Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Da's Daz 2 door NS264
Vandaag om 22:56:43
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
Vandaag om 22:56:22
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 22:54:06
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door defender
Vandaag om 22:19:07
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 22:16:36
Dat overkomt mij niet. door Martijn193
Vandaag om 21:33:15
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 21:29:09
Kibri station CALW ingekort als NS station door Petertje
Vandaag om 21:28:00
BR-18.6 Schaal-0. door jjg koopmans
Vandaag om 21:13:48
Piko 2025 door Nebenbahn Ep3
Vandaag om 19:57:15
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein door sncf231e
Vandaag om 19:30:23
Hoe bouw ik decoder en sound in in Union Sylter Inselbanh HO DC als ouwe (77jr) door Ronald Halma
Vandaag om 18:30:28
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Robert vh Prutsert
Vandaag om 18:19:17
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Frits C
Vandaag om 17:47:55
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door saskia
Vandaag om 17:39:59
NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 17:37:26
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
Vandaag om 17:21:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Bahn-AG
Vandaag om 17:21:06
Rheinburg, TP V/VI door Eric v C
Vandaag om 17:01:09
Frans loodsje et cetera door tothebeach
Vandaag om 17:01:00
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door R v/d Hoven
Vandaag om 16:28:10
Open monumentendag: de Inktpot door NL-modelspoor
Vandaag om 14:54:31
Halling aandrijvingen door Jan Bennink
Vandaag om 14:29:01
Zolderbaan 2025 door Peter49
Vandaag om 12:57:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:28:04
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 11:39:47
Acme nieuwe ICNG door steven346
Vandaag om 11:07:25
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:58:32
Foto’s van Frans meterspoor gezocht door GD
Vandaag om 08:29:53
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 08:22:18
  

Auteur Topic: Aansluiten van S88XpressNetLI en niet gedetecteerde secties  (gelezen 12740 keer)

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8110
Re:De bouw van Maaslo
« Reactie #15 Gepost op: 02 April 2009, 12:43:49 »
ik ben ook gelijk aan het kijken voor de draden.

http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=605834

Zijn dit goede draden?
Ligt eraan waar je dat draad voor gaat gebruiken.
Dit is decoderdraad en lekker dun en soepel en ideaal om in loks te gebruiken om je decoder aan te sluiten.
Voor het aansluiten van je baansecties zou ik toch wat dikker draad gaan gebruiken. In ieder geval dikker en steviger. Dit dunnen apehaar is minder geschikt voor je rails. Hoe dikker je draad hoe minder spanningsverlies.

En het verhaal over die diodes? Dat is hier en op het koploerforum al zo vaak uitgelgd dat je dat best even zelf had kunnen opzoeken.  ;D

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:De bouw van Maaslo
« Reactie #16 Gepost op: 02 April 2009, 18:19:02 »
Ik ben bij de lokale treinenboer geweest, waar ik isolatortjes en draden heb gehaald.
Vanavond en morgenochtend ga ik isoleren en aansluiten.
Ik laat nog van me horen.

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:De bouw van Maaslo
« Reactie #17 Gepost op: 02 April 2009, 21:15:33 »
Zijn die diodes ook weg te laten of te vervangen door een gewone weerstand?

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re:De bouw van Maaslo
« Reactie #18 Gepost op: 02 April 2009, 21:24:31 »
Dat heeft Eric hier een bericht eerder toch al geschreven .....

Sander

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:De bouw van Maaslo
« Reactie #19 Gepost op: 02 April 2009, 21:29:53 »
Je kunt inderdaad een bruggelijkrichter gebruiken in plaats van de diodes. Het effect is precies hetzelfde.

http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=501441

Is deze dan goed als vervanger?

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re:De bouw van Maaslo
« Reactie #20 Gepost op: 02 April 2009, 21:36:18 »
Die brugcel zou je tijdelijk kunnen proberen tijdens het testen. Het max.vermogen van de brugcel is 2A en de MultiMaus kan 3A leveren. Testen met 1 of 2 locs gaat dus wel.

