Doel:€250.00
Donaties:€65.00

Per saldo:€-185.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-02-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Videoritten 2020 door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 03:11:11
Achterzijde Nederlandse lichtseinen door Jeanne
Vandaag om 02:07:23
TGV Sud Est 01 "Patrick" met pensioen door iarnrod
Vandaag om 01:23:18
BNLS-module: "Werkspoor-Kathedraal" door NS264
Vandaag om 00:38:31
WinTrack 10 door Ron58
Vandaag om 00:11:08
3D/RM: GVB 12G (Amsterdamse gelede tram in H0) door Michel van den Hof
Vandaag om 00:02:14
Rail Force One Sharky 1:1 aanwezig tijdens On TraXS! in het spoorwegmuseum. door Marty
20 februari 2020, 23:20:35
DE2 geel en rood met hazelnoot door T.Spat
20 februari 2020, 23:12:05
(BNLS modulebaan) BNLS-Forumbaan algemeen door nighttrain1
20 februari 2020, 23:06:12
Dolime trein, door werkzaamheden omgeleid, rijtijden gezocht door LMX
20 februari 2020, 22:44:53
NS C-4704 coupérijtuig in messing. Spoor-0 door Carel Ruysink
20 februari 2020, 22:39:50
RAIL 2020 21, 22 en 23 februari, Houten. door spock
20 februari 2020, 22:39:39
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Patrick1975
20 februari 2020, 22:36:16
Nieuwe literaire activiteiten door NS8714
20 februari 2020, 22:18:06
"Union Pacific's Power Shop", een nieuwe baan in H0 door Frank 123
20 februari 2020, 22:17:02
Ergensnergens in H0e door EricZmS
20 februari 2020, 22:11:46
Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve door valkyrienineball
20 februari 2020, 22:10:39
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
20 februari 2020, 21:58:55
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
20 februari 2020, 21:48:22
Heen, En en Weer door DE-II
20 februari 2020, 21:46:52
Projekt 083-338 door 44
20 februari 2020, 21:36:45
MB-module: "Groeten uit Jottum" door Hendrik Jan
20 februari 2020, 21:25:17
MB-module: "Chicago Union" door NS8714
20 februari 2020, 21:17:02
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
20 februari 2020, 21:16:30
Soldeerstift, welke moet ik aanschaffen? door Gerrit F
20 februari 2020, 21:02:37
Gezocht: maatschetsen van depotvoedingen (zoals in Groningen gebruikt). door dwars-ligger
20 februari 2020, 20:53:10
Fasedraad analoog door Klaas Zondervan
20 februari 2020, 20:41:24
BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000 door Huib
20 februari 2020, 20:22:12
Baanplan overzetten in je besturings-software? door Bert2011
20 februari 2020, 20:20:49
Poolse meuk in 0e. door Stedahult
20 februari 2020, 20:17:38
  

Auteur Topic: De baan van Erwin Visser - Het vervolg  (gelezen 60199 keer)

Dion

  • powerd by Uhlenbrock
  • Offline Offline
  • Berichten: 5757
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #30 Gepost op: 13 april 2011, 20:14:58 »
Persoonlijk lijkt mij de laatste suggestie de beste, dan blijft de baan zichtbaar voor ieder en toch in bedrijf.
groetjes Dion

RJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 783
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #31 Gepost op: 13 april 2011, 21:00:48 »
Suggestie:

Stichting Beneluxspoor koopt de baan over. Stuur de mensen die een donatie hebben gegeven een e-mail met de vraag of ze hun geld terugwillen of dat ze het wel goed vinden zo. De mensen die hun geld terugwillen, vormen het aankoopbedrag van de baan en dat betaal je uit de pot van de stichting.

En misschien netter... Koop de baan tegen de orginele waarde en geef iedereen zijn geld terug en zij die het willen doneren doen dat opnieuw maar dan aan Beneluxspoor.

