Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rangeren met een pec door barry1972
Vandaag om 00:43:32
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:38:22
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:33:11
Stalen D 4 deurs spoor 0 door roadster36
Vandaag om 00:22:24
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Remco vM
Vandaag om 00:10:32
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Chiel
29 October 2025, 23:02:54
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
29 October 2025, 22:52:03
PPM kranen van Strukton door edwin1974
29 October 2025, 22:32:16
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Ronald A.
29 October 2025, 22:30:31
Hulp gezocht omgeving Drachten door Reinout van Rees
29 October 2025, 21:57:13
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
29 October 2025, 21:32:56
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
29 October 2025, 21:30:55
PB Models, ICR-rijtuigen door Mcn1986
29 October 2025, 21:11:57
diorama, voor lange treinen. door Mark D.
29 October 2025, 20:52:52
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Jeroen Water
29 October 2025, 20:51:24
Rondom Charlois door Alewijn
29 October 2025, 20:46:52
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
29 October 2025, 20:40:23
Schroefkoppeling voor H0. door Scratchbuilt
29 October 2025, 19:58:28
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
29 October 2025, 19:51:55
Vollmer ringloods deuren door Freddy
29 October 2025, 19:51:38
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door saskia
29 October 2025, 19:49:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
29 October 2025, 19:44:15
Arnold N 2543 rookgenerator door Gabriël Bergsma
29 October 2025, 19:30:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door RobbertJan
29 October 2025, 19:30:19
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door NS264
29 October 2025, 19:26:55
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door n-driver
29 October 2025, 19:25:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
29 October 2025, 19:10:14
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door RikM
29 October 2025, 18:42:49
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Silvolde
29 October 2025, 17:25:10
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Michiel2
29 October 2025, 16:50:22
  

Auteur Topic: NS 16,17,1800'en in Maastricht  (gelezen 51633 keer)

Marc Riswick

  • Offline Offline
  • Berichten: 1029
    • Stuyteweg
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #135 Gepost op: 18 November 2009, 19:32:07 »
Wel een mooi gezicht op de modelbaan, zo een rij locs op het emplacement. Bij mij zijn er nu een stuk of 10 in gebruik, maar het zullen er hoogstwaarschijnlijk nog wel wat meer worden.

Marc
H0, 2-rail DCC, NL en grensverkeer, IB en Koploper

johnny-VIRM

  • Offline Offline
  • Berichten: 520
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #136 Gepost op: 18 November 2009, 19:37:31 »
 :'( reken er wel op als de DD-AR in revisie gaat in 2012 het rap afgelopen is met de 1800, want de paar 1700 daarvan komen daarbij vrij. En als het goed is word de trein naar berlijn per december ook met ICE gereden.

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #137 Gepost op: 18 November 2009, 20:38:39 »
Bij mij kunnen het er nooit te veel worden ;D

Gr. Iven

Hetzelfde probleem!

Maar het zou wel mooi zijn als ze in de 10min. dienst terechtkomen.

Passat driver:)

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6439
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #138 Gepost op: 18 November 2009, 20:44:35 »
gaat wel druk worden op de modelbaan dan he  ;D ;D


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

saltreinenfan

  • Gast
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #139 Gepost op: 18 November 2009, 20:44:43 »
volgens Railmagazine, het boekje
ik citeer:
De werkzaamheden aan de serie 1700 zijn voorlopig gegarandeerd tot 2022.
de getrokken rijtuigen (292 stuks) blijven ook tot 2022 in onderhoud

Dus de IC wagonnen + de locs blijven nog wel een hele tijd ;D

MVG

Duurt het dan zo lang om 80 locs te reviseren ? (dus - 1735 anders zou het 81 locs zijn  ;))


Wat gaan ze dan allemaal vernieuwen ?:P

Met Vriendelijke Groet,
Salvadr


Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1120
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #140 Gepost op: 18 November 2009, 20:48:19 »
Ze bedoelen dat die loks tot 2022 worden onderhouden.

Ze gaan er geen spectaculaire vernieuwingen instoppen ;).


Houdoe, Chiel.

saltreinenfan

  • Gast
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #141 Gepost op: 18 November 2009, 20:52:39 »
Ze bedoelen dat die loks tot 2022 worden onderhouden.

Ze gaan er geen spectaculaire vernieuwingen instoppen ;).


Houdoe, Chiel.

ooh dacht al  :P

Maarja het IS mijn lievelings serie en dat zal het ook ALTIJD blijven ! :D


Met Vriendelijke Groet,
Salvador.

PS ; wanneer worden de 1800en dan gesloopt en waar ?

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6439
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #142 Gepost op: 18 November 2009, 20:55:54 »
Is nog helemaal niks van bekend.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

saltreinenfan

  • Gast
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #143 Gepost op: 18 November 2009, 21:01:25 »
Denk dan dat de overige 1800en tot +- 2012 in dienst blijven want ze zijn 10 jaar ouder  ;)

Met Vriendelijke Groet,
Salvador.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6439
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #144 Gepost op: 18 November 2009, 21:03:04 »
Zou kunnen.
Ik denk wel dat ze zo met en met zullen afvloeien.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4568
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #145 Gepost op: 18 November 2009, 21:06:23 »
de 1826 schijny al helemaal geplukt te zijn

ZwaanBaan

  • Tjitte-Jaap alias ZwaanBaan
  • Offline Offline
  • Berichten: 1258
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #146 Gepost op: 18 November 2009, 21:12:56 »

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #147 Gepost op: 18 November 2009, 21:27:17 »
Zonde hè :'(
Voor 's ommige loc's is het gewoon al afgelopen.

Gr. Iven

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2093
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #148 Gepost op: 18 November 2009, 22:50:11 »
Die investering gooien ze niet weg.
De ddm rijtuigen rijden ook nog in lange stammen achter genoemde locomotieven.
En ze kunnen 160 km/u, dus nog heel goed mee rijden tussen de treinstellen.
Maar het is misschien tijd voor de grote revisie, die wat langer duurt en omdat deze locomotieven met grote aantallen in dienst gesteld zijn, komen ze nu tegelijk voor de grote beurt en dan mogen ze niet verder en moeten even wachten.
Dat denk ik, dat er aan de hand is.
Mag je denken, maar dat is niet zo. DDM-1 is bijna 25 jaar oud, heeft dringend een revisie nodig, en de stand tot nu toe is dat die niet gegeven wordt. Dan kunnen de (nog iets oudere) 1800'en, die een paar jaar geleden al een revisie hebben gehad, aan de kant. Het spul kan trouwens maar 140.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6439
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #149 Gepost op: 18 November 2009, 22:55:38 »
Volgens mij haalt een 1600 toch met gemak 180


Jos.
« Laatst bewerkt op: 18 November 2009, 23:12:14 door J. Beckers »
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)