Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Spelfaut
Vandaag
om 21:15:39
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's
door
Rob Bennis
Vandaag
om 21:05:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
MichielB
Vandaag
om 20:58:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Besselspoor
Vandaag
om 20:55:24
NS-1000 in spoor-1
door
daempfer
Vandaag
om 20:42:19
Led schakeling ed.
door
bask185
Vandaag
om 20:22:32
Au bord de la Cèze
door
Paul1969
Vandaag
om 19:23:18
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 18:47:29
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 18:35:58
Mooi weer om buiten te spelen
door
hervé
Vandaag
om 18:27:22
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie
door
orientexpress
Vandaag
om 17:50:17
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Ronald69
Vandaag
om 17:49:16
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E)
door
_Sjors_
Vandaag
om 17:32:31
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 17:23:46
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
Vandaag
om 17:03:11
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
DJV
Vandaag
om 16:41:42
't Boemeltje
door
Huup
Vandaag
om 16:20:13
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken
door
Loki
Vandaag
om 16:03:43
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Rick
Vandaag
om 15:20:48
Polderbaan(tje) 0,3m2
door
GD
Vandaag
om 14:36:26
Bauarbeiten im gange
door
741230
Vandaag
om 14:31:05
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025
door
Hennie
Vandaag
om 14:28:53
Bollenwagen, diverse vragen
door
grossraumwagen
Vandaag
om 14:03:58
Klompentrein
door
grossraumwagen
Vandaag
om 13:15:21
4 oktober modelspoorbeurs Houten
door
Martijn193
Vandaag
om 13:11:02
Minibaan Visserskaai H0
door
Sikko
Vandaag
om 12:11:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 11:59:26
Station Roodeschool
door
Benelux795
Vandaag
om 10:34:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
william_2
Vandaag
om 10:18:35
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 09:49:57
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Alles over de NS DE2
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
Omlaag
Auteur
Topic: Alles over de NS DE2 (gelezen 23567 keer)
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Online
Berichten: 6436
Zal 't gaan, ja!
Re:Alles over de NS DE2
«
Reactie #15 Gepost op:
13 July 2009, 16:13:14 »
Citaat van: Thom op 30 March 2009, 23:02:56
Jos komt gelijk helemaal niet meer met een reactie hier...
Zo kan ik ookwel vanalles gaan roepen...
Hier in dit draadje kom ik ook niet meer met een reactie en zeker niet meer na deze.
Ik heb het hier helemaal mee gehad.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
Peter van der Leek
Administrator
Offline
Berichten: 2321
Re:Alles over de NS DE2
«
Reactie #16 Gepost op:
13 July 2009, 16:28:39 »
Jos, doe niet zo gepikeerd. Jij begint zelf met bepaalde uitspraken te doen, dan moet je die ook kunnen verdedigen.
Hou de volgende keer gewoon je mond, dan hoef je je ook niet meer te irriteren aan al die mensen die je om argumenten vragen.
En nu on-topic!
Gelogd
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek
Simon Stenneberg
Offline
Berichten: 1761
Dieselpower rules!
Re:Alles over de NS DE2
«
Reactie #17 Gepost op:
13 July 2009, 18:11:22 »
Dieseldag 25 september 2005:
Helaas toen geen "plaatje", maar...
...dit wordt dan hopelijk het toekomstplaatje (maar dan de 179):
Gelogd
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0):
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526
Dennis83
Offline
Berichten: 631
Re:Alles over de NS DE2
«
Reactie #18 Gepost op:
13 July 2009, 19:01:49 »
Is het ook bekend in welke kleurstelling het stel gebracht wordt?
Persoonlijk lijkt de rode variant mij wel intressant, zo zijn alle kleur stellingen waar in dit matrieel rond gereden heeft weer terug.
Gelogd
euregio
Offline
Berichten: 144
Kolentransport
Re:Alles over de NS DE2
«
Reactie #19 Gepost op:
13 July 2009, 19:11:38 »
Wat ik ervan begrepen heb is dat nog een discussie punt..... rode of blauwe uitvoering met dakkoelers etc heeft ( geloof ik ) nooit bestaan, en die dakkoelers schijnen ze hard nodig te hebben tijdens de zomer in de limburgse heuvels. Zal mij niks verbazen als ze geel blijft.
Gelogd
Met vriendelijke groet,
Bart
Rick
Lid Houtense Koekenclub
Offline
Berichten: 8545
Spoor N
Re:Alles over de NS DE2
«
Reactie #20 Gepost op:
13 July 2009, 21:40:59 »
Blauw of rood met dakkoelers gaat inderdaad niet.
Gelogd
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).
Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.
Marc tramt
Offline
Berichten: 10752
Re:Alles over de NS DE2
«
Reactie #21 Gepost op:
13 July 2009, 21:46:16 »
En er is nog wel meer verbouwd met de renovatie naar de gele uitvoering. Meest in het oog springende natruurlijk de grote voorruit.
