@ Arnold van Heyst: Je foto's zien er inderdaad goed uit. Alleen wel ± € 1100,= als ik een eerdere reactie van je geloven mag....?
Eh...ja...dat kom je veel tegen....Staat er iemand met een geweldige teletoeter te pronken met een N...n D70 er aangeplakt Ja... die is professioneel..... Groeten, Ruurd
@ Stig: Daar moet toch een oplossing voor te vinden zijn.....@ Bartje81: Pentax camera's zijn echt wel goed en hebben het voordeel, dat de lenzen uit het analoge tijdperk nog altijd passen op de digi'sen en vrij voordelig verkrijgbaar zijn op de 2e hands-markt. Ik heb mijn spullen echt niet allemaal nieuw gekocht, dan zou ik een veelvoud van de huidige aanschafwaarde hebben moeten uitgeven. Wat ik voor mijzelf kan, kan ik voor jou ook.Groeten, Ruurd
Verder mis ik in spoorwegfoto's vaak een goede compositie, de lok staat exact in het midden van de foto, evenals dat het beeld "stilstaat", lekkere korte sluitertijd, dan gaat er niets mis toch?
En dat moet je nou net zoveel mogelijk doen, fouten...........daar leer je alleen maar van.
Bijkomend voordeel van het digitale tijdperk HET KOST GEEN DROL.
Bijkomend voordeel van het digitale tijdperk HET KOST GEEN DROL
In de stand "auto" zijn de kleuren oververzadigd.
Zet em eens in de stand "trein", wellicht helpt dat... Groeten, Ruurd
....Of sluitertijd van 800msec voor sneltreinen.
De scherptediepte was met in de analoge tijd beter en ruimer in te stellen dan met digitaal.