Hoi allemaal,Ik ben van plan om voor het (grootspoor) treinen fotograferen een digitale spiegelreflex camera aan te schaffen.Alleen heb ik de ballen verstand van digitale spiegelreflexcamera's en die dingen zijn vaak "leuk" geprijst. Mijn vraag is of er hier misschien mensen zijn die een goede weten?Ik hoor graag wat suggesties, ik zit zelf aan een prijs tot maximaal 600 euro te denken.Alvast bedankt.Groetjes,Bart
Een niet spiegel reflex camera heeft een zoeker waar je doorheen kijkt die verschovenis van de as die de lens in principe ziet.Dat betekend dat wat jij door de zoeker ziet toch altijd iets anders is dan wat de lens ziet.Het is wel zo dat je op het scherm aan de achterkant wel ziet wat de lens ziet.Wat ook belangrijk is, is de mega pixels hoe hoger het getal hoe grotere en scherpere afdrukken je kan maken.Digitale zoom is een beetje bedriegerij maar kan handig zijn als je direct vanuit de camera wil afdrukken Bij digitale zoom wordt via electronische weg in en uit gezoemd dat gaat altijd ten koste van de kwaliteit van de foto...