Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door henk
Vandaag om 20:38:32
Ronald doet de Fork Challenge! door Martin Welberg
Vandaag om 20:22:57
Een NS 5500 knutselen door vpeters1984
Vandaag om 20:17:05
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
Vandaag om 20:03:26
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 19:56:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Besselspoor
Vandaag om 19:51:56
Westinghouse en knorr luchtpomp wat is het verschil? door j.ossebaar
Vandaag om 19:33:50
UP Mikado. Messing model schaal-0. De zaag er in. door FritsT
Vandaag om 19:26:27
Sfeer op je modelbaan door Luit
Vandaag om 18:57:10
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Rick
Vandaag om 18:42:15
vervolg op "veel AC wielen" door Dirk
Vandaag om 18:24:58
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 18:03:31
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Frits C
Vandaag om 17:20:30
Klein baantje 1200x1200mm door Frits C
Vandaag om 17:12:28
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door NS264
Vandaag om 16:20:08
Nahmertaler Kleinbahn door tothebeach
Vandaag om 16:11:09
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door skiptram
Vandaag om 15:20:57
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 15:10:47
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door BartvD
Vandaag om 15:04:42
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door MOVisser
Vandaag om 14:54:16
Heroplage Artitec Plan W? door Rob Ellerman
Vandaag om 14:52:23
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 14:49:54
Modules van Kees Gorter (vervolg) door NS264
Vandaag om 13:47:34
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:16:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Tedo
Vandaag om 12:08:10
Roco 2025 door IJmc
Vandaag om 11:52:00
Nedersaksenlijn in Nederland. door Hans Reints
Vandaag om 11:50:19
Goederenloods Zandvoort door MOVisser
Vandaag om 11:45:51
Spoor- en tramweg parafernalia door Ronald69
Vandaag om 11:44:52
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 10:49:46

Auteur Topic: De baan van Erwin Visser - Het vervolg  (gelezen 76009 keer)

Johan Vermij

• Welkom in het Digitale Stoomtijdperk
  • Offline Offline
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #60 Gepost op: 08 November 2011, 15:13:59 »
Afgelopen Eurospoor hadden we de baan nog bij ons. We hebben eigenlijk best veel heen en weer gezeuld met de baan om hem op Eurospoor te krijgen. Helaas hebben we er niets mee gedaan, maar op z'n kant trok de baan de meeste aandacht vanwege de electronica. Vandaar ook het idee om de spullen te gaan recycelen in een demo baan die wat makkelijker te vervoeren is.

Misschien wel leuk om bij de demobaan dan een kleine in memoriam te maken, over het hergebruik van de spullen. Ondanks dat zijn baan dan niet wordt gebruikt, blijft er wel de achterliggende gedachte van Erwin en zijn wens over. Het hoeft niet veel te zijn, maar gewoon een kleinigheidje. Anyway, heel mooi dat het zo wordt afgesloten.

Dat idee kwam afgelopen week ook bij me op bij het uitwerken van de eerste plannen voor Eurospoor 2012. Dat gaan we dus zeker doen  (y)
Era II / III British N-gauge - Graham Farish, Peco
Edinburgh Haymarket - North British Distillery

Dion

• powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
« Reactie #61 Gepost op: 08 November 2011, 15:58:23 »
Goed plan. (y)
groetjes Dion

Peter van der Leek

• Administrator
  • Offline Offline
    • Somda
« Reactie #62 Gepost op: 08 November 2011, 16:33:03 »
Marty, je aanbod nemen we bij deze aan, ik zal een mooie tekst bedenken en de rest stemmen we wel via PB af :)
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

Sander

• Offline Offline
« Reactie #63 Gepost op: 08 November 2011, 17:14:53 »
Ik heb nog wel wat vragen hier omtrent:

Citaat
Materiaal dat nog geschikt is voor hergebruik (zoals de elektronica) zal goed terecht komen in een te bouwen demonstratiebaan. Spullen die we niet kunnen gebruiken zullen worden verkocht en de opbrengsten gedoneerd aan de Duchene stichting.

Demobaan?? Waar wil je die van betalen? Er is al geen geld om de serverkosten te betalen, laat staan de verzekeringen, KVK enz....
Daarbij, het zijn spullen gedoneerd voor een baan voor Erwin Visser, die kan je niet in de zak van de Stichting laten verdwijnen, kan niet de bedoeling geweest zijn van degene die dit geschonken heeft. Sterker nog, die kan niet eens meer op de site komen dus ik vraag me af of die hier weet van heeft...

