Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US diorama in H0 door Benrail
Vandaag om 13:03:59
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Keska
Vandaag om 13:03:17
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Bahn-AG
Vandaag om 12:55:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ashwood
Vandaag om 12:46:57
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald69
Vandaag om 12:32:31
NS 8400 van Werps door Gert Arkema
Vandaag om 12:10:55
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door RK
Vandaag om 12:10:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:57:48
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 11:55:45
Grenzbahnhof Ellrich ( DDR ) in schaal TT door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:51:28
Bouw van materieel 40 treinstellen door MathynK
Vandaag om 11:45:11
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:40:39
Frans/Belgisch H0e baantje door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:34:40
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:26:46
Welke TAMS decoder heb ik? door henk
Vandaag om 11:10:33
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door aad52
Vandaag om 10:57:15
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:49:22
Micromotor inbouwen in fleischmann tandradlok? door Pauldg
Vandaag om 10:35:02
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 10:17:03
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 10:07:29
Mini baantje `` De visafslag`` door spoorijzer
Vandaag om 09:39:16
3,51° ofzoiets 😉 door Huup
Vandaag om 09:28:35
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Gerard
Vandaag om 09:21:30
De fabriek - Spoor 0 door spoorijzer
Vandaag om 09:05:18
Jouef, Electrotren, Rivarossi en Lima 2024, nieuws van de fabrikant door Arjan6511
Vandaag om 09:04:01
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 08:16:54
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Bob R.
Vandaag om 08:01:28
Bahnstrecke 5867 door frits959
Vandaag om 03:21:09
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 02:20:13
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 00:28:49
  

Auteur Topic: 29 januari 2009 - Op bezoek bij Erwin Visser  (gelezen 47160 keer)

Paul VT 11.5

  • Offline Offline
  • Berichten: 1099
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #120 Gepost op: 04 juli 2009, 23:26:23 »
Hallo Sven, Peter,

Dank voor jullie aanbod & complimenten. Overleg e.e.a. svp even met Peter vd L. Ik weet nl. maar beperkt wat Erwin's wensen zijn op dit gebied. Peter zoekt als ik goed geïnformeerd ben, nog steeds iemand die in overleg met Erwin de kar wil trekken voor wat betreft landschap en scenery als de baan straks weer bij Erwin staat.

Greetz, Paul

Paul VT 11.5

  • Offline Offline
  • Berichten: 1099
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #121 Gepost op: 05 juli 2009, 15:57:08 »
Het bouwverslag van vandaag:

Om de hoeveelheid door te verbinden delen en de bedrading tussen onder en boven terug te brengen,
hebben Peter, David en ondergetekende vandaag een terugmelder S88SD16 en 2 wisseldecoders (dank Hans Keulen (y))
aan de onderkant van de linkerplaat geplaatst/ verplaatst. Vandaag hoefde ik dus zelf niet veel te doen ;)
Ipv een 25 polige Sub D zorgt straks alleen een netwerkkabel en 2x een dcc aansluiting (2 draden + netwerkkabel) voor de verbinding van de afzonderlijke componenten. Zo is er een stuk minder kans op eventuele storingen. Ook zijn op enkele plaatsen de valbeveiligingen al aangebracht. Daarnaast is op het laagste niveau een l. gebogen wissel geplaatst zodat de knik er nu uit is. Voordeel: een meer vloeiende bocht waar rijtuigen die van de haak hebben losgelaten op de helling naar boven niet meer ontsporen. In ieder geval is de kans veel kleiner. Ook levert het gebruik van deze wissel nog 2mm extra ruimte op tussen module overgangen en de bovenkant van de rijtuigen.

David brengt de valbeveiligingen aan: (gezaagd met de handzaag...)


Terugmelders en wisseldecoders opnieuw aangesloten (eerder):


Nu:  (En met gebogen wissel)


Onderzijde eerder:


Nu:


Morgen verder!

Greetz, Paul

Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1800
  • treinen snuffelaar
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #122 Gepost op: 05 juli 2009, 19:40:46 »
Dat ziet er goed uit jongens jullie hebben al veel werk geleverd voor Erwin ga zo door zal ik zeggen toppie gewoon (y)

Erik-Jan

Paul VT 11.5

  • Offline Offline
  • Berichten: 1099
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #123 Gepost op: 07 juli 2009, 00:20:07 »
Dank voor je complimenten Erik-Jan!  De bouw update van maandag:

Op maandag de boog r. nog wat netter en vloeiender neergelegd.
Het stuk flexrail vervangen door 2x een R4 en 2x een R3. Nog div. bedrading
voor de terugmelders gesoldeerd en aan de onderzijde van de plaat
de terugmeldunits + wisseldecoder.

Zo liep de boog van de week nog:


Nu loopt deze net wat geleidelijker:


En de onderzijde met een herhaling van de andere kant: terugmelders en wisseldecoders + de aansluiting
voor de verbinding met het lagere niveau:


Woensdag komt Wim weer en kunnen wij verder met (hopelijk) de draaischijf, afbouwen en tunen/testen.
Het testen hopen wij dan donderdag af te kunnen ronden.  Hopen dat Erwin dan weer helemaal fit is.
Duimen jullie mee?

Greetz, Paul

Peter van der Leek

  • Offline Offline
  • Berichten: 2242
    • Somda
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #124 Gepost op: 07 juli 2009, 07:39:46 »
Die boog ziet er een stuk beter uit zo! :)
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1800
  • treinen snuffelaar
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #125 Gepost op: 07 juli 2009, 12:39:19 »
 Hopen dat Erwin dan weer helemaal fit is.
Duimen jullie mee?

Greetz, Paul

Dat doen we zeker.

Erik-Jan