Peter Korsten

  • Team systeembeheer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8602
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #32 Gepost op: 13 april 2011, 21:08:48 »
Nou... dan heb je het over een vrij fors bedrag dat voor zowel BNLS als Peter niet aan de boom groeit. Sowieso vraag ik me dan af waarom iemand dan überhaupt gedoneerd heeft: we wisten allemaal dat Erwin maar een beperkte tijd had; het kwam echter onverwachts dat het zo weinig tijd bleek te zijn. Waren het een paar jaar meer geweest, dan was je toch ook geen geld gaan teruggeven? Wat ik probeer te zeggen is dat je redenering op het eerste gezicht misschien redelijk lijkt, maar zodra je er even over na gaat denken klopt er het één en ander niet.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

RJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 783
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #33 Gepost op: 13 april 2011, 21:14:56 »
Inderdaad. Die gedachte had ik ook al en ik ben het met je eens, maar Peter vd Leek begon over fair naar de mensen die voor Erwin gedoneerd hadden. Op die manier had je dat probleem netjes opgelost. Vandaar...

Hans Kl

  • Offline Offline
  • Berichten: 644
  • Periode III - heden
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #34 Gepost op: 13 april 2011, 21:22:46 »
'k ben het met jullie beide eens :)
Wat ik echter denk (en nee ik heb niet meegebouwd en ook niet gedoneerd) is dat Benelux de baan als demobaan moet/mag kunnen gebruiken op tentoonstellingen/beurzen.
De baan ergens op zolder weg laten roesten is helemaal zonde, zeker van de tijd en de passie die meerdere mensen er in gestopt hebben.
Naar mijn mening doe je met het tentoonstellen vanuit Benelux de meeste mensen het meeste recht toe.
Klinkt misschien wat crue, en wat Peter Korsten ook zegt, iedereen wist dat Erwin beperkte tijd had. Helaas nog wat beperkter dan een ieder had kunnen voorzien.
Hij heeft er helaas minder lang van kunnen genieten dan gehoopt was.

My 2cts.
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail

Tomasso

  • Forumgebruiker pur sang...
  • Offline Offline
  • Berichten: 5033
  • Team Mitropa. Wenslijst: Zeppelin, Rhijnboog, etc.
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #35 Gepost op: 13 april 2011, 22:03:20 »
Als er een in memoriam bij komt blijft het mooi wat er door BNLS'ers is neergezet (lees gedoneerd in uren en in tijd) en als voorbeeld hoe je ook met elkaar kan omgaan. En wie weet meld zich nog wel een keer iemand aan met eenzelfde soort uitdaging (lees ziekte), waarvoor de baan dan alsnog gebruikt kan worden. In de tussentijd gewoon gebruiken als demonstratiebaan...

Ik blijf dit mooi vinden, zo kan je als mensen ook met elkaar omgaan en dat doet me elke keer goed als ik het terug lees.
Ophouden? Ik kom nu pas op stoom!

HansQ

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • Daar waar de rook is, is de kortsluiting...
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #36 Gepost op: 14 april 2011, 01:02:16 »
Ik heb wel gedoneerd en ik vind het jammer dat er niets meer mee gebeurt, niet in de laatste plaats vanwege de nagedachtenis aan Erwin.
Maar ik heb zelf te weinig tijd om er actief wat aan te doen en ik kan niemand verplichten er weer mee te starten, hopelijk gebeurt dat nog eens...
HansQ,
spoor N modulebouw, electronica, Selectrix,
RailClub Utrecht N-brigade

Bart Donker

  • Offline Offline
  • Berichten: 2367
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #37 Gepost op: 14 april 2011, 08:12:53 »
Kan er niet beslist worden op basis van wat Erwin gewild zou hebben wat er met de baan gebeurt na zijn overlijden?

Groetjes, Bart

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 18671
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #38 Gepost op: 14 april 2011, 08:56:15 »
Erwin was druk bezig met het leven en niet zozeer met de dood, laat staan wat er met die baan moest gebeuren na zijn dood. Het kwam hem ook verrekte slecht uit, dattie dood ging.

Misschien een voorzichtige knuppel in het hoenderhok. Die baan was dus ook bedoeld om zijn leven wat prettiger te maken en dat was voor een groepje mensen genoeg reden om daar tijd in te steken en voor een veel grotere groep mensen reden om wat te doneren.
Het is best een idee om de baan als demobaan te gebruiken, maar dan moet er dus een vast groepje mensen zijn die zeker weten daar een paar jaar tijd in te willen steken. Het zou natuurlijk zomaar kunnen dat een baan voor Erwin bouwen veel motiverender is dan een baan ter nagedachtenis aan Erwin bouwen. Ik denk dus dat het lastig wordt die mensen te vinden en dat is ook goed te begrijpen.

