Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Göhrener Viaduct door saskia
Vandaag om 13:07:45
Met welke tang knip je verenstaal? door Montanbahn
Vandaag om 13:04:46
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door bellejt
Vandaag om 12:58:15
't Boemeltje door Montanbahn
Vandaag om 12:57:04
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 12:42:50
booster vraag door 1200blauw
Vandaag om 12:42:01
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door jan47
Vandaag om 12:41:51
ICM 4444 op basis van Marklin 37421 door ES44C4
Vandaag om 12:20:47
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 12:14:01
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 12:11:32
De fabriek - Spoor 0 door Ronald Halma
Vandaag om 11:52:05
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Jeronimos
Vandaag om 11:42:25
Wat was jullie allereerste loc? door puntenglijder
Vandaag om 10:43:11
Update: baan in de tropen door Eric v C
Vandaag om 10:41:52
Op zoek naar ns-seinvleugels in ho door Hans Reints
Vandaag om 10:30:51
Modelbaan Beltheim. door Hollandserhbfan
Vandaag om 10:25:33
Grootspoor in Frankrijk door Wouter W
Vandaag om 10:09:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Montanbahn
Vandaag om 09:01:55
Terugverende koppeling door Trein033
Vandaag om 08:29:02
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MOVisser
Vandaag om 08:22:44
Her-(her-)beginnen door Ronaldk
Vandaag om 08:02:11
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Benjamin92
Vandaag om 01:36:24
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Joz
Vandaag om 00:04:18
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
06 August 2025, 22:36:12
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Vislijn
06 August 2025, 22:02:52
US diorama in H0 door 741230
06 August 2025, 21:07:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door 741230
06 August 2025, 21:06:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
06 August 2025, 19:21:26
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
06 August 2025, 15:46:25
LS Models CIWL LX slaapwagens door willyTEE
06 August 2025, 15:33:50
  

Auteur Topic: Rivarossi, Mat 46, groen, tp. 3b  (gelezen 210955 keer)

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8241
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #510 Gepost op: 25 December 2010, 09:19:46 »
Het glazenbol kijken is afgesplitst hier graag beperken tot de Mat 46 van Rivarossi (y)
« Laatst bewerkt op: 25 December 2010, 10:57:43 door Bob Rodenburg »
Vr. groeten,
Bob

JSRail

  • Gast
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #511 Gepost op: 25 December 2010, 10:53:10 »
 Link werkt helaas niet.  :o

Citaat
Er is een fout opgetreden !
Het topic of board dat je zoekt bestaat niet of je beschikt over onvoldoende rechten om het te bekijken. 

Private SNAFU

  • Offline Offline
  • Berichten: 1744
  • Member of the 1(to)87 gang
    • project "Nijkerk:87"
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #512 Gepost op: 25 December 2010, 10:57:35 »
Website
NS - IVa (1968 - 1978) / Koploper / LocoNet / IB+ProfiBoss / Modulebouw

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8241
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #513 Gepost op: 25 December 2010, 10:58:21 »
Sorry foutje van mij, link hersteld :-[
Vr. groeten,
Bob

MathynK

  • Offline Offline
  • Berichten: 3860
    • MCKmodelbouw
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #514 Gepost op: 26 December 2010, 11:54:53 »
Tsja en dan haal je hem vandaag uit z'n doosje..
1- Een paar trappen zijn verbogen.
2- Bij het eerste klas stuk in de motorwagen, zit een kleurverschil in het groen. Zeg
maar twee verschillende banen.

Dus dat is balen!
Dinsdag ga ik terug.

Gr,
Mathyn
Mijn projecten zijn ook te zien op www.MCKmodelbouw.nl
Nu ook op instagram

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8533
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #515 Gepost op: 04 February 2011, 11:28:14 »
Citaat van: Wikipedia
De vierwagenstellen bestonden uit twee vast gekoppelde tweewagenstellen, waarbij uiteraard slechts aan één zijde een stuurstand was aangebracht.
Dat betekent dat met enig onthoofdend zaagwerk 'makkelijk' een vier te maken is?

Verder maakt het boek 'Spoor- en Trammaterieel in Nederland' van Gerard Stoer/Gerrit Nieuwenhuis (Alk, '82) gewag van het leveren van deze stellen in 'bruine kleur'. Pardon, bruin?
Iemand?

