Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

11 en 12 oktober SSN stoomtreindagen door Seinhuis
Vandaag om 22:19:57
Tickets Modelspoordagen 2026 door Matthijs van Heijningen
Vandaag om 22:09:04
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 22:04:12
Wat herkent AI van onze hobby? door hervé
Vandaag om 21:42:28
PB Models, ICR-rijtuigen door Hans Kl
Vandaag om 21:37:07
Kato ETA 515 door Casmir
Vandaag om 21:28:02
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 21:27:01
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:25:37
Project X...... door Ivo tB
Vandaag om 21:21:35
NAM ex USATC MK modelbouw studio kit door orientexpress
Vandaag om 20:32:34
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
Vandaag om 19:50:05
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door prutser
Vandaag om 19:48:49
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 19:34:15
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Simplex
Vandaag om 19:31:51
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Tom Z.
Vandaag om 19:15:52
Vervangen wissels flm profi door Ronald69
Vandaag om 19:07:26
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Pauldg
Vandaag om 18:47:34
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 18:41:13
Terschellinger Spoor door Scratchbuilt
Vandaag om 17:15:49
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:32:43
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:25:07
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 16:07:09
Modelbaan Beltheim. door Jelmer
Vandaag om 16:05:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Bertje B
Vandaag om 15:23:00
Decals, witte NS logo's en cijfers voor plan E door ronaldvd2000
Vandaag om 14:26:22
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Eric v C
Vandaag om 14:09:13
Op Zuid (NL H0) door hervé
Vandaag om 13:49:23
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 12:59:29
Welke decoder is dit? door 008200
Vandaag om 12:34:06
Raadplaatje door chrvdv37402
Vandaag om 10:57:47
  

Auteur Topic: Trein ramt stootblok op Maastricht Randwyck  (gelezen 11096 keer)

OskarKCS

  • Offline Offline
  • Berichten: 150
  • Car System Baantje
Trein ramt stootblok op Maastricht Randwyck
« Gepost op: 05 August 2009, 13:55:37 »
Een trein van Veolia heeft dinsdagavond op station Randwyck in Maastricht een stootblok geramd.
Het voorste deel van de trein liep daarbij uit de rails. De vier passagiers kwamen met de schrik vrij,
evenals de 41-jarige machinist uit Lanaken (B).



Hier het hele bericht:http://www.limburger.nl/article/20090805/REGIONIEUWS06/190267344/1007#

De machinist lijkt me ook aan vakantie toe ;)

Groet, Oskar.
Een foutloos verleden is géén garantie voor een foutloze toekomst!

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 8998
  • Hengelooo 1:160
Re:Trein ramt stootblok op Maastricht Randwyck
« Reactie #1 Gepost op: 05 August 2009, 15:49:36 »
Mooi stukje huisvlijt...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

GW

  • Offline Offline
  • Berichten: 3056
Re:Trein ramt stootblok op Maastricht Randwyck
« Reactie #2 Gepost op: 05 August 2009, 16:01:43 »
Een trein van Veolia heeft dinsdagavond op station Randwyck in Maastricht een stootblok geramd.

Heheh, daar zijn die dingen toch voor?

Gerard

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re:Trein ramt stootblok op Maastricht Randwyck
« Reactie #3 Gepost op: 05 August 2009, 16:03:59 »
zucht... ;D

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26828
    • Pagina van klaas
Re:Trein ramt stootblok op Maastricht Randwyck
« Reactie #4 Gepost op: 05 August 2009, 16:48:16 »
Ik zie helemaal geen stootblok.
Als je niet beter wist zou je denken dat het een buffel is die kijkt of die struiken eetbaar zijn.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Patrick Pontier

  • Offline Offline
  • Berichten: 1204
  • Maak van de scherf in je hart geen dolk in je mond
Re:Trein ramt stootblok op Maastricht Randwyck
« Reactie #5 Gepost op: 05 August 2009, 17:14:50 »
Maar Klaas toch,
Buffels zien er toch zo uit...
http://busentrein.websitemaker.nl/treinen/205652
 ;D
Groeten,
Patrick

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6437
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Trein ramt stootblok op Maastricht Randwyck
« Reactie #6 Gepost op: 05 August 2009, 19:00:01 »
Ik zie helemaal geen stootblok.
Als je niet beter wist zou je denken dat het een buffel is die kijkt of die struiken eetbaar zijn.

