Doel:€250.00
Donaties:€197.50

Per saldo:€-52.50

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 18-09-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bad Harzwald een fictieve havenbaan in spoor 0 door BartvD
Vandaag om 10:09:59
Een kleine baan in een grote schaal: Laden en lossen in 1:22.5 door Wim Vink
Vandaag om 10:04:50
Tillig DDR DR Bme 2de klasse rijtuig type Y/B 70 H0 door stefan88
Vandaag om 09:55:06
Raadplaatje door Jelmer
Vandaag om 09:48:43
NS 5500 / HSM 700 spoor 0 / 1 door FritsT
Vandaag om 09:47:05
BNLS-module: "Grasland" door NS264
Vandaag om 09:34:45
Baanbouw met Ecos besturing genaamd: Giessenstad Rbf door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 09:33:54
Uitlezen decoder met Twin-Center door lokmuis
Vandaag om 09:26:13
Doornvliet door Ronald Halma
Vandaag om 09:19:47
Welke manier van handbediening op wissels? door Ronald Halma
Vandaag om 08:45:39
De Hondsrugbaan, H0 door mass am see
Vandaag om 08:42:59
Bouw Br 03 001 Borsig door puntenglijder
Vandaag om 08:42:28
Zelfbouw rails en wissels H0, waar te beginnen door Noordernet
Vandaag om 08:28:36
Frans loodsje et cetera door Noordernet
Vandaag om 08:23:36
Artitec CSA-1, stadsbus door Eric-Jan Hartstra
Vandaag om 00:40:57
Polderparade door JoopSpoort
21 september 2020, 23:52:27
De bouw van een modulebaan met Nederlands Landschap door AntonM
21 september 2020, 23:43:17
Beurs in Houten 10 oktober 2020 - de voor- en nabeschouwing door Martin Welberg
21 september 2020, 23:38:08
BNLS-Module: Grasland - de keerlussen met schaduwbakken door Edsko Hekman
21 september 2020, 22:55:12
Re: Beurs in Houten 10 oktober 2020 - de voor- en nabeschouwing door Modellbahnwagen
21 september 2020, 22:48:00
LS-Models 2020, nieuws van de fabrikant. door spoorzeven
21 september 2020, 22:16:23
Baanbouw Frycio; eindelijk ruimte door Frycio82
21 september 2020, 22:13:16
Projekt 083-338 door Hirschsprung
21 september 2020, 22:12:22
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door raymond erdtsieck
21 september 2020, 21:35:12
Live met video rijden door Fritsprt
21 september 2020, 21:25:37
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hendrik Jan
21 september 2020, 20:54:06
Openen Jouef BB67604 - HJ2340 door RonaldvA
21 september 2020, 20:14:30
Bestaat er een lijstje met voedingen die niet meer veilig zijn? door Olav
21 september 2020, 20:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Edde
21 september 2020, 19:50:34
Depot + vervolg Vlieringen-2 door Niels B
21 september 2020, 19:49:35
  

Auteur Topic: Br52 van Trumpeter in 1:35  (gelezen 21935 keer)

Gérard Drost

  • Offline Offline
  • Berichten: 424
  • Loc 189 065-6 in Venlo, 1-7-2010
    • Privé website over de spoorwegen in en om Venlo
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #60 Gepost op: 17 juni 2018, 17:28:44 »
Voorheen 3-rail digitaal.
Nu 2-rail, ook digitaal, tijdperk III, Nederlands en Duits

bosje77

  • Offline Offline
  • Berichten: 2215
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #61 Gepost op: 17 juni 2018, 18:24:06 »
Brinks modelbouw in Doetinchem en Wentink in arnhem heeft er ook nog 1 staan br52 tevens ook meerdere Loks en wagons 1/35  (y)

Gr Robin
HO Reichsbahn,Bayern en alles wat mooi is😉

Harryku

  • Hoofdconducteur/conducteur ZLSM
  • Offline Offline
  • Berichten: 224
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #62 Gepost op: 17 juni 2018, 21:49:15 »
Bedankt iedereen voor de reacties,ik weet nu waar te kijken.
m.vr.gr.
Harry.

bosje77

  • Offline Offline
  • Berichten: 2215
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #63 Gepost op: 22 juni 2018, 20:02:22 »
Hallo Harry er worden op dit moment meerdere trumpeter modellen aangeboden op Mp waaronder de br86 en de br52.

Gr Robin
HO Reichsbahn,Bayern en alles wat mooi is😉

Harryku

  • Hoofdconducteur/conducteur ZLSM
  • Offline Offline
  • Berichten: 224
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #64 Gepost op: 22 juni 2018, 22:09:23 »
Bedankt Robin  (y).

Ik ga de advertentie volgen op Marktplaats.
m.vr.gr.
Harry.

bosje77

  • Offline Offline
  • Berichten: 2215
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #65 Gepost op: 22 juni 2018, 22:42:52 »
Mijn aanwinsten 1/35 van afgelopen week.



Ik kan weer lekker plakken alleen nog een bouwtekening voor br86 scoren (y)

Gr robin
HO Reichsbahn,Bayern en alles wat mooi is😉

Harryku

  • Hoofdconducteur/conducteur ZLSM
  • Offline Offline
  • Berichten: 224
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #66 Gepost op: 23 juni 2018, 09:05:52 »
 (y)  (y) veel bouwplezier,Robin.
m.vr.gr.
Harry.

bosje77

  • Offline Offline
  • Berichten: 2215
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #67 Gepost op: 25 juni 2018, 20:51:49 »
Nou dan toch een copy van de bouwtekening van de Br 86 kunnen scoren heeft me wel een br57 panzerlok gekost van trumpeter ;D



En nu nog op zoek naar 1 ding en I de lastigste.....................tijd om ze te bouwen  :o ach ja dat komt wel ergens (y) gewoon een combi van 1/87 en 1/35 moet kunnen dacht ik.