Wat te doen met het bedrag wat openstaat voor scenery alleen voor de Erwin Visserbaan bij een winkelier???
Gaat dat ook in jullie demobaan of wordt die gedoneerd naar de plek waar het zou behoren???

In memorian bordje? Dat had je op Eurospoor 2009, 2010 en 2011 ook al kunnen doen....Er is op Eurospoor al 2x helemaal niks aan die baan gedaan.....ik vind dat eerlijk gezegd dieptriest! En nu de baan wordt afgebreken komt er een In memoriam bordje?

Wat een lachtertje zeg....
Baan afbreken ben ik het helemaal mee eens, dat het ding niet vervoerbaar is ook, daar is het ook niet voor gebouwd destijds.
Maar m.i. zou het jullie sieren als alles aan de stichting voor Duchene inclusief de tegoeden die open staan bij MTE gedoneerd wordt.
Die demobaan die bouw je maar zodra er genoeg geld in kas is!

mvg,
 Sander

mvg,
 Sander

stig

• Offline Offline
« Reactie #64 Gepost op: 08 November 2011, 17:21:17 »
Sander, kan het ff wat minder? Je hebt wel een heel grote mond nu.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Johan Vermij

• Offline Offline
« Reactie #65 Gepost op: 08 November 2011, 17:26:41 »
Sander. Ik vind je reactie bijzonder ongepast om over de rug van Erwin jouw persoonlijke wroeging weer eens te uiten. Ik ben nu onderweg naar huis en zal vanavond reageren. Ik hoop dat de rest van de gebruikers meer fatsoen heeft mbt dit onderwerp.

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #66 Gepost op: 08 November 2011, 17:30:03 »
Peter

MTE heeft ook meegelezen.
En je hebt al gereageerd  (y)
« Laatst bewerkt op: 08 November 2011, 17:32:14 door Chris »

Sander

• Offline Offline
« Reactie #67 Gepost op: 08 November 2011, 17:41:06 »
Johan,
dit heeft niks met wroeging te maken laat staan over de rug van Erwin. Mijn band met Erwin was anders dan jij weet of denkt te weten.
Dit is gewoon de waarheid.

mvg,
 Sander

mvg,
 Sander

wimke

• Offline Offline
« Reactie #68 Gepost op: 08 November 2011, 17:46:26 »
jongens vecht menigs verschillen en oud zeer over dit topic even buiten het open baar gedeelte om uit

stig

• Offline Offline
« Reactie #69 Gepost op: 08 November 2011, 17:48:16 »
Dan nog is je toon zeer aanmatigend.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #70 Gepost op: 08 November 2011, 17:50:41 »
ik lees geen oud zeer hoor, alleen maar een mening, en ik zal niet zeggen "ietwat ongenuanceerd", want dat klinkt zo raar uit mijn mond  ;D
Maar inderdaad, het betoog zou mensen kunnen raken die er geen reet mee te maken hebben, en alleen maar goedbedoeld ergens op later tijd stip aan mee zijn gaan werken, maar ook dat klinkt raar uit mijn mond....

« Laatst bewerkt op: 08 November 2011, 17:53:45 door Marty »
Mvg Marty,

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #71 Gepost op: 08 November 2011, 18:19:59 »
Als een van de (geldelijke) donateurs vindt ik het belachelijk, zo niet triest, hoe Sander reageert.
Het is al triest genoeg dat Erwin het eindresultaat niet meer mee heeft mogen maken. Om dan zo te reageren....
Ik vindt het een prima plan om de baan af te breken en er een handelbare demobaan van te maken. Met een kleien toelichting over de voorgeschiedenis van die baan een prima idee.
Een onhandelbare baan is ook niemand mee gebaat. Dan lievereen nuttige toepassing van de gebruikte onderdelen.

