Ik verwacht dat er zo wel iemand zal reageren, met 160 stroomdetecties in zijn baan, en die werkt met volledige spookmelding aan. En dat is een zeer tevreden mens.MvgWim.
Nee, niet helemaal luit. meld a, meld b Trein is in meld a, de wagonnetjes in meld b. Als nu het een wiel de isolatie tussen a en b overbrugd zal melder b een bezet melding geven. Die is nu immers gelijk aan melder a, en daar staat de stroomverbruiker op.Dus het vorige (achterliggende) meldpunt zal reageren.Bezetmeldingen op het volgende blok, dat is juist de bedoeling, en daar is niets mis mee.
JAB, sorry dat ik het zeg, maar ook jij snapt het niet.Je moet dus puur elektrisch denken. Dus zolang er overal detectie is dus een stroomverbruikertje, zal het ook geen onterchte melden geven. Alleen als de sleep geen detectie heeft, dan zal bij iedere oversteek van een metalen wiel er een doorverbinding zijn, met daaruit een bezetmelding. Het valt nog niet mee om het aan het verstand gebracht te krijgen heb ik zo de indruk.
Uit de uitleg van Wim begrijp ik dat 'n stroomverbruiker in sectie 1 wordt gedetecteerd in sectie 2, op het moment dat wielen de isolatie overbruggen. Naar ik aanneem hebben beide sectie's zelf een aansluiting op bezetmelders of een ringleiding met diodes. Als die beide aansluitingen goed zijn en beide spanningen gelijk, waarom zal er dan toch een dusdanige stroom gaan lopen via het overbruggende wiel, dat de bezetmelder daar op reageert ? Zitten er dusdanig grote verschillen in spanningen of zijn de bezetmelders wellicht te gevoelig ?