Het verhaal van de koeling is inderdaad waar. Op warme zomerdagen werden de DE-1'tjes op de miljoenenlijn vervangen door 2200+plan E+2200.
Gelogd
No dress rehearsel, this is our life.
Jojo
Offline
Berichten: 569
Nil nobis est absurdum, quad erat demonstrandum.
Re:Alles over de NS DE2
«
Reactie #22 Gepost op:
13 July 2009, 22:13:50 »
Schin op Geul, 8 juli 1985.
Gelogd
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9890
Re:Alles over de NS DE2
«
Reactie #23 Gepost op:
13 July 2009, 22:32:05 »
eventjes als boerenlul die vanaf de zijlijn wat blért zou je zeggen dat het ook mogelijk moet zijn om gewoon grotere koelers onder de bak te hangen, t probleem was zover ik ooit begreep dat de originele koeling op zich voldoende was maar dat onder de bak de zaak binnen de kortste keren vol stof zat en dan is t natuurlijk mis, zeker in de zomer, dan is het nog extra stoffig. De koelers van het dak halen zou dan moeten kunnen, en ze dan af en toe uitstofzuigen ofzo... En een paar kopraamstijlen inlassen moet te doen zijn, eigenlijk zouden alle ruiten dan anders moeten maar dat maakt voor het beeld niet zo veel meer uit, als de kop klopt oogt het al lekker. al met al nog meer dan genoeg werk bijmekaar...
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Thom
Offline
Berichten: 4070
Re:Alles over de NS DE2
«
Reactie #24 Gepost op:
13 July 2009, 22:51:07 »
De koelers onder de bak hangen is simpeler gezegd dan gedaan,
dat zand happen valt ansich nogwel als ik onder de 41 kijk.
Schoonblijven doen ze niet geheel, maar dat zal op het dak niet veel anders zijn. Wel vangen ze daar een stuk meer wind dan onder de bak en ben je ook uit de buurt van de motorwarmte en dat scheelt wel in je koeling.
Daarnaast denk ik dat de ruimte waar de koelergroep voor de renovatie hing in een DE2 niet meer beschikbaar is, de stellen hebben natuurlijk een andere motor gehad die tevens een hydraucompressor aandrijft voor de randapparatuur zoals de luchtcompressor en de hulpgeneratoren. Ik denk dat daarmee de indeling onder de bak een flink stuk is veranderd en er redelijke kans is dat je niet zoveel ruimte meer overhebt.
Daarnaast natuurlijk de overweging of je het wilt, die dingen gingen niet voor niks naar het dak en werden daarmee een stuk bedrijfszekerder, iets soortgelijks als vroeger terugbouwen is dan natuurlijk wel een risico.
Gelogd
T.Spat
Offline
Berichten: 2961
Re:Alles over de NS DE2
«
Reactie #25 Gepost op:
13 July 2009, 23:05:11 »
Plus dat bij een bak dan weer het bagagecompartiment
(vergelijkbaar met die van DE 1)weer teruggebouwd moet
worden...
Ook is het wel historisch verantwoord om de DE 2 in de gele
uitvoering te laten, toen ze uitgebreid ingezet werden op de
Miljoenenlijn waren de meesten al verbouwd.
Mvg,
Tis
Gelogd
********
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9890
Re:Alles over de NS DE2
«
Reactie #26 Gepost op:
13 July 2009, 23:09:27 »
sjit ja das waar, bagageafddeling. En ik zei al, ik brul maar wat vanaf de zijlijn
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
T.Spat
Offline
Berichten: 2961
Re:Alles over de NS DE2
«
Reactie #27 Gepost op:
13 July 2009, 23:17:03 »
Ik moet ook toegeven een rode DE 2 is gewoon errug mooi
Ik heb ze nog in mijn jeugd in de Betuwe zien rijden, was toen
ook nog klassieke beveiliging aanwezig....25 jaar geleden
Gelogd
********
Thom
Offline
Berichten: 4070
Re:Alles over de NS DE2
«
Reactie #28 Gepost op:
13 July 2009, 23:21:21 »
Opzich zou die bagage nieteens zozeer het probleem hoeven zijn, immers is dat gewoon lege ruimte betimmerd met wat hout en een voorbeeld is er.
Ingewikkelder nog word het terug bouwen van de dubbele deuren ervan, en de deuren van de balkons aan het eind van de bakken, daar is niks meer van...
En laten we daarnaast uiteraard het interieur van reizigers gedeeltes en cabines niet vergeten
Volgens mij kunnen we beter bekijken wat er nogwel bruikbaar zou zijn
Gelogd
JAB van Ree
Offline
Berichten: 3796
Re:Alles over de NS DE2
«
Reactie #29 Gepost op:
13 July 2009, 23:35:04 »
Vergeet ook de verlaging van de vloer bij de balkons niet...
Nee, dan maar geel laten zeg ik. Want zoals HIJSM met hun DE-3 met airco in rood, sorry maar ik vind het niks. Dat stel had geel moeten blijven, zo ziet het er echt niet uit.
Gelogd
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Alles over de NS DE2