Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 09:26:17
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Remunj
Vandaag om 09:18:04
Ronald doet de Fork Challenge! door Sven
Vandaag om 09:04:54
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 08:58:49
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door laurent
Vandaag om 08:55:50
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Dion
Vandaag om 08:41:57
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Benelux795
Vandaag om 08:40:40
Railpro 607 door Bob11
Vandaag om 08:34:55
365 "Het is weekend foto's" door Jelmer
Vandaag om 08:04:56
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Rick
Vandaag om 07:14:31
Lima IRM pimpen door StefanNL_Plays
Vandaag om 06:11:13
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Dave.......
Vandaag om 02:58:18
Klein baantje 1200x1200mm door Wim Vink
16 July 2025, 23:02:19
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mar-Cas
16 July 2025, 22:21:51
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
16 July 2025, 21:47:03
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
16 July 2025, 21:44:15
Gewoon wat busfoto's door Bolramer
16 July 2025, 21:43:57
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
16 July 2025, 21:25:56
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
16 July 2025, 21:11:42
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
16 July 2025, 20:00:59
DCM motor van Märklin demonteren. door bellejt
16 July 2025, 19:17:08
Raadplaatje door grossraumwagen
16 July 2025, 18:59:30
Br 41 Weinert, loop of sloop ? door puntenglijder
16 July 2025, 18:32:29
Boek over de oorsprong NS 500/600 door sneek
16 July 2025, 18:15:23
Lima plan E bankjes door klusser
16 July 2025, 18:02:28
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
16 July 2025, 15:50:59
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper door Jip
16 July 2025, 13:58:06
Spoor 1 nem of finescale door Hirschsprung
16 July 2025, 13:22:31
Baanplan deels gebaseerd op Veluwe door Jelmer
16 July 2025, 13:06:06
Bauarbeiten im gange door tijgernootje
16 July 2025, 12:29:54
  

Auteur Topic: 29 januari 2009 - Op bezoek bij Erwin Visser  (gelezen 50491 keer)

Paul VT 11.5

  • Offline Offline
  • Berichten: 1099
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #120 Gepost op: 04 July 2009, 23:26:23 »
Hallo Sven, Peter,

Dank voor jullie aanbod & complimenten. Overleg e.e.a. svp even met Peter vd L. Ik weet nl. maar beperkt wat Erwin's wensen zijn op dit gebied. Peter zoekt als ik goed geïnformeerd ben, nog steeds iemand die in overleg met Erwin de kar wil trekken voor wat betreft landschap en scenery als de baan straks weer bij Erwin staat.

Greetz, Paul

Paul VT 11.5

  • Offline Offline
  • Berichten: 1099
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #121 Gepost op: 05 July 2009, 15:57:08 »
Het bouwverslag van vandaag:

Om de hoeveelheid door te verbinden delen en de bedrading tussen onder en boven terug te brengen,
hebben Peter, David en ondergetekende vandaag een terugmelder S88SD16 en 2 wisseldecoders (dank Hans Keulen (y))
aan de onderkant van de linkerplaat geplaatst/ verplaatst. Vandaag hoefde ik dus zelf niet veel te doen ;)
Ipv een 25 polige Sub D zorgt straks alleen een netwerkkabel en 2x een dcc aansluiting (2 draden + netwerkkabel) voor de verbinding van de afzonderlijke componenten. Zo is er een stuk minder kans op eventuele storingen. Ook zijn op enkele plaatsen de valbeveiligingen al aangebracht. Daarnaast is op het laagste niveau een l. gebogen wissel geplaatst zodat de knik er nu uit is. Voordeel: een meer vloeiende bocht waar rijtuigen die van de haak hebben losgelaten op de helling naar boven niet meer ontsporen. In ieder geval is de kans veel kleiner. Ook levert het gebruik van deze wissel nog 2mm extra ruimte op tussen module overgangen en de bovenkant van de rijtuigen.

David brengt de valbeveiligingen aan: (gezaagd met de handzaag...)


Terugmelders en wisseldecoders opnieuw aangesloten (eerder):


Nu:  (En met gebogen wissel)


Onderzijde eerder:


Nu:


Morgen verder!

Greetz, Paul

Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1800
  • treinen snuffelaar
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #122 Gepost op: 05 July 2009, 19:40:46 »
Dat ziet er goed uit jongens jullie hebben al veel werk geleverd voor Erwin ga zo door zal ik zeggen toppie gewoon (y)

Erik-Jan

Paul VT 11.5

  • Offline Offline
  • Berichten: 1099
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #123 Gepost op: 07 July 2009, 00:20:07 »
Dank voor je complimenten Erik-Jan!  De bouw update van maandag:

Op maandag de boog r. nog wat netter en vloeiender neergelegd.
Het stuk flexrail vervangen door 2x een R4 en 2x een R3. Nog div. bedrading
voor de terugmelders gesoldeerd en aan de onderzijde van de plaat
de terugmeldunits + wisseldecoder.

Zo liep de boog van de week nog:


Nu loopt deze net wat geleidelijker:


En de onderzijde met een herhaling van de andere kant: terugmelders en wisseldecoders + de aansluiting
voor de verbinding met het lagere niveau:


Woensdag komt Wim weer en kunnen wij verder met (hopelijk) de draaischijf, afbouwen en tunen/testen.
Het testen hopen wij dan donderdag af te kunnen ronden.  Hopen dat Erwin dan weer helemaal fit is.
Duimen jullie mee?

Greetz, Paul

Peter van der Leek

  • Administrator
  • Offline Offline
  • Berichten: 2318
    • Somda
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #124 Gepost op: 07 July 2009, 07:39:46 »
Die boog ziet er een stuk beter uit zo! :)
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1800
  • treinen snuffelaar
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #125 Gepost op: 07 July 2009, 12:39:19 »
 Hopen dat Erwin dan weer helemaal fit is.
Duimen jullie mee?

Greetz, Paul

Dat doen we zeker.

Erik-Jan