Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door Frank 123
Vandaag om 17:50:26
Piko lok digitaal rijdt direct weg door bellejt
Vandaag om 17:48:47
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 17:45:39
Al mijn goede ideeën... door maartenvdb
Vandaag om 17:22:59
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 17:18:39
Aachenau West door Montanbahn
Vandaag om 16:32:57
Gewoon wat busfoto's door mass am see
Vandaag om 16:27:11
diorama, voor lange treinen. door Wim Vink
Vandaag om 16:12:37
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Ronald Halma
Vandaag om 15:58:27
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bask185
Vandaag om 15:50:37
Station Roodeschool door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:57
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Hans Reints
Vandaag om 14:34:08
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 14:24:44
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:14:55
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:07:41
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door MartinRT
Vandaag om 13:20:45
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 12:57:17
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door AlbertG
Vandaag om 12:10:11
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:20:49
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door RBlok
Vandaag om 10:23:55
20 en 21 april MobExpo door Ronald Halma
Vandaag om 10:14:31
19 Toen door spoorzeven
Vandaag om 10:12:46
Cranicher Altbahn door Eric v C
Vandaag om 10:09:34
Pfarrerwinkel bahn door Eric v C
Vandaag om 09:59:38
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door 3dbuildr
Vandaag om 09:55:45
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
Vandaag om 09:45:09
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door spoorijzer
Vandaag om 09:35:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 09:33:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634) door T.Spat
24 april 2024, 22:37:28
  

Auteur Topic: De baan van Erwin Visser - Het vervolg  (gelezen 70019 keer)

Peter van der Leek

  • Offline Offline
  • Berichten: 2242
    • Somda
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #45 Gepost op: 10 mei 2011, 16:26:15 »
Klopt, het ding past bijvoorbeeld niet in een gewone auto, je hebt altijd een stationwagen nodig en die is dan tot de nok gevuld. Mijn auto is dus alvast niet geschikt.
We gaan een plekje zoeken voor de baan op Eurospoor.
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

Ernst-Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1354
  • PTR
    • Draaistel
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #46 Gepost op: 10 mei 2011, 17:02:48 »
Klopt, het ding past bijvoorbeeld niet in een gewone auto, je hebt altijd een stationwagen nodig en die is dan tot de nok gevuld.

Dat heb ik gezien ja... .

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4670
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #47 Gepost op: 10 mei 2011, 17:56:38 »
Ernst,

die auto die jij gezien hebt zat meer in dan alleen de Erwin visserbaan....veel meer....
Foto zwerft hier nog op het forum rond volgens mij...

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

Jos001

  • Offline Offline
  • Berichten: 1269
  • N en G rijder
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #48 Gepost op: 10 mei 2011, 18:17:18 »
De baan heeft al eerder op Eurospoor gestaan, toen was er geen animo om hem verder af te bouwen. Ondanks de herhaalde oproepen van Peter.
Erwin genoot zienderogen van zijn baan en ook de bouw ervan, ik heb al zijn mails over de baan en zijn ideeën nog bewaard en lees ze nog wel eens door. Prachtig hoe hij er mee bezig was.
Het zou mooi zijn als we met die baan iemand die ook een beperking heeft hetzelfde genot kunnen geven.

Groetjes,
Jos
N-spoor, digitaal met TC
G-spoor, digitaal met LGB-MZS

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4670
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #49 Gepost op: 10 mei 2011, 20:23:39 »
Citaat
De baan heeft al eerder op Eurospoor gestaan, toen was er geen animo om hem verder af te bouwen. Ondanks de herhaalde oproepen van Peter.

Als je het inhoudelijke deel van dit verhaal niet (precies) kent kan je er beter niks over melden.

Maar goed, dat is verleden tijd. Kijk vooruit, goed idee om op Eurospoor weer aan de baan te werken!

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

Ernst-Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1354
  • PTR
    • Draaistel
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #50 Gepost op: 10 mei 2011, 21:31:27 »
Ernst,

die auto die jij gezien hebt zat meer in dan alleen de Erwin visserbaan....veel meer....
Foto zwerft hier nog op het forum rond volgens mij...

