Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door AlbertG
Vandaag om 19:54:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:47:21
Toon hier je (model)TRAM foto's. door hervé
Vandaag om 19:43:25
Probleem met inloggen door VAM65
Vandaag om 19:43:02
Bevestigen Digikeijs DR7111 lichtsein door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:23:37
3D print wagons: de benodigde onderdelen door Floris Dilz
Vandaag om 19:18:38
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door Ferdinand Bogman
Vandaag om 19:06:26
Treinbaan (winterlandschap) in winkeletalage door Ferdinand Bogman
Vandaag om 19:03:33
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door roco
Vandaag om 18:49:12
LS Models 2025 door Corné81
Vandaag om 18:47:38
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Ronald Halma
Vandaag om 18:23:38
Wie weet hoe je 2 fleischmann sprinters kan koppelen door TonM
Vandaag om 18:04:28
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 17:59:58
Etalage treinbaan aan de Burgemeester Reigerstraat Utrecht door R1954
Vandaag om 17:55:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:39:49
Goede wensen voor 2026 door Alewijn
Vandaag om 17:22:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 16:49:24
TEE RGP 1 Jouef versus REE Modeles door MathynK
Vandaag om 15:24:56
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Silvolde
Vandaag om 15:20:15
Minibaan Visserskaai H0 door Frits C
Vandaag om 15:08:47
ESU V5 Decoder setting door Remunj
Vandaag om 15:06:58
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 15:03:07
Revier Rheinbrenner (H0) door Jelmer
Vandaag om 14:32:35
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 13:59:06
De spoorhaven van Zuidbarge. door BramFokke
Vandaag om 13:40:32
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 12:52:02
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door the_gold
Vandaag om 12:51:24
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag door moonlicht
Vandaag om 12:45:01
Koemo ballastlijm; welk alternatief? door Ronald69
Vandaag om 11:22:16
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door FritsT
Vandaag om 11:18:35
  

Auteur Topic: De baan van Erwin Visser - Het vervolg  (gelezen 80123 keer)

Peter van der Leek

  • Administrator
  • Offline Offline
  • Berichten: 2338
    • Somda
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #45 Gepost op: 10 May 2011, 16:26:15 »
Klopt, het ding past bijvoorbeeld niet in een gewone auto, je hebt altijd een stationwagen nodig en die is dan tot de nok gevuld. Mijn auto is dus alvast niet geschikt.
We gaan een plekje zoeken voor de baan op Eurospoor.
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

Ernst-Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1352
  • PTR
    • Draaistel
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #46 Gepost op: 10 May 2011, 17:02:48 »
Klopt, het ding past bijvoorbeeld niet in een gewone auto, je hebt altijd een stationwagen nodig en die is dan tot de nok gevuld.

Dat heb ik gezien ja... .

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4666
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #47 Gepost op: 10 May 2011, 17:56:38 »
Ernst,

die auto die jij gezien hebt zat meer in dan alleen de Erwin visserbaan....veel meer....
Foto zwerft hier nog op het forum rond volgens mij...

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

Jos001

  • Offline Offline
  • Berichten: 1270
  • N en G rijder
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #48 Gepost op: 10 May 2011, 18:17:18 »
De baan heeft al eerder op Eurospoor gestaan, toen was er geen animo om hem verder af te bouwen. Ondanks de herhaalde oproepen van Peter.
Erwin genoot zienderogen van zijn baan en ook de bouw ervan, ik heb al zijn mails over de baan en zijn ideeën nog bewaard en lees ze nog wel eens door. Prachtig hoe hij er mee bezig was.
Het zou mooi zijn als we met die baan iemand die ook een beperking heeft hetzelfde genot kunnen geven.

Groetjes,
Jos
N-spoor, digitaal met TC
G-spoor, digitaal met LGB-MZS

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4666
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #49 Gepost op: 10 May 2011, 20:23:39 »
Citaat
De baan heeft al eerder op Eurospoor gestaan, toen was er geen animo om hem verder af te bouwen. Ondanks de herhaalde oproepen van Peter.

Als je het inhoudelijke deel van dit verhaal niet (precies) kent kan je er beter niks over melden.

Maar goed, dat is verleden tijd. Kijk vooruit, goed idee om op Eurospoor weer aan de baan te werken!

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

Ernst-Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1352
  • PTR
    • Draaistel
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #50 Gepost op: 10 May 2011, 21:31:27 »
Ernst,

die auto die jij gezien hebt zat meer in dan alleen de Erwin visserbaan....veel meer....
Foto zwerft hier nog op het forum rond volgens mij...

