Heb je voor de grap al eens uitgerekend wat het gaat kosten als je 'n meter ertstrein met 6-assers moet gaan nabewerken ? Het komt neer op bijna 25 euro per wagon.
Wat is eigenlijk de reden dat dit weerstandsverhaal nu opdoemt ? Je verkoopt al lang bezetmelders met stroomdetectie. Tot nu toe kwam het verhaal nergens voor en ook in de handleiding/beschrijving van je bezetmelders kon ik er niets over terugvinden.Ook bij andere leveranciers en op websites van fabrikanten lees ik geen verwijzingen naar dit probleem.
Als je in een blok alleen het begin en einde detekteerd en je ervan uit gaat dat de komplete trein tussen de detektie stukken past, dan heb je geen probleem toch?
moet je er dus voorzorgen dat het meetpunt bezet wordt gehouden door de sleep van de stroomafnemende trein. Dan heb je geen last van hoog/laag/hoog/laag meldingen. Dus een rustigere terugmelding. Maar ook een terugmelding geheel naar de werkelijkheid. Voor een goed geschreven besturingsprogramma zal het niet uitmaken. Hoeveel van de hoog/laag meldingen er komen, die zal alleen op de eerste melding reageren, en alle andere negeren.MvgWim.
Hallo Wim, Was me op zich wel duidelijk , alleen ga ik ervan uit dat wanneer de lok van niet gedetekteerd via isolatie naar gedetekteerd gaat dit zoiezo een bezetmelding oplevert. Dat is toch de essentie van het systeem. En of dit nu via het wiel is op de overgang of later maakt op zich niet zoveel uit. Wel lastig is inderdaad als daarna de wagons komen je het aan/uit/aan effect krijgt.Hoe krijg je voor elkaar dat de bezetmelder bezet blijft door de sleep? Je hebt het een stukje terug over volledig detektie. Kun je daar wat uitleg over geven a.u.b.
Hallo Wim, Was me op zich wel duidelijk , alleen ga ik ervan uit dat wanneer de lok van niet gedetekteerd via isolatie naar gedetekteerd gaat dit zoiezo een bezetmelding oplevert. Dat is toch de essentie van het systeem.
Sorry Ben, maar ik denk dat ik het nu al een aantal keren heb uitgelegd, ik blijf niet aan de gang om iedere keer weer hetzelfde te typen.Key woorden zijn. Weerstandslak , Weerstand, Ledje, Lampje.MvgWim.
dan snap ik het inderdaad, dus gewoon zorgen dat je wagons(wielen) geen overbrugging kunnen vormen bij de las.....