Stootblok ligt er onder.
Die GTW's hebben een afgeronde onderkant waardoor ze sneller over iets heen glijden.



Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1297
Re:Trein ramt stootblok op Maastricht Randwyck
« Reactie #7 Gepost op: 05 August 2009, 19:50:46 »
Stootblok ligt er onder.
Die GTW's hebben een afgeronde onderkant waardoor ze sneller over iets heen glijden.
Jos.

Hmmmm die afgeronde onderkant zit dus op ongeveer 20 van de spoorstaaf........
Deze GTW's hebben een koppeling én twee rubbers buffers deze zitten dus gewoon op standaard hoogte
en raken dus als eerste het stootjuk, deze drukken dan het stootjuk VOOR zich uit en niet zoals jij weer
eens stelt dat het stootjuk ONDER de trein is verdwenen.

treinstel staat ook niet hoger dan normaal  :P
is niet omhoog 'het juk opgekropen" GTW heeft gewoon door de klap het juk een meter opgeschoven.

Niets meer en niets minder.  :-\



Trouwens vind GTWkop wel iets hebben van een muis.  ;D

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4070
Re:Trein ramt stootblok op Maastricht Randwyck
« Reactie #8 Gepost op: 05 August 2009, 23:51:06 »
Stootblok ligt er onder.
Die GTW's hebben een afgeronde onderkant waardoor ze sneller over iets heen glijden.



Jos.
Me hoela, dat stuootuk staat een eind verer van het spoor af...

Als het onder die GTW had gezeten had die wel 1,5 meter hoger gestaan hoor...  ;D

Bram S

  • Offline Offline
  • Berichten: 130
Re:Trein ramt stootblok op Maastricht Randwyck
« Reactie #9 Gepost op: 06 August 2009, 00:45:35 »
Tja Jos,  waar is het stootblok nou?
Heb jij het echt onder de trein zien liggen ?

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4070
Re:Trein ramt stootblok op Maastricht Randwyck
« Reactie #10 Gepost op: 06 August 2009, 00:59:40 »
Tja Jos,  waar is het stootblok nou?
Heb jij het echt onder de trein zien liggen ?
Nou, er zijn foto's te vinden waar ie gewoon een eind van het spoor af staat  ;)

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1157
Re:Trein ramt stootblok op Maastricht Randwyck
« Reactie #11 Gepost op: 06 August 2009, 09:22:34 »
Die GTW's hebben een afgeronde onderkant waardoor ze sneller over iets heen glijden.

Jos.

Wat een klinkklare onzin weer eens een keer. Dat is nou juist wat men wil voorkomen....als het eronder zou glijden is het gevaar van ontsporen veel groter met alle risico's van dien.
Schoenmaker blijf bij je leest???

Groeten uit Zwitserland

Bas

En ja...ik rijd ook Stadler GTW's en instrueer Machinisten op deze treinstellen, dus ik weet waar ik over praat  ;-)

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:Trein ramt stootblok op Maastricht Randwyck
« Reactie #12 Gepost op: 06 August 2009, 13:46:55 »
Gewoon te laat aan de rem getrokken ::)
Anders heeft dit niet kunnen gebeuren.
Passat driver:)

Lvdwerf

  • Gast
Re:Trein ramt stootblok op Maastricht Randwyck
« Reactie #13 Gepost op: 06 August 2009, 13:59:26 »
O ja? En wat nou als bijvoorbeeld dat de spoorstaven gladder waren dan verwacht? Of de remkracht verminderde om wat voor technische reden dan ook? Wellicht weigerde het ABS systeem en is de trein lekker gaan glibberen? Je weet het niet tot er onderzoek is geweest.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Trein ramt stootblok op Maastricht Randwyck
« Reactie #14 Gepost op: 06 August 2009, 14:46:40 »
Dan heeft ie toch te laat geremd... Het resultaat is hetzelfde...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)