Aan de andere kant, het is dus een kans om aan een modelbaan te bouwen waarvoor de spullen er al zijn. Geef je dus op als je dat wil. Lukt het de komende weken niet een groepje mensen te vinden, dan misschien toch de spullen maar verkopen en de opbrengst aan de Vereniging Spierziekten te geven. Dat lijkt me beter dan het geheel nog jaren te laten verstoffen in opslag.
Dat verkopen kost trouwens ook weer tijd.

Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 4217
  • Team Mitropa - OHMB
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #39 Gepost op: 14 april 2011, 09:05:20 »
Als ik de enorme animo bekijk voor bijvoorbeeld de OHMB ideeen, dan moet er voor de Erwin baan toch ook zeker wat concreet af te spreken zijn... Maak bijvoorbeeld een kleine, vaste groep verantwoordelijk voor de baan, dat zorgt voor continuiteit en voorkomt dat 1 persoon steeds wordt aangesproken op dingen die een ander niet aanstaan.
Ik ben er overigens voorstander van de baan als BNLS uithangbord voor deze hobby te consolideren.

Groet, Bessel
RETROBAHN A.G.

Henk Uijterwaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 102
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #40 Gepost op: 14 april 2011, 10:29:36 »
Als ik geld aan een goed doel geef, dan wil ik in ieder geval dat er iets nuttigs mee gedaan wordt.  Als dat niet het oorspronkelijke doel is, dan maar iets wat in dezelfde richting zit.

Voor de baan zie ik 2 oplossingen: als er een groep is die de baan wil afbouwen, onderhouden en tentoonstellen, prima.  Het belangrijkste is hier dat er voldoende menskracht is met concreet tijd en plannen, en geen vage beloftes (en helaas, zelf geen tijd).  Is dat niet het geval, dan lijkt verkopen en het geld geven aan een patientenvereniging klinkt heel redelijk. Er gebeurt dan tenminste iets nuttigs met de donaties, ook al is het niet niet precies waar ze oorspronkelijk voor bedoeld waren.  Het is in ieder geval beter dan een behoorlijk bedrag op zolder laten verstoffen.

Han Zijlstra

  • Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • Berichten: 4296
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #41 Gepost op: 14 april 2011, 11:24:00 »
Misschien de baan doorgeven aan een Ronald Mc Donald huis?
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

erik1

  • Offline Offline
  • Berichten: 428
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #42 Gepost op: 14 april 2011, 17:26:10 »
allemaal hele goed gedachtes, maar de grote lijn ligt voor als nog bij het afbouwen denk ik. Ik denk dat de mensen die gedoneert hebben de baan ook wel gebruiks klaar willen zien. Denk ook dat het verstandig is de baan af te hebben als het verkocht wordt. Of te gebruiken voor de al eerder genoemde volgende "uitdaging". En ik hoop de baan toch is werkend te zien.

M.v.g erik

wvdm

  • Gast
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #43 Gepost op: 09 mei 2011, 07:44:40 »
Het afbouwen van de baan voor Erwin lijkt mij toch ook de beste oplossing. (y)
Dat kan op beurzen, waar Beneluxspoor.net toch al aanwezig is.
Het is al een keer gedaan en het was heel gezellig om samen huisjes te bouwen, vond ik.

Vervolgens kan er met de baan langs tehuizen met mensen met dezelfde ziekten langs gegaan worden.
Het bied ze ontspanning en wij. Beneluxspoorders, kunnen zelf met digitale treinen rijden. ;D

groetjes
Wil

Ronald Halma

  • Team Mitropa
  • Offline Offline
  • Berichten: 10686
  • Live your life as you please!
    • Team USA Metusa Junction
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #44 Gepost op: 09 mei 2011, 15:22:40 »
Mensen, bedenk wel dat de baan in principe transporteerbaar is, maar niet als tentoonstellingsbaan gebouwd is. Hij is destijds door een aantal mensen zo gefabriceerd dat het in delen naar Erwin zou kunnen en daar opgebouwd zou worden tot een permanente baan en waar hij niet meer weg zou gaan.

Dus nu een opzet maken om er stad en land mee af te zeulen is in mijn ogen (en in de ogen van de bouwers) geen optie (hoe goed ook bedoeld als idee! ;)). Misschien kan Peter dat bevestigen?