Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Invoering SGNS containerwagens bij NS door hans nahon
Vandaag om 22:33:05
Rondom Charlois door Benelux795
Vandaag om 22:30:06
Liliput kortkoppeling mechaniek defect door 008200
Vandaag om 22:13:45
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 22:11:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 22:06:34
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Te 2/2
Vandaag om 21:52:56
Grappige foto's door René 4312
Vandaag om 21:34:01
Aachenau West door wob
Vandaag om 21:32:21
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Daan!
Vandaag om 21:27:15
Piko 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 21:13:45
Le Bassin uit logeren bij Bentink door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:12:06
Mijn geweatherde modellen door cor_b
Vandaag om 21:09:11
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
Vandaag om 20:36:51
Zelfgemaakt BiDiB modules door Patrick Smout
Vandaag om 20:31:28
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 20:19:52
Raadplaatje door René 4312
Vandaag om 20:19:45
Anders dan Rietze, moderne 1:87 Amsterdamse GVB trams of bussen? door virmfan
Vandaag om 19:52:15
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 19:47:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:46:55
fotowedstrijd 2025 door Dave.......
Vandaag om 19:35:50
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MOVisser
Vandaag om 19:19:24
De spoorhaven van Zuidbarge. door Eric B
Vandaag om 19:09:50
Bf Kibronn door Luit
Vandaag om 18:15:12
Uhlenbrock Intellibox 3 door ArnodeBruin
Vandaag om 18:02:38
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Falkenberg
Vandaag om 17:06:36
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Streamliner
Vandaag om 16:10:09
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:01:59
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:21:02
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Mispoes
Vandaag om 15:17:11
Roco 290 digtaliseren door Ronald Halma
Vandaag om 15:06:34
  

Auteur Topic: Rivarossi, Mat 46, groen, tp. 3b  (gelezen 219042 keer)

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8249
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #510 Gepost op: 25 December 2010, 09:19:46 »
Het glazenbol kijken is afgesplitst hier graag beperken tot de Mat 46 van Rivarossi (y)
« Laatst bewerkt op: 25 December 2010, 10:57:43 door Bob Rodenburg »
Vr. groeten,
Bob

JSRail

  • Gast
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #511 Gepost op: 25 December 2010, 10:53:10 »
 Link werkt helaas niet.  :o

Citaat
Er is een fout opgetreden !
Het topic of board dat je zoekt bestaat niet of je beschikt over onvoldoende rechten om het te bekijken. 

Private SNAFU

  • Offline Offline
  • Berichten: 1744
  • Member of the 1(to)87 gang
    • project "Nijkerk:87"
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #512 Gepost op: 25 December 2010, 10:57:35 »
Website
NS - IVa (1968 - 1978) / Koploper / LocoNet / IB+ProfiBoss / Modulebouw

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8249
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #513 Gepost op: 25 December 2010, 10:58:21 »
Sorry foutje van mij, link hersteld :-[
Vr. groeten,
Bob

MathynK

  • Offline Offline
  • Berichten: 3914
    • MCKmodelbouw
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #514 Gepost op: 26 December 2010, 11:54:53 »
Tsja en dan haal je hem vandaag uit z'n doosje..
1- Een paar trappen zijn verbogen.
2- Bij het eerste klas stuk in de motorwagen, zit een kleurverschil in het groen. Zeg
maar twee verschillende banen.

Dus dat is balen!
Dinsdag ga ik terug.

Gr,
Mathyn
Mijn projecten zijn ook te zien op www.MCKmodelbouw.nl
Nu ook op instagram

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9051
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #515 Gepost op: 04 February 2011, 11:28:14 »
Citaat van: Wikipedia
De vierwagenstellen bestonden uit twee vast gekoppelde tweewagenstellen, waarbij uiteraard slechts aan één zijde een stuurstand was aangebracht.
Dat betekent dat met enig onthoofdend zaagwerk 'makkelijk' een vier te maken is?

Verder maakt het boek 'Spoor- en Trammaterieel in Nederland' van Gerard Stoer/Gerrit Nieuwenhuis (Alk, '82) gewag van het leveren van deze stellen in 'bruine kleur'. Pardon, bruin?
Iemand?