Klopt, maar als die baan straks helemaal aangekleed is, dan stapel je die bakken niet meer zo makkelijk hoor... . Nu waren ze nog helemaal kaal. Maakt echt wel een verschil.

enriqueeeee

  • Gast
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #51 Gepost op: 15 June 2011, 20:25:37 »
Als ik informatie zoek achter de techniek van de baan hoe wordt het aan gestuurd met wat en hoe kan ik ook zo iets dergelijks maken, zou iemand mij kunnen vertellen waar ik deze informatie kan vinden ?

Erik

Gert1

  • Gast
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #52 Gepost op: 15 June 2011, 20:50:07 »
Ik raad je aan eens in onze encyclopedie (zie de startpagina) te kijken.

mvg,
Gert

enriqueeeee

  • Gast
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #53 Gepost op: 15 June 2011, 23:53:37 »
Merci, ik zag al wat topics van karst drenth

zal verder lezen.

Peter van der Leek

  • Administrator
  • Offline Offline
  • Berichten: 2338
    • Somda
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #54 Gepost op: 08 November 2011, 10:12:52 »
Ik ben vorige week gebeld door de stiefvader van Erwin en heb daarna zijn moeder ook nog even gesproken.

Zij waren en zijn nog steeds bezig met de verwerking van het verlies van hun zoon Erwin. Met name zijn moeder, die meerdere keren per week op bezoek ging en dagelijks zeker 10 keer werd gebeld door Erwin, heeft het er nog steeds moeilijk mee.
Daarom hebben ze pas vorige week de telefoon gepakt, eerder waren ze er gewoon niet toe in staat.

Ze willen heel erg graag alsnog hun waardering uitspreken voor iedereen die heeft meegeholpen of in welke vorm dan ook heeft bijgedragen aan dit initiatief. Het idee vinden ze nog altijd hartverwarmend. Het is spijtig dat Erwin het eindresultaat nooit heeft mogen bewonderen, maar de voorpret die hij er aan heeft gehad is ook heel wat waard geweest. Vanaf het eerste moment dat we hem vertelden over de plannen kwam er een twinkeling in z'n ogen die niet meer is gedoofd.

Voor wat betreft de baan zelf hebben we recent het definitieve besluit genomen om deze af te breken. Wat er uiteindelijk gebouwd is was erg geschikt voor Erwin, sterker nog: de baan zou zelfs een atoomaanval nog wel kunnen overleven. Maar het is een groot en onhandelbaar ding, niet geschikt om meerdere keren per jaar te vervoeren, bijvoorbeeld naar beurzen.
Materiaal dat nog geschikt is voor hergebruik (zoals de elektronica) zal goed terecht komen in een te bouwen demonstratiebaan. Spullen die we niet kunnen gebruiken zullen worden verkocht en de opbrengsten gedoneerd aan de Duchene stichting.

Dus nogmaals namens de ouders van Erwin bedankt aan ieder die heeft bijgedragen (y) (y) (y)
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 18588
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #55 Gepost op: 08 November 2011, 10:45:18 »
Een waardige afsluiting :)
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

JaJo

  • Offline Offline
  • Berichten: 11132
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #56 Gepost op: 08 November 2011, 11:38:46 »
 (y)

Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5449
  • Team Mitropa - OHMB
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #57 Gepost op: 08 November 2011, 11:39:29 »
Helemaal mee eens (y)
RETROBAHN A.G.

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6055
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #58 Gepost op: 08 November 2011, 13:35:03 »
Misschien wel leuk om bij de demobaan dan een kleine in memoriam te maken, over het hergebruik van de spullen. Ondanks dat zijn baan dan niet wordt gebruikt, blijft er wel de achterliggende gedachte van Erwin en zijn wens over. Het hoeft niet veel te zijn, maar gewoon een kleinigheidje. Anyway, heel mooi dat het zo wordt afgesloten.
Spoor 0 adept

Marty

  • Offline Offline
  • Berichten: 3436
  • Het Achtergrondmannetje.nl
    • Het Achtergrondmannetje
Re:De baan van Erwin Visser - Het vervolg
« Reactie #59 Gepost op: 08 November 2011, 14:31:13 »
Dat in Memoriam is wel een goed idee Tomasso.
Peter, als je wil, graveer ik wel een bordje met wat tekst die dan later op de demobaan gezet kan worden.
De baan staat nu bij mij op de werkplaats, en tot voor vandaag was het een loeizwaar bak hout met voor mij met abacadabra draad eronder.
Maar nu kijk ik er toch weer even anders na door dit bericht, je zou het haast vergeten hoe het ontstaan is, maar goed te horen voor de bouwers dat het gewaardeerd is.
Mvg Marty, aka het Achtergrondmannetje