Klopt, maar als die baan straks helemaal aangekleed is, dan stapel je die bakken niet meer zo makkelijk hoor... . Nu waren ze nog helemaal kaal. Maakt echt wel een verschil.

enriqueeeee

  • Gast
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #51 Gepost op: 15 juni 2011, 20:25:37 »
Als ik informatie zoek achter de techniek van de baan hoe wordt het aan gestuurd met wat en hoe kan ik ook zo iets dergelijks maken, zou iemand mij kunnen vertellen waar ik deze informatie kan vinden ?

Erik

Gert1

  • Gast
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #52 Gepost op: 15 juni 2011, 20:50:07 »
Ik raad je aan eens in onze encyclopedie (zie de startpagina) te kijken.

mvg,
Gert

enriqueeeee

  • Gast
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #53 Gepost op: 15 juni 2011, 23:53:37 »
Merci, ik zag al wat topics van karst drenth

zal verder lezen.

Peter van der Leek

  • Offline Offline
  • Berichten: 2242
    • Somda
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #54 Gepost op: 08 november 2011, 10:12:52 »
Ik ben vorige week gebeld door de stiefvader van Erwin en heb daarna zijn moeder ook nog even gesproken.

Zij waren en zijn nog steeds bezig met de verwerking van het verlies van hun zoon Erwin. Met name zijn moeder, die meerdere keren per week op bezoek ging en dagelijks zeker 10 keer werd gebeld door Erwin, heeft het er nog steeds moeilijk mee.
Daarom hebben ze pas vorige week de telefoon gepakt, eerder waren ze er gewoon niet toe in staat.

Ze willen heel erg graag alsnog hun waardering uitspreken voor iedereen die heeft meegeholpen of in welke vorm dan ook heeft bijgedragen aan dit initiatief. Het idee vinden ze nog altijd hartverwarmend. Het is spijtig dat Erwin het eindresultaat nooit heeft mogen bewonderen, maar de voorpret die hij er aan heeft gehad is ook heel wat waard geweest. Vanaf het eerste moment dat we hem vertelden over de plannen kwam er een twinkeling in z'n ogen die niet meer is gedoofd.

Voor wat betreft de baan zelf hebben we recent het definitieve besluit genomen om deze af te breken. Wat er uiteindelijk gebouwd is was erg geschikt voor Erwin, sterker nog: de baan zou zelfs een atoomaanval nog wel kunnen overleven. Maar het is een groot en onhandelbaar ding, niet geschikt om meerdere keren per jaar te vervoeren, bijvoorbeeld naar beurzen.
Materiaal dat nog geschikt is voor hergebruik (zoals de elektronica) zal goed terecht komen in een te bouwen demonstratiebaan. Spullen die we niet kunnen gebruiken zullen worden verkocht en de opbrengsten gedoneerd aan de Duchene stichting.

Dus nogmaals namens de ouders van Erwin bedankt aan ieder die heeft bijgedragen (y) (y) (y)
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15437
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #55 Gepost op: 08 november 2011, 10:45:18 »
Een waardige afsluiting :)

JaJo

  • Offline Offline
  • Berichten: 11147
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #56 Gepost op: 08 november 2011, 11:38:46 »
 (y)

Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5013
  • Team Mitropa - OHMB
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #57 Gepost op: 08 november 2011, 11:39:29 »
Helemaal mee eens (y)
RETROBAHN A.G.

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 5920
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #58 Gepost op: 08 november 2011, 13:35:03 »
Misschien wel leuk om bij de demobaan dan een kleine in memoriam te maken, over het hergebruik van de spullen. Ondanks dat zijn baan dan niet wordt gebruikt, blijft er wel de achterliggende gedachte van Erwin en zijn wens over. Het hoeft niet veel te zijn, maar gewoon een kleinigheidje. Anyway, heel mooi dat het zo wordt afgesloten.
Spoor 0 adept

Marty

  • Offline Offline
  • Berichten: 3373
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #59 Gepost op: 08 november 2011, 14:31:13 »
Dat in Memoriam is wel een goed idee Tomasso.
Peter, als je wil, graveer ik wel een bordje met wat tekst die dan later op de demobaan gezet kan worden.
De baan staat nu bij mij op de werkplaats, en tot voor vandaag was het een loeizwaar bak hout met voor mij met abacadabra draad eronder.
Maar nu kijk ik er toch weer even anders na door dit bericht, je zou het haast vergeten hoe het ontstaan is, maar goed te horen voor de bouwers dat het gewaardeerd is.
Mvg Marty,