Gr Robin
HO Reichsbahn,Bayern en alles wat mooi is😉

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 10461
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #68 Gepost op: 25 juni 2018, 20:57:35 »
Nou je kunt wel een paar dagen vooruit denk ik  ;D (y)

Veel bouwplezier!!
Met vriendelijke groet,
Wim

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 1433
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #69 Gepost op: 25 juni 2018, 21:01:12 »
Zo een bouw pakketje van een Br 52 heb ik hier ook nog staan.

Ik heb alleen nog geen idee wanneer ik er aan ga beginnen, maar gelukkig lust ie geen brood. ;D

Kees.
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.

LeFennec

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 5
Re:Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #70 Gepost op: 17 mei 2019, 16:52:11 »
Hoi

Erweiterter frostschutz is inderdaad het met (blik)beleding inkapselen van alle vorstgevoelige leidingen aan de ketel.
Bij het trumpeter model mooi te zien links onderaan de ketel, de lange "tunnel"waarin diverse leidingen zitten,
Verder werden alle pompen en de generator (bovenop de ketel, net voor de cabine) bekleed met een blikken kastje. Maar het gaat nog verder, belangrijke armaturen werden verplaatst zodat deze binnen de cabine liggen. De cabine zelf is dubbelwandig uitgevoerd om koude buiten te houden.
Voor langere stilstand kreeg de schoorsteen een afdekking, en er werd nog iets ingebouwd om het tenderwater te kunnen verwarmen.

De tender tenslotte werd aan de zijkanten bekleed met glasvezelmatten. Deze zijn duidelijk zichtbaar, en zitten met een paar grote klinknagels vast. Vanwege de vorm van de matten werd dit alleen bij de "steifrahmentenders" gedaan.
Ook de ketel werd onderhuids trouwens met glasvezelmatten geïsoleerd

De kleur was altijd grijs, in het begin RAL7011, vanaf einde 1943 het donkerder RAL7021.

Wat betreft het nummer bij de ebay veiling, het nummer 52 8139 is correct voor een DR-reko versie, de DRG loks hebben als hoogste nummer echter 7792   ::)

Na de oorlog werd de vorstbescherming verwijderd, en kregen de loks hun bekende rood/zwarte jasje.

Bart

Heeft er niets mee te maken wat je hier schrijft.

Elke BR 52 kreeg de kast om de pomp.

Elke BR 52 kreeg de tunnel  aan de stokerzijde om de leidingen.

Elke stijframen tender kreeg de beplating aan de zijkant van de tender!

En dit alles heeft niets te maken met winterbescherming!

Maar had te maken met scherf en kogelwering.

Aangezien de kuiptender die normaal achter deze lok zat van dikker staal was gemaakt vond men het niet nodig om een extra beplating aan te brengen.

De platen op de zijkant van de stijframen tender waren van 2cm dik laagwaardig staal en hadden naar de tender toe een ruimte van 22 mm

Dan de kleuren waarover hier gesproken wordt. Deze vloeit uit het gegeven dat de Reichsbahn wat het militaire transporten aanging viel onder de Luftwaffe!
Al het grondgebonden materiaal bij de Luftwaffe was grijs! Aangezien de locomotieven in dienst stonden van dit legeronderdeel werden ze grijs gespoten.

Nu komt natuurlijk waarom bij de luchtmacht ingedeeld? Dat komt door de dikke van de Luftwaffe, Görring! Deze maarschalk had een voorliefde voor het spoor wat hij niet onder stoelen of banken stak!

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 14345
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #71 Gepost op: 17 mei 2019, 17:13:57 »
Luftwaffe? Kul.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1849
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #72 Gepost op: 17 mei 2019, 23:21:31 »
Ja elke 52 kreeg de Frostschutz, omdat ze allemaal voor richting het oosten bedoeld waren...

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3039
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #73 Gepost op: 17 mei 2019, 23:56:06 »
Luftwaffe? Kul.
en nu eens een onderbouwde reactie....

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 14345
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #74 Gepost op: 18 mei 2019, 10:31:21 »
Ik heb helemaal geen zin om in te gaan op dat soort onzinnige praat, maar als je lust hebt zou je hier eens kunnen kijken of er iets over de Luftwaffe in relatie tot de Deutsche Reischbahn geschreven staat.
De Luftwaffe was niet het enige strijdmachtonderdeel met grijze voertuigen, voordat de boel geel geverfd werd, al dan niet met bruine en/of groene strepen, was het voertuigenpark van de Wehrmacht ook grijs.
Het grijs van de (Ü)Kriegslok had niks met welk legeronderdeel dan ook te maken. In beginsel werden de loks eisengrau (RAL7011) geschilderd, niet met camouflage als oogmerk, maar om het personeel er op te attenderen dat ze te maken hadden met een lokomotief met ontbrekende (voorwarmer) dan wel afwijkende (straalpomp ipv zuigerpomp als voedingspomp) appendages.
Nadat de Reichsbahn gewezen werd op de toch wel opvallende zichtbaarheid van de in eisengrau geschilderde loks (inderdaad door iemand van de Luftwaffe), schakelde men over van eisengrau (RAL7011) op schwarzgrau (RAL7021).