Hallo,De 160er meldt zich ...Ik heb nu inmiddels ook een aantal wagons van SMD weerstand voorzien en de tijd zal het leren wat beter is.Dus een tevreden mens schreef ditGrtz Rob
In het vervolg van je antwoord ga je wel in op de S88 en loconet, maar daar komt het toepassen van weerstandjes of weerstandslak niet voor. Ik zie niet hoe jouw ervaringen de uitganspunten en conclusies van Wim bevestigen. Sterker nog, je had de weerstandslak al in gebruik en de problemen bleven. Met de komst van de S88LN verdween het probleem.
In het vervolg van je antwoord ga je wel in op de S88 en loconet, maar daar komt het toepassen van weerstandjes of weerstandslak niet voor. Ik zie niet hoe jouw ervaringen de uitganspunten en conclusies van Wim bevestigen. Sterker nog, je had de weerstandslak al in gebruik en de problemen bleven. Met de komst van de S88LN verdween het probleem.Citaat van: R Fongers op 21 april 2009, 21:06:19Een trein die in een blok rijdt en door wat voor reden een spookmelding genereert zou simpel terug te voeren kunnen zijn op het gebrek aan weerstand van een x aantal assen die dan via een wiel flens toch weer contact maakt met de andere sectie. Dit is dan weer vergelijkbaar met het niet gedetecteerd rijden of alleen voor en achterzijde.Inmiddels zijn ook mijn herinneringen weer boven gekomen, Het activeren van spookmeldingen verhaal is pas van toepassing geworden nadat de Loconet Interface was geïnstalleerd. Dat was een paar weken later.
Een trein die in een blok rijdt en door wat voor reden een spookmelding genereert zou simpel terug te voeren kunnen zijn op het gebrek aan weerstand van een x aantal assen die dan via een wiel flens toch weer contact maakt met de andere sectie. Dit is dan weer vergelijkbaar met het niet gedetecteerd rijden of alleen voor en achterzijde.Inmiddels zijn ook mijn herinneringen weer boven gekomen, Het activeren van spookmeldingen verhaal is pas van toepassing geworden nadat de Loconet Interface was geïnstalleerd. Dat was een paar weken later.
De alllllller allllller beste oplossing is gewoon volledige detectie, van de gehele trein. Alle tussen oplossingen zijn lapmiddelen, en eigenlijk dweilen met de kraan open.
dan zou er toch al lang een fabrikant zijn die "weerstandsassen" levert.
Dat je asjes met weerstanden zelf kunt maken, klopt. Of dat echt 'gemakkelijk' is, kun je niet zomaar stellen. Zeker niet als het gaat om SMD-weerstanden of het aanbrengen van weerstandslak met een juiste laagdikte. Dat is niet voor iedereen 'gemakkelijk'.
Je zou ook kunnen bedenken dat de melders zo "slim" zijn, dat ze deze 'spookmeldingen' zelf filteren. De detectiemelders zijn wellicht te eenvoudig van opzet. Zijn de ontwerpers niet 'te veel techneut' en te weinig 'consument' ?
Alles bij elkaar nemend, isoleren + weerstandsasjes + stroomdetectie + diodeschakeling + extra ringleiding, maakt het bijna aantrekkelijk om toch nog eens te gaan kijken naar bezetmelders met 'n reedrelais en 'n magneetje. Het is in ieder geval veel makkelijker aan te leggen en per saldo 'n stuk goedkoper.