Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BR-18.6 Schaal-0. door tijgernootje
Vandaag om 15:14:06
De Projecten van RetroJack door Eric B
Vandaag om 15:11:41
Fleischmania Nostalgia door tijgernootje
Vandaag om 15:11:10
Sfeer op je modelbaan door tothebeach
Vandaag om 15:07:17
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door tothebeach
Vandaag om 15:04:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Lobomotion69
Vandaag om 14:45:44
US Sandtower in messing Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:07:58
Spoor- en tramweg parafernalia door Rob Ellerman
Vandaag om 14:05:02
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:01:11
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 13:54:31
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 13:53:03
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 13:47:18
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 13:47:06
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 13:36:59
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door NS264
Vandaag om 13:28:45
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:24:23
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:23:26
digitaal veranderd in 15 jaar door Henk G
Vandaag om 13:10:27
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 13:02:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tijgernootje
Vandaag om 13:00:44
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door tijgernootje
Vandaag om 12:55:16
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 12:00:19
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 11:50:21
Aachenau West door Eric v C
Vandaag om 11:39:38
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
Vandaag om 11:04:36
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door thevandijks
Vandaag om 10:38:13
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 07:58:41
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
Vandaag om 01:26:30
  

Auteur Topic: Aansluiten van S88XpressNetLI en niet gedetecteerde secties  (gelezen 12453 keer)

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8110
Re:De bouw van Maaslo
« Reactie #15 Gepost op: 02 April 2009, 12:43:49 »
ik ben ook gelijk aan het kijken voor de draden.

http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=605834

Zijn dit goede draden?
Ligt eraan waar je dat draad voor gaat gebruiken.
Dit is decoderdraad en lekker dun en soepel en ideaal om in loks te gebruiken om je decoder aan te sluiten.
Voor het aansluiten van je baansecties zou ik toch wat dikker draad gaan gebruiken. In ieder geval dikker en steviger. Dit dunnen apehaar is minder geschikt voor je rails. Hoe dikker je draad hoe minder spanningsverlies.

En het verhaal over die diodes? Dat is hier en op het koploerforum al zo vaak uitgelgd dat je dat best even zelf had kunnen opzoeken.  ;D

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:De bouw van Maaslo
« Reactie #16 Gepost op: 02 April 2009, 18:19:02 »
Ik ben bij de lokale treinenboer geweest, waar ik isolatortjes en draden heb gehaald.
Vanavond en morgenochtend ga ik isoleren en aansluiten.
Ik laat nog van me horen.

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:De bouw van Maaslo
« Reactie #17 Gepost op: 02 April 2009, 21:15:33 »
Zijn die diodes ook weg te laten of te vervangen door een gewone weerstand?

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re:De bouw van Maaslo
« Reactie #18 Gepost op: 02 April 2009, 21:24:31 »
Dat heeft Eric hier een bericht eerder toch al geschreven .....

Sander

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:De bouw van Maaslo
« Reactie #19 Gepost op: 02 April 2009, 21:29:53 »
Je kunt inderdaad een bruggelijkrichter gebruiken in plaats van de diodes. Het effect is precies hetzelfde.

http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=501441

Is deze dan goed als vervanger?

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re:De bouw van Maaslo
« Reactie #20 Gepost op: 02 April 2009, 21:36:18 »
Die brugcel zou je tijdelijk kunnen proberen tijdens het testen. Het max.vermogen van de brugcel is 2A en de MultiMaus kan 3A leveren. Testen met 1 of 2 locs gaat dus wel.

Sander

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:De bouw van Maaslo
« Reactie #21 Gepost op: 02 April 2009, 21:39:17 »
Welke brugcel adviseer je dan? Ik heb nu nog 1 loc, maar dat worden in de toekomst natuurlijk meer.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:De bouw van Maaslo
« Reactie #22 Gepost op: 02 April 2009, 21:39:48 »
Neem anders gewoon deze dan kan het nooit stuk.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Hans sprinter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1521
  • Vriend van vlaflip
Re:De bouw van Maaslo
« Reactie #23 Gepost op: 02 April 2009, 21:53:51 »
 ;D Alles kan stuk of overbelast worden, dus ook de brugcel en de MM  ;D
(Nee, Hans, leg de hamer maar weer weg 8))
Vanavond een leuk voorbeeld van een vastgeslagen MM gehad :-[
Koploper, een zooi treinen, een dual core laptop en de muis bedienen gaat niet samen :'(
Maar, de centrale van de muis levert 2.67 A., geen 3.
« Laatst bewerkt op: 02 April 2009, 22:01:48 door Hans sprinter »

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:De bouw van Maaslo
« Reactie #24 Gepost op: 02 April 2009, 22:15:09 »
Voorzichtig toch Hans ;D

Maar goed, back to the story. Met een muis die 2,67A kan leveren en redelijk kortsluitvast is zie ik die brugcel niet gauw sneuvelen. Dik 3A continue en 5A piek (als bij kortsluiting) is zwaar zat.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Hans sprinter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1521
  • Vriend van vlaflip
Re:De bouw van Maaslo
« Reactie #25 Gepost op: 02 April 2009, 22:22:26 »
Mee eens, hij zou ruim moeten voldoen.
Het is ook alleen voor de niet gedetecteerde blokken, dus zeer waarschijnlijk haal je de max stroom nooit.
Hans ;D

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:De bouw van Maaslo
« Reactie #26 Gepost op: 03 April 2009, 10:48:14 »
Jajah, het werkt!!! :D ;D  ;D ;D

De eerste bezetmelders liggen vast.

Ik heb van blok 1 tijdelijk 3  bezetmelders gegeven, dan hoef ik niet te wachten op de bruggelijkrichter. Die ga ik binnenkort even bestellen.

Kan ik de kabel tussen de bezetmelders en de S88XpressNetLI vervangen door een netwerkkabel van ongeveer 3 meter?

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10475
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:De bouw van Maaslo
« Reactie #27 Gepost op: 03 April 2009, 10:56:29 »
Ja Bart,

Dat kan :)

Al je er 1 hebt of gaat halen moet er op de kabel UTP staan !! ( dus geen FTP, S/FTP, SFTP oid )

Grtzz,

Karst

[Edit]

Citaat
...Ik heb van blok 1 tijdelijk 3  bezetmelders gegeven...

Dat is ook prima, en wordt 'volledige detectie' genoemd ;)

[/Edit]

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:De bouw van Maaslo
« Reactie #28 Gepost op: 03 April 2009, 10:58:21 »
OK, bedankt Karst. Dan haal ik straks even een langere kabel. Die zal ik hier wel nodig hebben.
« Laatst bewerkt op: 03 April 2009, 11:04:00 door Bart Mestrom »

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:De bouw van Maaslo
« Reactie #29 Gepost op: 03 April 2009, 17:12:45 »
Ik heb ondertussen de onderdelen gehaald:

Een netwerk-kabel: na het openen bleek het een FTP kabel. Wat is het verschil tussen de FTP en UTP?
De diodes: geen 1N5401, maar 1N5408. Een ronde kop zit er op. Een bosch, kan dat? Kan even geen foto's maken omdat het kaartje bij de communiekaartjes drukker ligt.
Kroonsteentjes
Extra blauwe draad.
« Laatst bewerkt op: 03 April 2009, 17:47:43 door Bart Mestrom »