Hmmmm die afgeronde onderkant zit dus op ongeveer 20 van de spoorstaaf........Deze GTW's hebben een koppeling én twee rubbers buffers deze zitten dus gewoon op standaard hoogteen raken dus als eerste het stootjuk, deze drukken dan het stootjuk VOOR zich uit en niet zoals jij weereens stelt dat het stootjuk ONDER de trein is verdwenen.treinstel staat ook niet hoger dan normaal is niet omhoog 'het juk opgekropen" GTW heeft gewoon door de klap het juk een meter opgeschoven.Niets meer en niets minder. Trouwens vind GTWkop wel iets hebben van een muis.
Nou beste man,Jij schrijft zo mooi dat de buffers als eerste het stootjuk raakte daar is dus helemaal niks van waar. Want de automatische koppeling die erop zit heeft het stootjuk weggedouwd. Want de buffers die erop zitten zijn overbodige luxe. Want bij zo goed al het materieel waar een automatische koppeling op zit hebben geen buffers. Kijk maar naar de mat'64, Virm, Sprinter en zo zijn er nog meer.
Natuurlijk zitten die er niet voor spek en bonen op. Scheelt waarschijnlijk een heleboel schade bij een lichte aanrijding met buffermaterieel of met stootjukken die van buffers zijn voorzien. Bij een stootjuk met vlakke voorkant zal het inderdaad niet helpen.
Want bij zo goed al het materieel waar een automatische koppeling op zit hebben geen buffers. Kijk maar naar de mat'64, Virm, Sprinter en zo zijn er nog meer.
Deze buffers doen mij denken aan een uitzending van NGC over treinbotsingen en maatregelen ter preventie.Zouden die buffers niet het kruipen over de treinstellen (de een boven de ander) bij een zware botsing voorkomen?