Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 14:50:03
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper door Huup
Vandaag om 14:45:23
Raadplaatje door Luit
Vandaag om 14:45:10
Rheinburg, TP V/VI door Ronald Halma
Vandaag om 13:57:04
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 13:34:58
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door MaraNCS
Vandaag om 13:12:55
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Pukkie
Vandaag om 13:09:20
Frans loodsje et cetera door MaraNCS
Vandaag om 13:05:32
Boek over de oorsprong NS 500/600 door Modellbahnwagen
Vandaag om 12:11:48
Even wachten nog...... (1:45 op 0,16 m2) door spoorijzer
Vandaag om 12:07:06
Spoor 1 nem of finescale door sncf231e
Vandaag om 11:32:01
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 11:17:53
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:11:58
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door martijnhaman
Vandaag om 10:23:14
Iemand ervaring met deze ali express lok printplaten? door schipcas
Vandaag om 10:06:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door jan47
Vandaag om 09:50:55
Station Roodeschool door aad52
Vandaag om 09:39:24
Rivarossi panoramarijtuig verlichting inbouwen. door Jelmer
Vandaag om 09:26:52
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 08:46:39
Nachttreinen Oost Europa door laurent
Vandaag om 08:29:49
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 08:12:27
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door Ronald Halma
Vandaag om 05:02:37
Heroplage Artitec Plan W? door KNed
14 July 2025, 23:54:58
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door hmmglaser
14 July 2025, 23:21:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
14 July 2025, 23:19:54
Hulp gevraagd: Yamorc YD7010 en ESU loksound door Paulus
14 July 2025, 21:23:06
Spoor- en tramweg parafernalia door gdh
14 July 2025, 21:17:50
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Prutsert
14 July 2025, 20:46:27
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
14 July 2025, 20:31:02
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
14 July 2025, 19:49:49
  

Auteur Topic: Br52 van Trumpeter in 1:35  (gelezen 28767 keer)

Gérard Drost

  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Loc 189 065-6 in Venlo, 1-7-2010
    • Privé website over de spoorwegen in en om Venlo
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #60 Gepost op: 17 June 2018, 17:28:44 »
Voorheen 3-rail digitaal.
Nu 2-rail, ook digitaal, tijdperk III, Nederlands en Duits

bosje77

  • Offline Offline
  • Berichten: 2840
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #61 Gepost op: 17 June 2018, 18:24:06 »
Brinks modelbouw in Doetinchem en Wentink in arnhem heeft er ook nog 1 staan br52 tevens ook meerdere Loks en wagons 1/35  (y)

Gr Robin

Harryku

  • Hoofdconducteur/conducteur ZLSM,modelspoor : H0,TT, N .
  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #62 Gepost op: 17 June 2018, 21:49:15 »
Bedankt iedereen voor de reacties,ik weet nu waar te kijken.
m.vr.gr.
Harry.

bosje77

  • Offline Offline
  • Berichten: 2840
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #63 Gepost op: 22 June 2018, 20:02:22 »
Hallo Harry er worden op dit moment meerdere trumpeter modellen aangeboden op Mp waaronder de br86 en de br52.

Gr Robin

Harryku

  • Hoofdconducteur/conducteur ZLSM,modelspoor : H0,TT, N .
  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #64 Gepost op: 22 June 2018, 22:09:23 »
Bedankt Robin  (y).

Ik ga de advertentie volgen op Marktplaats.
m.vr.gr.
Harry.

bosje77

  • Offline Offline
  • Berichten: 2840
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #65 Gepost op: 22 June 2018, 22:42:52 »
Mijn aanwinsten 1/35 van afgelopen week.



Ik kan weer lekker plakken alleen nog een bouwtekening voor br86 scoren (y)

Gr robin

Harryku

  • Hoofdconducteur/conducteur ZLSM,modelspoor : H0,TT, N .
  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #66 Gepost op: 23 June 2018, 09:05:52 »
 (y)  (y) veel bouwplezier,Robin.
m.vr.gr.
Harry.

bosje77

  • Offline Offline
  • Berichten: 2840
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #67 Gepost op: 25 June 2018, 20:51:49 »
Nou dan toch een copy van de bouwtekening van de Br 86 kunnen scoren heeft me wel een br57 panzerlok gekost van trumpeter ;D



En nu nog op zoek naar 1 ding en I de lastigste.....................tijd om ze te bouwen  :o ach ja dat komt wel ergens (y) gewoon een combi van 1/87 en 1/35 moet kunnen dacht ik.

Gr Robin

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 25971
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #68 Gepost op: 25 June 2018, 20:57:35 »
Nou je kunt wel een paar dagen vooruit denk ik  ;D (y)

Veel bouwplezier!!
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo

Met vriendelijke groet,
Wim

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 5751
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #69 Gepost op: 25 June 2018, 21:01:12 »
Zo een bouw pakketje van een Br 52 heb ik hier ook nog staan.

