van 220W. Een maximaal vermogen van 16A bij 12V beschikbaar, dit is gecombineerd met de 5V lijn. Deze als proef aangesloten en het werkte als een mooi zonnetje.

Nu vind ik een losse voeding niets, ook de losse controllers waren geen gezicht. De voeding en de controlers / player houdt ik gescheiden van elkaar. Een paar kistjes om de boel netjes op te bergen. Dat is mijn hobbywerk van de afgelopen weken geweest:



Na het in elkaar zetten even ook netjes in de "baan"-kleuren gezet en een laklaagje. Daarna de componeten erin, wat extra ledjes en connectoren monteren. De boel bedraden en af monteren. Ik ben nog bezig met de bedrading van de regelunit, de knoppen van de DMX-player moeten wel werken. Dan is het de stekkers erin aansluiten en kan de rest van de extra ledverlichting in de bak geplakt worden. Dan is er weer licht!



De extra steunen voor de ledverlichting, ook maar de draden even mee geverfd.



Met het opstaande randje kijk je niet direct in de leds als je voor de baan staat. Tenminste op mijn hoogte :)



Als het brand ziet het er zo uit. Nu de rest nog.

O ja: Nog een slakkenkuil in huis gehaald. Die komt in de lokloods en dit keer wel met verlichting in de kuil. Ik zit nog even na te denken hoe ik dat ga doen. ;)

En nog een servo in huis gehaald voor de aandrijving van de segmentdraaischijf, een sterke servo (kan iets van 11 of 13 kg omzetten) om specifiek te zijn. De winkelier keek even raar op toen ik zei: Kan ik hem hier even testen met mijn digitale systeem? De eigenaar is / was een helivlieger en had totaal geen ervaring met modelspoor :D

Groeten Ronald.
« Laatst bewerkt op: 20 april 2013, 20:33:17 door Ronald Koerts »
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!