Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Sfeer op je modelbaan door Frank 123
Vandaag om 21:18:17
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 21:09:11
Raadplaatje door GerardvV
Vandaag om 21:05:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door cor_b
Vandaag om 21:03:37
Roco 70788 2400 met Zimo MX645 acceleratie settings door Spoolder1972
Vandaag om 21:01:35
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:01:19
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 21:00:28
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door BartvD
Vandaag om 20:59:14
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Karst Drenth
Vandaag om 20:48:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
Vandaag om 20:45:15
Overzicht "Het is Weekend" foto's! door puntenglijder
Vandaag om 20:39:54
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:32:53
Einde HSIJ (stoomtrein Hoogovens) in zicht door hmmglaser
Vandaag om 20:30:09
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 19:49:23
Aanpassen baanplan bestaande baan door JoopSpoort
Vandaag om 18:31:31
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Bob11
Vandaag om 18:15:35
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 18:05:41
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 17:22:12
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Tjalling
Vandaag om 16:27:55
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Frits C
Vandaag om 15:48:45
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Hans van de Burgt
Vandaag om 15:06:26
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door dh3201
Vandaag om 13:51:22
Aansturen verlichting Exact-Train ICR door VAM65
Vandaag om 13:34:11
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 13:25:09
Bouw van een materieel 46 vierwagenstel door defender
Vandaag om 12:51:30
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door sncf231e
Vandaag om 11:53:24
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
Vandaag om 08:40:21
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 07:32:57
Roco Fccpps, overzicht van Roco-modellen. door metpetergaathetbeter
Vandaag om 01:23:58
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
14 August 2025, 22:55:04
  

Auteur Topic: Treinongeval Barendrecht  (gelezen 45713 keer)

Harry

  • Offline Offline
  • Berichten: 1424
Re:Treinongeval Barendrecht
« Reactie #90 Gepost op: 25 September 2009, 21:54:09 »
Ik hoop dat de 2de machinist het overleeft en dat alles weer goed functioneerd. Kunstmatig in coma houden is vaak geen bestigheid.
Sterkte aan alle betrokkenen.

Trouwens ik vindt dat in draadjes als deze een beetje gedacht moet worden aan hoe onze ouders ons hebben geprobeerd op te voeden.

Harry
H0e: Lilliput en Halling
Verzameling Trams: Roco, Lima, Hobbytrain en Lemke (Kato)

Johan77

  • Offline Offline
  • Berichten: 94
Re:Treinongeval Barendrecht
« Reactie #91 Gepost op: 25 September 2009, 23:36:12 »
Ook mijn oprechte medeleven aan de getroffen families,vrienden en collega's.

Johan

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3354
Re:Treinongeval Barendrecht
« Reactie #92 Gepost op: 26 September 2009, 08:22:47 »
Opmerkelijk: de treinen worden met tanks uit elkaar getrokken...

http://www.nu.nl/algemeen/2089798/leopardtanks-trekken-treinen-elkaar.html
Reinier

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:Treinongeval Barendrecht
« Reactie #93 Gepost op: 26 September 2009, 08:31:53 »
Met Leopards zo te horen......


Ik zie nu dat er een paar Wascosa's ketels erbij waren betrokken :o
« Laatst bewerkt op: 26 September 2009, 08:38:07 door Bruce!!! »
Passat driver:)

Albert Bas

  • Offline Offline
  • Berichten: 812
Re:Treinongeval Barendrecht
« Reactie #94 Gepost op: 26 September 2009, 09:45:47 »
Na wat zoekwerk op de foto's en met lijsten van "Rolandrail" blijkt het om de geel/grijze Railion 6415 Rens te gaan en de rode 6514 Wim.
Wel bijzonder, die nummer combinatie.

Albert.
« Laatst bewerkt op: 26 September 2009, 14:04:15 door Albert Bas »

IJmc

  • Offline Offline
  • Berichten: 1446
  • Take It Or Leave It
Re:Treinongeval Barendrecht
« Reactie #95 Gepost op: 26 September 2009, 10:35:57 »

MichelNL

  • Offline Offline
  • Berichten: 308
Re:Treinongeval Barendrecht
« Reactie #96 Gepost op: 26 September 2009, 10:44:35 »
Na wat zoekwerk op de foto's en met lijsten van "Rolandrail" blijkt het om de geel/grijze Railion 6415 Rens te gaan en de rode 6514 Wim.
We bijzonder, die nummer combinatie.

