Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 00:08:14
De (3d) knutsels van Ronald. door Jan-Peter
Vandaag om 00:04:32
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
28 maart 2024, 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
  

Auteur Topic: 29 januari 2009 - Op bezoek bij Erwin Visser  (gelezen 47081 keer)

Paul VT 11.5

  • Offline Offline
  • Berichten: 1099
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #120 Gepost op: 04 juli 2009, 23:26:23 »
Hallo Sven, Peter,

Dank voor jullie aanbod & complimenten. Overleg e.e.a. svp even met Peter vd L. Ik weet nl. maar beperkt wat Erwin's wensen zijn op dit gebied. Peter zoekt als ik goed geïnformeerd ben, nog steeds iemand die in overleg met Erwin de kar wil trekken voor wat betreft landschap en scenery als de baan straks weer bij Erwin staat.

Greetz, Paul

Paul VT 11.5

  • Offline Offline
  • Berichten: 1099
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #121 Gepost op: 05 juli 2009, 15:57:08 »
Het bouwverslag van vandaag:

Om de hoeveelheid door te verbinden delen en de bedrading tussen onder en boven terug te brengen,
hebben Peter, David en ondergetekende vandaag een terugmelder S88SD16 en 2 wisseldecoders (dank Hans Keulen (y))
aan de onderkant van de linkerplaat geplaatst/ verplaatst. Vandaag hoefde ik dus zelf niet veel te doen ;)
Ipv een 25 polige Sub D zorgt straks alleen een netwerkkabel en 2x een dcc aansluiting (2 draden + netwerkkabel) voor de verbinding van de afzonderlijke componenten. Zo is er een stuk minder kans op eventuele storingen. Ook zijn op enkele plaatsen de valbeveiligingen al aangebracht. Daarnaast is op het laagste niveau een l. gebogen wissel geplaatst zodat de knik er nu uit is. Voordeel: een meer vloeiende bocht waar rijtuigen die van de haak hebben losgelaten op de helling naar boven niet meer ontsporen. In ieder geval is de kans veel kleiner. Ook levert het gebruik van deze wissel nog 2mm extra ruimte op tussen module overgangen en de bovenkant van de rijtuigen.

David brengt de valbeveiligingen aan: (gezaagd met de handzaag...)


Terugmelders en wisseldecoders opnieuw aangesloten (eerder):


Nu:  (En met gebogen wissel)


Onderzijde eerder:


Nu:


Morgen verder!

Greetz, Paul

Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1800
  • treinen snuffelaar
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #122 Gepost op: 05 juli 2009, 19:40:46 »
Dat ziet er goed uit jongens jullie hebben al veel werk geleverd voor Erwin ga zo door zal ik zeggen toppie gewoon (y)

Erik-Jan

Paul VT 11.5

  • Offline Offline
  • Berichten: 1099
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #123 Gepost op: 07 juli 2009, 00:20:07 »
Dank voor je complimenten Erik-Jan!  De bouw update van maandag:

Op maandag de boog r. nog wat netter en vloeiender neergelegd.
Het stuk flexrail vervangen door 2x een R4 en 2x een R3. Nog div. bedrading
voor de terugmelders gesoldeerd en aan de onderzijde van de plaat
de terugmeldunits + wisseldecoder.

Zo liep de boog van de week nog:


Nu loopt deze net wat geleidelijker:


En de onderzijde met een herhaling van de andere kant: terugmelders en wisseldecoders + de aansluiting
voor de verbinding met het lagere niveau:


Woensdag komt Wim weer en kunnen wij verder met (hopelijk) de draaischijf, afbouwen en tunen/testen.
Het testen hopen wij dan donderdag af te kunnen ronden.  Hopen dat Erwin dan weer helemaal fit is.
Duimen jullie mee?

Greetz, Paul

Peter van der Leek

  • Offline Offline
  • Berichten: 2242
    • Somda
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #124 Gepost op: 07 juli 2009, 07:39:46 »
Die boog ziet er een stuk beter uit zo! :)
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1800
  • treinen snuffelaar
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #125 Gepost op: 07 juli 2009, 12:39:19 »
 Hopen dat Erwin dan weer helemaal fit is.
Duimen jullie mee?

Greetz, Paul

Dat doen we zeker.

Erik-Jan