Misschien wel een tip om met de toegezegde giften van leveranciers te overleggen of deze aan de Duchene stichting gedoneerd kunnen worden.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Johan Vermij

• Offline Offline
« Reactie #72 Gepost op: 08 November 2011, 18:57:09 »
Sander,

Zoals Peter al eerder in dit draadje schreef zijn de ouders van Erwin nog steeds bezig met de verwerking en hadden nog niet eerder de moed kunnen opbrengen om te bellen. Zo geldt het voor meer betrokkenen. Voor veel mensen ligt nu nog steeds de Erwin V baan gevoelig. Ik ken jouw relatie met Erwin niet en zal daar ook niets over zeggen. Ikzelf heb Erwin nooit gekend, maar ik zie wel hoe gevoelig het nog steeds ligt.

Mede naar aanleiding van die discussies hebben we de baan weer meegenomen naar Eurospoor. En ja, wellicht heb je gelijk dat het triest is dat er niets mee is gedaan. Als verantwoordelijke voor de organisatie van Eurospoor was het voor mij de eerste keer dat de baan meegeweest is en ja, we hadden er meer aandacht aan moeten besteden. De grootste reden daarvoor is de omvang, die zoals eerder gezegd is goed was voor de kamer van Erwin, maar niet om even op de stand te leggen.

Wel hebben we in de afgelopen maanden overleg gevoerd met enkele mensen die ook nauw betrokken zijn geweest bij de bouw van de baan. Verschillende opties zijn daarbij de revue gepasseerd. Uiteindelijk is besloten om de Erwin V baan af te breken en het deel van de electronica her te gebruiken in een nieuwe demobaan en de overige beschikbaargestelde onderdelen te veilen en de opbrengst te doneren aan de stichting Duchenne.
In plaats van op deze toon vanalles te roepen had je dit al eerder in het draadje kunnen lezen. Ook met MTE is e.e.a. afgestemd. Zij zullen het openstaande bedrag overmaken ter donatie aan de stichting Duchenne. Waarvoor alle hulde! Want de donatie kost hun netto meer dan het beschikbaarstellen van de spullen.

Eind oktober hebben wij als team van BNLS samen met jou en het team van MSW na afloop van Eurospoor gezellig nagetafeld bij de chinees. Ik dacht dat we de strijdbijl wel zo'n beetje begraven hadden. Maar nu deze reactie van jou verbijsterd mij.

Je bent nu in dit topic aan het stoken met opmerkingen die je al in het draadje over "de vrienden van" geuit hebt. Laat ik er dan dit over zeggen: In de begroting voor volgend jaar staat de demobaan niet opgenomen. Die zul je niet in de begroting terug zien. Die komt uit eigen portemonnee.

groet,

Johan Vermij

Robert E

• Offline Offline
    • Robert’s Modelspoor Pagina
« Reactie #73 Gepost op: 08 November 2011, 18:57:25 »
Citaat
Materiaal dat nog geschikt is voor hergebruik (zoals de elektronica) zal goed terecht komen in een te bouwen demonstratiebaan.
Alle materialen worden verkocht en de opbrengsten worden geheel gedoneerd aan de Duchene stichting.

Bovenstaande van Peter wat aangepast.
Als je/jullie dat doet/doen zal iedereen er denk ik wel vrede mee hebben en heb je echt een mooi gebaar gemaakt voor Erwin.

Robert
MDRRC-II (Lite) goedkope DIY centrale voor DCC en MM.
Heb je een vraag, stuur me dan een mail via mijn site ipv persoonlijk bericht...

Sander

• Offline Offline
« Reactie #74 Gepost op: 08 November 2011, 19:18:29 »
Citaat
Eind oktober hebben wij als team van BNLS samen met jou en het team van MSW na afloop van Eurospoor gezellig nagetafeld bij de chinees. Ik dacht dat we de strijdbijl wel zo'n beetje begraven hadden. Maar nu deze reactie van jou verbijsterd mij.

Ik heb niet gesproken over oud zeer in deze draad.

Wel heb ik gerefereerd naar het draadje waar men vraagt om donaties voor server en kvk en men hier spreekt over een te bouwen demobaan. Term is leuk maar naaer de uitwerking was ik benieuwd, en heb je zojusit in je reactie verwoord.

Wat er staat is mijn mening gebasseerd op fouten, dat die niet in gepaste toon zijn geschreven ben ik reeds meerdere malen op aangesproken per PB. Hetzij zo, ik heb het zo getypt en zal die reactie niet aanpassen. zo voelde het voor mij en zo heb ik het aan dit forum doorgegeven.

Eind resultaat hebben jullie bereikt. Daar zal ik me bij neerleggen maar niet met een wrang gevoel.

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander