Doel:€250.00
Donaties:€195.00

Per saldo:€-55.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 15-01-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco 2020 nieuws door NS 1607
Vandaag om 04:20:47
DE 2 Artitec door Remystoom
Vandaag om 03:19:23
Malmö en de Öresundbrug. door Henk Barten
Vandaag om 01:17:21
BNLS-actie: Ibes Interfrigo Chiquita - De Graaf koelwagen door ReneN
Vandaag om 01:16:54
Rangeer avontuur met Sik en 2400 door NS1220
Vandaag om 00:45:08
Very USA: The Slug door NS1220
Vandaag om 00:32:15
Treinen op zijlijnen, bij elkaar geraapt spul. door Marijn
Vandaag om 00:02:03
ESU Ecos AC/DC samen door mardig23
19 januari 2020, 23:52:54
Lenz decoder 1035, waar zit de massa? door Priegelman
19 januari 2020, 23:48:05
Loksound micro v4.0 sound slot verwijderen door Ronald Halma
19 januari 2020, 23:44:25
Roco NS 200/300 Sik, model 2019 door Thowra
19 januari 2020, 23:33:41
Olie door Alain1964
19 januari 2020, 23:29:43
Piko BR 82039, rijdt analoog, maar niet met ESU decoder? door Jos Schnitzler
19 januari 2020, 22:58:16
Update: baan in de tropen door Daniel Caso
19 januari 2020, 22:55:52
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Yuri Sloof
19 januari 2020, 22:54:22
Magoo's geheime archief. VERBODEN TOEGANG door Daniel Caso
19 januari 2020, 22:54:17
Van Dapol spoor 0 class 08 naar NS 500/600 door Pauldg
19 januari 2020, 22:49:59
BNLS-actie: Artitec DAF SRV door Carl
19 januari 2020, 22:49:35
MB-module: Stukje Frankrijk door Chris80
19 januari 2020, 22:47:20
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
19 januari 2020, 22:46:54
Uit en Thuis, de bouw door Wim Vink
19 januari 2020, 22:15:08
Projekt 083-338 door jerrytrein
19 januari 2020, 22:08:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bosje77
19 januari 2020, 22:08:22
Hoch über dem Fluss Albula (Project 0m, iets heel anders: Rhätische Bahn) door Daniels
19 januari 2020, 21:55:09
Weinig resultaten, maar wel (sporadisch) lekker bezig door valkyrienineball
19 januari 2020, 21:45:28
Taps toelopende buis? door Klaas Zondervan
19 januari 2020, 21:35:52
Kleurenfilm uit WO2 met stoomloc in Amersfoort door Syb030
19 januari 2020, 21:33:16
Artitec 2020 door eichddraig
19 januari 2020, 21:13:36
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
19 januari 2020, 20:43:49
Rijnmondlijn in h0 door Sebas5998
19 januari 2020, 20:38:02
  

Auteur Topic: Br52 van Trumpeter in 1:35  (gelezen 20801 keer)

Gérard Drost

  • Offline Offline
  • Berichten: 411
  • Loc 189 065-6 in Venlo, 1-7-2010
    • Privé website over de spoorwegen in en om Venlo
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #60 Gepost op: 17 juni 2018, 17:28:44 »
Voorheen 3-rail digitaal.
Nu 2-rail, ook digitaal, tijdperk III, Nederlands en Duits

bosje77

  • Offline Offline
  • Berichten: 1663
  • Ben niet gek ben een vliegtuig
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #61 Gepost op: 17 juni 2018, 18:24:06 »
Brinks modelbouw in Doetinchem en Wentink in arnhem heeft er ook nog 1 staan br52 tevens ook meerdere Loks en wagons 1/35  (y)

Gr Robin
HO Reichsbahn,Bayern en alles wat mooi is😉

Harryku

  • Hoofdconducteur/conducteur ZLSM
  • Offline Offline
  • Berichten: 219
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #62 Gepost op: 17 juni 2018, 21:49:15 »
Bedankt iedereen voor de reacties,ik weet nu waar te kijken.
m.vr.gr.
Harry.

bosje77

  • Offline Offline
  • Berichten: 1663
  • Ben niet gek ben een vliegtuig
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #63 Gepost op: 22 juni 2018, 20:02:22 »
Hallo Harry er worden op dit moment meerdere trumpeter modellen aangeboden op Mp waaronder de br86 en de br52.

Gr Robin
HO Reichsbahn,Bayern en alles wat mooi is😉

Harryku

  • Hoofdconducteur/conducteur ZLSM
  • Offline Offline
  • Berichten: 219
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #64 Gepost op: 22 juni 2018, 22:09:23 »
Bedankt Robin  (y).

Ik ga de advertentie volgen op Marktplaats.
m.vr.gr.
Harry.

bosje77

  • Offline Offline
  • Berichten: 1663
  • Ben niet gek ben een vliegtuig
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #65 Gepost op: 22 juni 2018, 22:42:52 »
Mijn aanwinsten 1/35 van afgelopen week.



Ik kan weer lekker plakken alleen nog een bouwtekening voor br86 scoren (y)

Gr robin
HO Reichsbahn,Bayern en alles wat mooi is😉

Harryku

  • Hoofdconducteur/conducteur ZLSM
  • Offline Offline
  • Berichten: 219
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #66 Gepost op: 23 juni 2018, 09:05:52 »
 (y)  (y) veel bouwplezier,Robin.
m.vr.gr.
Harry.

bosje77

  • Offline Offline
  • Berichten: 1663
  • Ben niet gek ben een vliegtuig
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #67 Gepost op: 25 juni 2018, 20:51:49 »
Nou dan toch een copy van de bouwtekening van de Br 86 kunnen scoren heeft me wel een br57 panzerlok gekost van trumpeter ;D



En nu nog op zoek naar 1 ding en I de lastigste.....................tijd om ze te bouwen  :o ach ja dat komt wel ergens (y) gewoon een combi van 1/87 en 1/35 moet kunnen dacht ik.