Ik heb alleen nog geen idee wanneer ik er aan ga beginnen, maar gelukkig lust ie geen brood. ;D

Kees.
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.

Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=82055.new;topicseen#new
Br 41 Weinert loop of sloop
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=114740.new;topicseen#

LeFennec

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 9
Re:Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #70 Gepost op: 17 May 2019, 16:52:11 »
Hoi

Erweiterter frostschutz is inderdaad het met (blik)beleding inkapselen van alle vorstgevoelige leidingen aan de ketel.
Bij het trumpeter model mooi te zien links onderaan de ketel, de lange "tunnel"waarin diverse leidingen zitten,
Verder werden alle pompen en de generator (bovenop de ketel, net voor de cabine) bekleed met een blikken kastje. Maar het gaat nog verder, belangrijke armaturen werden verplaatst zodat deze binnen de cabine liggen. De cabine zelf is dubbelwandig uitgevoerd om koude buiten te houden.
Voor langere stilstand kreeg de schoorsteen een afdekking, en er werd nog iets ingebouwd om het tenderwater te kunnen verwarmen.

De tender tenslotte werd aan de zijkanten bekleed met glasvezelmatten. Deze zijn duidelijk zichtbaar, en zitten met een paar grote klinknagels vast. Vanwege de vorm van de matten werd dit alleen bij de "steifrahmentenders" gedaan.
Ook de ketel werd onderhuids trouwens met glasvezelmatten geïsoleerd

De kleur was altijd grijs, in het begin RAL7011, vanaf einde 1943 het donkerder RAL7021.

Wat betreft het nummer bij de ebay veiling, het nummer 52 8139 is correct voor een DR-reko versie, de DRG loks hebben als hoogste nummer echter 7792   ::)

Na de oorlog werd de vorstbescherming verwijderd, en kregen de loks hun bekende rood/zwarte jasje.

Bart

Heeft er niets mee te maken wat je hier schrijft.

Elke BR 52 kreeg de kast om de pomp.

Elke BR 52 kreeg de tunnel  aan de stokerzijde om de leidingen.

Elke stijframen tender kreeg de beplating aan de zijkant van de tender!

En dit alles heeft niets te maken met winterbescherming!

Maar had te maken met scherf en kogelwering.

Aangezien de kuiptender die normaal achter deze lok zat van dikker staal was gemaakt vond men het niet nodig om een extra beplating aan te brengen.

De platen op de zijkant van de stijframen tender waren van 2cm dik laagwaardig staal en hadden naar de tender toe een ruimte van 22 mm

Dan de kleuren waarover hier gesproken wordt. Deze vloeit uit het gegeven dat de Reichsbahn wat het militaire transporten aanging viel onder de Luftwaffe!
Al het grondgebonden materiaal bij de Luftwaffe was grijs! Aangezien de locomotieven in dienst stonden van dit legeronderdeel werden ze grijs gespoten.

Nu komt natuurlijk waarom bij de luchtmacht ingedeeld? Dat komt door de dikke van de Luftwaffe, Görring! Deze maarschalk had een voorliefde voor het spoor wat hij niet onder stoelen of banken stak!

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #71 Gepost op: 17 May 2019, 17:13:57 »
Luftwaffe? Kul.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2083
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #72 Gepost op: 17 May 2019, 23:21:31 »
Ja elke 52 kreeg de Frostschutz, omdat ze allemaal voor richting het oosten bedoeld waren...

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3237
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #73 Gepost op: 17 May 2019, 23:56:06 »
Luftwaffe? Kul.
en nu eens een onderbouwde reactie....

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #74 Gepost op: 18 May 2019, 10:31:21 »
Ik heb helemaal geen zin om in te gaan op dat soort onzinnige praat, maar als je lust hebt zou je hier eens kunnen kijken of er iets over de Luftwaffe in relatie tot de Deutsche Reischbahn geschreven staat.
De Luftwaffe was niet het enige strijdmachtonderdeel met grijze voertuigen, voordat de boel geel geverfd werd, al dan niet met bruine en/of groene strepen, was het voertuigenpark van de Wehrmacht ook grijs.
Het grijs van de (Ü)Kriegslok had niks met welk legeronderdeel dan ook te maken. In beginsel werden de loks eisengrau (RAL7011) geschilderd, niet met camouflage als oogmerk, maar om het personeel er op te attenderen dat ze te maken hadden met een lokomotief met ontbrekende (voorwarmer) dan wel afwijkende (straalpomp ipv zuigerpomp als voedingspomp) appendages.
Nadat de Reichsbahn gewezen werd op de toch wel opvallende zichtbaarheid van de in eisengrau geschilderde loks (inderdaad door iemand van de Luftwaffe), schakelde men over van eisengrau (RAL7011) op schwarzgrau (RAL7021).