Sander

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:De bouw van Maaslo
« Reactie #21 Gepost op: 02 April 2009, 21:39:17 »
Welke brugcel adviseer je dan? Ik heb nu nog 1 loc, maar dat worden in de toekomst natuurlijk meer.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:De bouw van Maaslo
« Reactie #22 Gepost op: 02 April 2009, 21:39:48 »
Neem anders gewoon deze dan kan het nooit stuk.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Hans sprinter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1521
  • Vriend van vlaflip
Re:De bouw van Maaslo
« Reactie #23 Gepost op: 02 April 2009, 21:53:51 »
 ;D Alles kan stuk of overbelast worden, dus ook de brugcel en de MM  ;D
(Nee, Hans, leg de hamer maar weer weg 8))
Vanavond een leuk voorbeeld van een vastgeslagen MM gehad :-[
Koploper, een zooi treinen, een dual core laptop en de muis bedienen gaat niet samen :'(
Maar, de centrale van de muis levert 2.67 A., geen 3.
« Laatst bewerkt op: 02 April 2009, 22:01:48 door Hans sprinter »

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:De bouw van Maaslo
« Reactie #24 Gepost op: 02 April 2009, 22:15:09 »
Voorzichtig toch Hans ;D

Maar goed, back to the story. Met een muis die 2,67A kan leveren en redelijk kortsluitvast is zie ik die brugcel niet gauw sneuvelen. Dik 3A continue en 5A piek (als bij kortsluiting) is zwaar zat.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Hans sprinter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1521
  • Vriend van vlaflip
Re:De bouw van Maaslo
« Reactie #25 Gepost op: 02 April 2009, 22:22:26 »
Mee eens, hij zou ruim moeten voldoen.
Het is ook alleen voor de niet gedetecteerde blokken, dus zeer waarschijnlijk haal je de max stroom nooit.
Hans ;D

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:De bouw van Maaslo
« Reactie #26 Gepost op: 03 April 2009, 10:48:14 »
Jajah, het werkt!!! :D ;D  ;D ;D

De eerste bezetmelders liggen vast.

Ik heb van blok 1 tijdelijk 3  bezetmelders gegeven, dan hoef ik niet te wachten op de bruggelijkrichter. Die ga ik binnenkort even bestellen.

Kan ik de kabel tussen de bezetmelders en de S88XpressNetLI vervangen door een netwerkkabel van ongeveer 3 meter?

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10485
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:De bouw van Maaslo
« Reactie #27 Gepost op: 03 April 2009, 10:56:29 »
Ja Bart,

Dat kan :)

Al je er 1 hebt of gaat halen moet er op de kabel UTP staan !! ( dus geen FTP, S/FTP, SFTP oid )

Grtzz,

Karst

[Edit]

Citaat
...Ik heb van blok 1 tijdelijk 3  bezetmelders gegeven...

Dat is ook prima, en wordt 'volledige detectie' genoemd ;)

[/Edit]

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:De bouw van Maaslo
« Reactie #28 Gepost op: 03 April 2009, 10:58:21 »
OK, bedankt Karst. Dan haal ik straks even een langere kabel. Die zal ik hier wel nodig hebben.
« Laatst bewerkt op: 03 April 2009, 11:04:00 door Bart Mestrom »

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:De bouw van Maaslo
« Reactie #29 Gepost op: 03 April 2009, 17:12:45 »
Ik heb ondertussen de onderdelen gehaald:

Een netwerk-kabel: na het openen bleek het een FTP kabel. Wat is het verschil tussen de FTP en UTP?
De diodes: geen 1N5401, maar 1N5408. Een ronde kop zit er op. Een bosch, kan dat? Kan even geen foto's maken omdat het kaartje bij de communiekaartjes drukker ligt.
Kroonsteentjes
Extra blauwe draad.
« Laatst bewerkt op: 03 April 2009, 17:47:43 door Bart Mestrom »