Gr Robin
HO Reichsbahn,Bayern en alles wat mooi is😉

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 8299
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #68 Gepost op: 25 juni 2018, 20:57:35 »
Nou je kunt wel een paar dagen vooruit denk ik  ;D (y)

Veel bouwplezier!!
Met vriendelijke groet,
Wim

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 997
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #69 Gepost op: 25 juni 2018, 21:01:12 »
Zo een bouw pakketje van een Br 52 heb ik hier ook nog staan.

Ik heb alleen nog geen idee wanneer ik er aan ga beginnen, maar gelukkig lust ie geen brood. ;D

Kees.

LeFennec

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 5
Re:Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #70 Gepost op: 17 mei 2019, 16:52:11 »
Hoi

Erweiterter frostschutz is inderdaad het met (blik)beleding inkapselen van alle vorstgevoelige leidingen aan de ketel.
Bij het trumpeter model mooi te zien links onderaan de ketel, de lange "tunnel"waarin diverse leidingen zitten,
Verder werden alle pompen en de generator (bovenop de ketel, net voor de cabine) bekleed met een blikken kastje. Maar het gaat nog verder, belangrijke armaturen werden verplaatst zodat deze binnen de cabine liggen. De cabine zelf is dubbelwandig uitgevoerd om koude buiten te houden.
Voor langere stilstand kreeg de schoorsteen een afdekking, en er werd nog iets ingebouwd om het tenderwater te kunnen verwarmen.

De tender tenslotte werd aan de zijkanten bekleed met glasvezelmatten. Deze zijn duidelijk zichtbaar, en zitten met een paar grote klinknagels vast. Vanwege de vorm van de matten werd dit alleen bij de "steifrahmentenders" gedaan.
Ook de ketel werd onderhuids trouwens met glasvezelmatten geïsoleerd

De kleur was altijd grijs, in het begin RAL7011, vanaf einde 1943 het donkerder RAL7021.

Wat betreft het nummer bij de ebay veiling, het nummer 52 8139 is correct voor een DR-reko versie, de DRG loks hebben als hoogste nummer echter 7792   ::)

Na de oorlog werd de vorstbescherming verwijderd, en kregen de loks hun bekende rood/zwarte jasje.

Bart

Heeft er niets mee te maken wat je hier schrijft.

Elke BR 52 kreeg de kast om de pomp.

Elke BR 52 kreeg de tunnel  aan de stokerzijde om de leidingen.

Elke stijframen tender kreeg de beplating aan de zijkant van de tender!

En dit alles heeft niets te maken met winterbescherming!

Maar had te maken met scherf en kogelwering.

Aangezien de kuiptender die normaal achter deze lok zat van dikker staal was gemaakt vond men het niet nodig om een extra beplating aan te brengen.

De platen op de zijkant van de stijframen tender waren van 2cm dik laagwaardig staal en hadden naar de tender toe een ruimte van 22 mm

Dan de kleuren waarover hier gesproken wordt. Deze vloeit uit het gegeven dat de Reichsbahn wat het militaire transporten aanging viel onder de Luftwaffe!
Al het grondgebonden materiaal bij de Luftwaffe was grijs! Aangezien de locomotieven in dienst stonden van dit legeronderdeel werden ze grijs gespoten.

Nu komt natuurlijk waarom bij de luchtmacht ingedeeld? Dat komt door de dikke van de Luftwaffe, Görring! Deze maarschalk had een voorliefde voor het spoor wat hij niet onder stoelen of banken stak!

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 13580
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #71 Gepost op: 17 mei 2019, 17:13:57 »
Luftwaffe? Kul.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1814
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #72 Gepost op: 17 mei 2019, 23:21:31 »
Ja elke 52 kreeg de Frostschutz, omdat ze allemaal voor richting het oosten bedoeld waren...

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2995
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #73 Gepost op: 17 mei 2019, 23:56:06 »
Luftwaffe? Kul.
en nu eens een onderbouwde reactie....

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 13580
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #74 Gepost op: 18 mei 2019, 10:31:21 »
Ik heb helemaal geen zin om in te gaan op dat soort onzinnige praat, maar als je lust hebt zou je hier eens kunnen kijken of er iets over de Luftwaffe in relatie tot de Deutsche Reischbahn geschreven staat.
De Luftwaffe was niet het enige strijdmachtonderdeel met grijze voertuigen, voordat de boel geel geverfd werd, al dan niet met bruine en/of groene strepen, was het voertuigenpark van de Wehrmacht ook grijs.
Het grijs van de (Ü)Kriegslok had niks met welk legeronderdeel dan ook te maken. In beginsel werden de loks eisengrau (RAL7011) geschilderd, niet met camouflage als oogmerk, maar om het personeel er op te attenderen dat ze te maken hadden met een lokomotief met ontbrekende (voorwarmer) dan wel afwijkende (straalpomp ipv zuigerpomp als voedingspomp) appendages.
Nadat de Reichsbahn gewezen werd op de toch wel opvallende zichtbaarheid van de in eisengrau geschilderde loks (inderdaad door iemand van de Luftwaffe), schakelde men over van eisengrau (RAL7011) op schwarzgrau (RAL7021).