Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 23:41:57
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 23:31:58
W.V. Kalender 2026 door Wim Vink
Vandaag om 23:19:18
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen? door Nijboer
Vandaag om 23:14:28
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 23:04:07
Duits transport, waar in NL? door R1954
Vandaag om 22:51:30
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:47:44
De Projecten van RetroJack door Wim Vink
Vandaag om 22:32:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:25:07
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 21:57:25
Bahnstrecke 5867 door einte
Vandaag om 21:28:31
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Ronald69
Vandaag om 20:51:02
Camp 3 door Lucien
Vandaag om 20:35:09
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rbroerse
Vandaag om 20:33:37
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:25:50
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 20:24:26
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door basjuh1981
Vandaag om 20:00:37
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Huup
Vandaag om 19:51:02
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:46:28
VAM containerwagens spoor-0 door FritsT
Vandaag om 19:23:06
ACME 2024 met NS ICNG! door Teoalessandro
Vandaag om 19:15:01
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Overet
Vandaag om 19:12:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Syb030
Vandaag om 19:00:28
TurnControl: aansluiting verwijderen door Eenerspoor
Vandaag om 18:29:58
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Huup
Vandaag om 18:29:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:28:00
Märklin 2025 door borotof
Vandaag om 17:19:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:19:12
MTB DP1 DCC aansluiten op C railwissel door bellejt
Vandaag om 16:53:03
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 15:51:34
  

Auteur Topic: Station Lauwersmeer H0  (gelezen 103675 keer)

Ferry As

  • Spoor 1 en een beetje TT
  • Offline Offline
  • Berichten: 1768
  • **
Re:Station Lauwersmeer H0
« Reactie #90 Gepost op: 13 December 2009, 11:50:07 »
Mooi hoor !    (y)  Wat een monnikenwerk   ;D

Vraagje, wat is de diameter die je hebt gebruikt voor de rijdraden ?

Gr.

Ferry

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3534
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Station Lauwersmeer H0
« Reactie #91 Gepost op: 13 December 2009, 11:55:00 »
Dat was ik dus vergeten  ;)

0,5 mm messing draad dus lekker dun, en op het eerste gezicht helemaal niet geschikt
omdat het zeer buigzaam is, maar na het solderen tot een dubbele draad en het toevoegen
van de hangdraden en draagkabel wordt het best een heel solide geheel.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Ferry As

  • Spoor 1 en een beetje TT
  • Offline Offline
  • Berichten: 1768
  • **
Re:Station Lauwersmeer H0
« Reactie #92 Gepost op: 13 December 2009, 11:58:51 »
Ok, Thx.

Als ik in de toekomst tijd over heb , ga ik dit ook eens proberen  ::)

Maar dit is wel vele malen mooier dan standaard draden van Viessmann.

Bedankt

Ferry

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3534
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Station Lauwersmeer H0
« Reactie #93 Gepost op: 13 December 2009, 12:03:01 »
Ja dat zijn ze zeker en geheel naar wens te maken en dat is heel
wat waard, want standaard draden zijn wel aan te passen maar het is meestal
een compromis, de draden in het assortiment van viesmann of sommerfeld hadden
gewoon niet wat ik nodig had.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3534
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Station Lauwersmeer H0
« Reactie #94 Gepost op: 13 December 2009, 14:10:23 »
En weer een paar stukjes bovenleiding klaar (y)


De soldeermal met spijkertjes voor de afstand tussen de rijdraden.


En weer een paar nieuwe stukken rijdraad klaar en op maat gemaakt.


Nog een detailfoto van de dubbele rijdraad, ben er zeer tevreden over  ;D
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Dennis83

  • Offline Offline
  • Berichten: 631
    • DPhoto
Re:Station Lauwersmeer H0
« Reactie #95 Gepost op: 13 December 2009, 14:32:00 »
Ziet er zeer netjes uit.  (y)

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3534
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Station Lauwersmeer H0
« Reactie #96 Gepost op: 13 December 2009, 14:53:21 »
Bedankt voor de reacties  (y)
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5628
Re:Station Lauwersmeer H0
« Reactie #97 Gepost op: 13 December 2009, 15:09:45 »
Oogt zeer goed, complimenten! Misschien dat je nog iets meer kunt laten zien van het 'fabricageproces'? Ga je de draden nog verven of laat je het draad verouderen?
Groet, Frank

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3534
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Station Lauwersmeer H0
« Reactie #98 Gepost op: 13 December 2009, 15:18:16 »
Ik ga nog weer wat foto's plaatsen met ook het proces van het fabriceren er in.
Of ik de draden ga verven dat moet ik nog even bekijken, een beetje groen
als koperroest zal denk ik helemaal niet gek staan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Mark Verheulen

  • Offline Offline
  • Berichten: 639
  • Staatsspoor "Kikker"
Re:Station Lauwersmeer H0
« Reactie #99 Gepost op: 13 December 2009, 15:52:15 »
heb jij de masten van sommerfeldt besteld op het internet of ergens in de winkel gekocht?

Mark

edit: het lijkt mijn wel leuk om een sneltrein verbinding op te richten tussen Lauwersmeer en Zevezanden
maar dan ook echt maar alleen met de hondekop ben namelijk net overgestapt op NS materieel en mijn verzameling daarvan is nog niet zo groot schaam
« Laatst bewerkt op: 13 December 2009, 15:55:19 door mark verheulen »

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3534
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Station Lauwersmeer H0
« Reactie #100 Gepost op: 13 December 2009, 16:04:22 »
Alle masten die zilverkleurig zijn komen uit het assortiment van Sommerfeld.
De masten die koper/messingkleurig zijn handgebouwd omdat die niet te
krijgen zijn in de handel.

Een sneltreinverbinding lijkt mij een leuk plan  (y)
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Mark Verheulen

  • Offline Offline
  • Berichten: 639
  • Staatsspoor "Kikker"
Re:Station Lauwersmeer H0
« Reactie #101 Gepost op: 13 December 2009, 16:08:34 »
dus kan de sneltrein naar Zevezanden om 17.00 vertrekken ?
komen natuurlijk foto's

Mark

schmirner

  • Offline Offline
  • Berichten: 89
Re:Station Lauwersmeer H0
« Reactie #102 Gepost op: 13 December 2009, 16:34:38 »
Dit ziet er mooi uit. (y)

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3534
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Station Lauwersmeer H0
« Reactie #103 Gepost op: 13 December 2009, 16:48:21 »
Zo even een paar plaatjes van de bouw van de rijdraden gemaakt.


De draden gefixeerd op een plaat hout met alle afmetingen enzo er op getekend.
Tussen de rijdraden een aantal spijkers om de afstand goed te krijgen.
Verder alles gefixeerd met stukjes afplaktape.


Daarna de draagkabel zo uitleggen dat deze overal gelijk is en de maten van
de hangdraden bepaald kunnen worden.


De hangdraden kunnen dan gesoldeerd worden op de rijdraad.


En van klein naar groot, daarna kan de draagkabel er over heen gesoldeerd worden.
Daar heb ik nog geen foto van, die komt nog  :D


En de rijdraad op de plek waar deze moet komen als alle nog te
ontvangen onderdelen aanwezig zijn. Het ziet er al lekker strak uit  (y)

Om 17:00 zal de sneltrein gaan vertrekken naar Zevezanden, deze staat al vertrekgereed op spoor 1.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3534
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Station Lauwersmeer H0
« Reactie #104 Gepost op: 13 December 2009, 17:00:17 »
Vertrokken, Strak op tijd  (y)





Zometeen te zien in Zevezanden
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5