Albert.
Toevallig inderdaad..

m de deugd

  • Gast
Re:Treinongeval Barendrecht
« Reactie #97 Gepost op: 26 September 2009, 10:56:32 »
Ook ik zal mijn medeleven betuigen
Helaas worden we weer met de neus op de feiten gedrukt :-[
Het had nog vele keren erger af kunnen lopen,
daar kun je op wachten.
Ondangs de zeer strenge veiligheid maatregelen die voor alle
soorten van vervoer of het nu per spoor, weg of water is gelden
Is het nu weer de vraag wat is de oorzaak
Ik hoop dat het met de machinist snel weer beter gaat
En voor de familie leden van beide partijen,heel veel sterkte toe gewenst
Want dat is nu het aller belangrijkste
Ook vrienden en colega,s die werkzaam zijn bij het spoor wens ik
namens deze weg veel sterkte toe :-[
Laten we ook de hulpverleners niet vergeten, sterkte..

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:Treinongeval Barendrecht
« Reactie #98 Gepost op: 26 September 2009, 11:07:26 »
Deze is dus ook niet meer:
http://www.flickr.com/search/?q=6514&w=26491560%40N06

Dat zijn unieke beelden,

Want nu ie niet meer rijdt en denk ik ook dat ie nooit meer in dienst zal komen.
Passat driver:)

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 872
Re:Treinongeval Barendrecht
« Reactie #99 Gepost op: 26 September 2009, 11:46:20 »
Dat zijn unieke beelden,

Die kar is de afgelopen 15 jaar en 5 dagen vast wel vaker op de foto gezet...
« Laatst bewerkt op: 26 September 2009, 12:08:08 door Olaf »
Meer NS in spoor 1!

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12465
    • sleutelspoor
Re:Treinongeval Barendrecht
« Reactie #100 Gepost op: 26 September 2009, 12:25:04 »
Leopardtanks trekken treinen uit elkaar
Twee Leopardtanks van het leger gaan vanmiddag de restanten van de goederentreinen uit elkaar trekken die donderdagavond bij Barendrecht op elkaar botsten.
De tanks arriveerden rond acht uur 's ochtends op de plaats van het ongeval. Aanvankelijk werd gedacht dat zij om tien uur met het karwei konden beginnen, maar dat lukt niet. De verwachting is dat zij om twee uur 's middags aan de slag kunnen gaan. De voorbereidingen zijn wel al in volle gang. De Leopards zijn nodig omdat het uit elkaar halen van de brokstukken niet lukt met hoogwerkers.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re:Treinongeval Barendrecht
« Reactie #101 Gepost op: 26 September 2009, 13:05:47 »
Zojuist bij het NOS journaal






NS2200

  • Offline Offline
  • Berichten: 93
  • NS 2200
Re:Treinongeval Barendrecht
« Reactie #102 Gepost op: 27 September 2009, 00:53:42 »
Het ministerie van Defensie heeft inmiddels een kort verslagje van de berging op hun site geplaatst.

http://www.defensie.nl/actueel/nieuws/2009/09/26/46136127/Leopard_bergingstanks_ruimen_verongelukte_locomotieven

Gelukkig dat we die Buffel bergingstanks dan ook niet meteen hebben verkocht bij de reorganisaties.

Iwan

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re:Treinongeval Barendrecht
« Reactie #103 Gepost op: 27 September 2009, 01:19:12 »
Zo te lezen in dat aardige verslagje, hebben ze stevig moeten sjorren ! Een Leopard plus 2 verzwaarde locomotieven als tegengewicht om de eerste loc er uit te trekken.

De Telegraaf weet inmiddels te melden dat de tweede loc zo vast zit, dat ze die moeten losbranden.  Het is toch wel een hele forse klap geweest !

Sander

ArtMan

  • Offline Offline
  • Berichten: 429
Re:Treinongeval Barendrecht
« Reactie #104 Gepost op: 27 September 2009, 07:16:45 »
Citaat
Gelukkig dat we die Buffel bergingstanks dan ook niet meteen hebben verkocht bij de reorganisaties.
;D