Groet,

Huibert
« Laatst bewerkt op: 04 February 2011, 11:36:26 door DE_II »

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5378
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #516 Gepost op: 04 February 2011, 12:26:01 »
Dat betekent dat met enig onthoofdend zaagwerk 'makkelijk' een vier te maken is?

Groet,

Huibert

Het is maar net wat je onder enig zaagwerk verstaat. Als je er vanuit gaat dat het alleen een kwestie is van twee koppen afhakken, dan heb je het mis. Als je er onder verstaat dat je het hele treinstel moet verbouwen, dan heb je het goed.

Wat men op Wikipedia brobeert te zeggen is, dat een viertje technisch twee tweetjes was. M.a.w. Alle benodigde componenten om te kunne rijden zaten ondergebracht in 2x twee bakken, dus eigenlijk dubbel uitgevoerd. Daarom dat deze viertjes (net als Mat'54) ook altijd twee stroomafnemers op hadden staan en Plan T er bijvoorbeeld maar één op had. Vanaf Plan T is men niet meer dubbel uit gaan voeren en heb je dus ook alle vier bakken nodig om te rijden. Leverde wel een aanzienlijke kosten- en gewichtsbesparing op.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Peter Wijshake

  • Offline Offline
  • Berichten: 573
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #517 Gepost op: 04 February 2011, 12:55:27 »
Hi,

Ja, eenvoudig zou ik de bouw van een viertje niet willen noemen... Je hebt er twee-en-half tweewagenstel voor nodig, Je moet er dus drie aanschaffen, waarna er dan één complete ABDk-bak overblijft... Hoop werk, maar wel te doen! Alleen voor de (vierkante) keukenraampjes moet je even wat meer fröbelen  ;)

Groet
Peter

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #518 Gepost op: 04 February 2011, 13:24:40 »
Klopt dat wel? Twee en een halve set van een 2-tje is 5 koppen en 5 "rechte" bakeinden.
Een viertje is 2 koppen (blijft er 1 over) en 6 "rechte" bakovergangen (1 te weing).
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5378
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #519 Gepost op: 04 February 2011, 13:48:09 »
Mispoes bouwt geregeld tweetjes om naar viertjes. Zijn stelling is niet voor niets: 3x2=4. Of te wel, drie tweetjes, maakt 1 viertje. Maar je houdt natuurlijk altijd stukjes wand en cabines over. Daarom zal Peter 2 1/2 set bedoelen.....

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Peter Wijshake

  • Offline Offline
  • Berichten: 573
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #520 Gepost op: 04 February 2011, 14:58:28 »
Daarom zal Peter 2 1/2 set bedoelen.....
Jeroen

Inderdaad, dat bedoel ik (maar dat stond er toch ook  ??? ). Overigens heb ik zelf ook een vierwagenstel gebouwd, dus ik spreek uit ervaring... Aan twee tweetjes komt je 2/3e klasse ramen te kort namelijk... Uitgangspunt is m.i. namelijk het aantal van die ramen die je nodig hebt voor een viertje. En dan blijft er uiteindelijk (althans bij mij) één volledige ABDk (of BCDk) over.

Peter

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8533
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #521 Gepost op: 05 February 2011, 14:13:55 »
En het bruin van de stellen is, naar ik aanneem, baarlijke nonsens?

Gr/H

Edde

  • N Bahn BRD 1975-1984, H0 NS Tijdperk IV
  • Offline Offline
  • Berichten: 3094
    • Mijn Flickr pagina
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #522 Gepost op: 05 February 2011, 14:21:18 »
Staat inderdaad in dat boek,dat ze bruin zouden zijn geweest.
Het was mijn eerste treinenboek,maar heb dat nooit geloofd ;D

gr Ed.

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1514
    • Mijn fotosite
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #523 Gepost op: 05 February 2011, 14:22:54 »
Baarlijke nonsens inderdaad, tenzij ze de menieverf bedoelden  ;D
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #524 Gepost op: 07 February 2011, 12:00:34 »
Geel  ;D de mooiste 46 die er is  :P (voor mijn tijdperk dan) :)
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?