Groet,

Huibert
« Laatst bewerkt op: 04 February 2011, 11:36:26 door DE_II »

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5417
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #516 Gepost op: 04 February 2011, 12:26:01 »
Dat betekent dat met enig onthoofdend zaagwerk 'makkelijk' een vier te maken is?

Groet,

Huibert

Het is maar net wat je onder enig zaagwerk verstaat. Als je er vanuit gaat dat het alleen een kwestie is van twee koppen afhakken, dan heb je het mis. Als je er onder verstaat dat je het hele treinstel moet verbouwen, dan heb je het goed.

Wat men op Wikipedia brobeert te zeggen is, dat een viertje technisch twee tweetjes was. M.a.w. Alle benodigde componenten om te kunne rijden zaten ondergebracht in 2x twee bakken, dus eigenlijk dubbel uitgevoerd. Daarom dat deze viertjes (net als Mat'54) ook altijd twee stroomafnemers op hadden staan en Plan T er bijvoorbeeld maar één op had. Vanaf Plan T is men niet meer dubbel uit gaan voeren en heb je dus ook alle vier bakken nodig om te rijden. Leverde wel een aanzienlijke kosten- en gewichtsbesparing op.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Peter Wijshake

  • Offline Offline
  • Berichten: 573
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #517 Gepost op: 04 February 2011, 12:55:27 »
Hi,

Ja, eenvoudig zou ik de bouw van een viertje niet willen noemen... Je hebt er twee-en-half tweewagenstel voor nodig, Je moet er dus drie aanschaffen, waarna er dan één complete ABDk-bak overblijft... Hoop werk, maar wel te doen! Alleen voor de (vierkante) keukenraampjes moet je even wat meer fröbelen  ;)

Groet
Peter

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #518 Gepost op: 04 February 2011, 13:24:40 »
Klopt dat wel? Twee en een halve set van een 2-tje is 5 koppen en 5 "rechte" bakeinden.
Een viertje is 2 koppen (blijft er 1 over) en 6 "rechte" bakovergangen (1 te weing).
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5417
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #519 Gepost op: 04 February 2011, 13:48:09 »
Mispoes bouwt geregeld tweetjes om naar viertjes. Zijn stelling is niet voor niets: 3x2=4. Of te wel, drie tweetjes, maakt 1 viertje. Maar je houdt natuurlijk altijd stukjes wand en cabines over. Daarom zal Peter 2 1/2 set bedoelen.....

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Peter Wijshake

  • Offline Offline
  • Berichten: 573
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #520 Gepost op: 04 February 2011, 14:58:28 »
Daarom zal Peter 2 1/2 set bedoelen.....
Jeroen

Inderdaad, dat bedoel ik (maar dat stond er toch ook  ??? ). Overigens heb ik zelf ook een vierwagenstel gebouwd, dus ik spreek uit ervaring... Aan twee tweetjes komt je 2/3e klasse ramen te kort namelijk... Uitgangspunt is m.i. namelijk het aantal van die ramen die je nodig hebt voor een viertje. En dan blijft er uiteindelijk (althans bij mij) één volledige ABDk (of BCDk) over.

Peter

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9051
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #521 Gepost op: 05 February 2011, 14:13:55 »
En het bruin van de stellen is, naar ik aanneem, baarlijke nonsens?

Gr/H

Edde

  • N Bahn BRD 1975-1984, H0 NS Tijdperk IV
  • Offline Offline
  • Berichten: 3097
    • Mijn Flickr pagina
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #522 Gepost op: 05 February 2011, 14:21:18 »
Staat inderdaad in dat boek,dat ze bruin zouden zijn geweest.
Het was mijn eerste treinenboek,maar heb dat nooit geloofd ;D

gr Ed.

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1522
    • Mijn fotosite
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #523 Gepost op: 05 February 2011, 14:22:54 »
Baarlijke nonsens inderdaad, tenzij ze de menieverf bedoelden  ;D
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3139
  • NL/NS vanaf 1945
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #524 Gepost op: 07 February 2011, 12:00:34 »
Geel  ;D de mooiste 46 die er is  :P (voor mijn tijdperk dan) :)
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?