Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Lars Smelter
Vandaag om 23:01:59
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 23:00:51
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Huup
Vandaag om 22:27:23
Layne, Somewhere South. door Ronald Halma
Vandaag om 22:23:00
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan door Ronald Halma
Vandaag om 22:19:04
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 22:10:29
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Dave.......
Vandaag om 21:56:58
Wat zijn de basis kleuren in pigment voor modelspoor? door hervé
Vandaag om 21:56:32
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door Ferry As
Vandaag om 21:54:39
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Pauldg
Vandaag om 21:40:14
Roco NS 1631 wisselstroom naar gelijkstroom door Jan Breman
Vandaag om 21:32:17
Update: baan in de tropen door phdirk
Vandaag om 21:22:41
Minibaan Visserskaai H0 door hervé
Vandaag om 20:55:06
reed contact onder de baan door R1954
Vandaag om 20:33:55
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 20:21:48
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Ed K.
Vandaag om 19:58:13
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 19:17:43
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:17:08
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:16:52
Lenz Standard+ V2 doet gek door Nijboer
Vandaag om 19:12:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 18:40:33
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:08:18
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:47:32
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:39:31
100 jaar MBS lok 4 door borotof
Vandaag om 17:26:23
Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt door Eric B
Vandaag om 17:24:15
welke draden om servodecoders te testen door Dirk
Vandaag om 17:23:04
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 16:42:36
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B door Carl
Vandaag om 16:14:38
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:45:48
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - VIRM 4 "serie 9500" in H0  (gelezen 51712 keer)

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - VIRM 4 "serie 9500" in H0
« Reactie #60 Gepost op: 27 March 2009, 23:11:41 »
Zo heb ik voordat ik bij Railverkeersleiding ging werken vrij kort bij NedTrain gewerkt om een bepaalde reden...

Maar, het gaat hier inderdaad om de Virm, anders dwalen we veel te erg af.
Het wordt een mooi model, Manuel. ben benieuwd naar het eindresultaat!

Maarten
« Laatst bewerkt op: 27 March 2009, 23:35:02 door Overlast »
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

rard

  • Vriend van SpoorH0.nl
  • Offline Offline
  • Berichten: 3029
    • Spoorh0.nl
Re: BNLS-Werkspoor - VIRM 4 "serie 9500" in H0
« Reactie #61 Gepost op: 27 March 2009, 23:19:00 »
...Het wordt een mooi model, Marcel. ...


zullen we het maar op Manuel houden?  ;D
Spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - Maasfoort.nl

manuelspot

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - VIRM 4 "serie 9500" in H0
« Reactie #62 Gepost op: 08 April 2009, 13:18:07 »
Ben vandaag met de transfers begonnen aan te berengen op de eerste kopbak.
Hoop vanavond de kopbak in de lak te kunnen zetten.



Manuel


Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18609
    • Het Groterdam Project
Re: BNLS-Werkspoor - VIRM 4 "serie 9500" in H0
« Reactie #63 Gepost op: 08 April 2009, 14:03:19 »
Dat gaat de goede kant op !!!! (y)

thalys

  • Offline Offline
  • Berichten: 63
Re: BNLS-Werkspoor - VIRM 4 "serie 9500" in H0
« Reactie #64 Gepost op: 08 April 2009, 16:21:59 »

Dat gaat de goede kant op ga zo door manuel !!!! (y)

Groet Dennis

manuelspot

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - VIRM 4 "serie 9500" in H0
« Reactie #65 Gepost op: 09 April 2009, 14:15:23 »
Zo vandaag weer lekker wat gedaan.
De eerste kopbak is nu afgelakt. En grotendeels afgemonteerd.


Als eerste ben ik met de motorwagen begonnen. Omdat de IRM van rivarossi slechte koppelingen heeft vervang ik deze voor symoba schachten. In de motorwagen heb ik een gat in de bodemplaat gemaakt wat op de foto hierboven te zien is. Hier past zometeen de symoba koppeling boven.


Hier is de koppelingsmechaniek geplaatst. Gewoon met wat plastic lijm.


Dan moeten de schachten erop geschoven worden waar uiteindelijk de koppeling in kan. Omdat er weinig ruimte is hier heb ik de achter zijde van de schacht mooi rond geveild.


En dan is alles gemonteerd. Wat ook te zien is dat ik bij het draaistel ook een kleine ronding heb weggeveild. om zo meer ruimte te maken.


En dan nog een resultaat van boven gezien.


De motorbak is ook gedigitaliseerd.


Dan de voorzijde. Ik heb de onderkanten van de cabines eraf gehaald wat als resultaat heeft dat nu het gat voorin open blijft. Hier ga ik nu mooi de koppeling plaatsen.


Dit is het gedeelte wat is overgebleven van het stukje wat onder aan de cabine zat. Hier ga ik nu de roostertjes netjes uit snijden. Dit zijn in de werkelijkheid de claxons.


Na het plaatsen van de symoba schacht voor de koppeling. Heb ik de twee uitgesneden roostertjes erop gelijmd aan de zijkanten.


En dan het eerste resultaat. Ik heb de koppeling erop gemonteerd voorop en de antennes erop geplaatst en de ruitenwissers gemonteerd.


Vanaf voor gezien.


Let bij deze foto ook op de draaistellen. Deze zijn ook extra gedetaileerd. Hier kom ik binnenkort op terug.



Dan de achterzijde met de koppeling. Er moeten nog een paar kleine dingen gebeuren aan deze bak.


Frontlichten.


Sluitlichten

Manuel

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: BNLS-Werkspoor - VIRM 4 "serie 9500" in H0
« Reactie #66 Gepost op: 09 April 2009, 14:17:32 »
zo, dat ziet er wel dat serieuzer uit zeg!  (y)

Tomas131

  • TraXXer
  • Offline Offline
  • Berichten: 423
  • Br 146.2
Re: BNLS-Werkspoor - VIRM 4 "serie 9500" in H0
« Reactie #67 Gepost op: 09 April 2009, 14:20:01 »
Wat een prachtig model Manuel! Helaas dat het grote voorbeeld dat niet is  :P
Project: Rheinland-Pfalz, met rondrijdend spul uit alle Duitstalige landen, Fransen, Belgen, Luxemburgers en wat Hollanders.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18609
    • Het Groterdam Project
Re: BNLS-Werkspoor - VIRM 4 "serie 9500" in H0
« Reactie #68 Gepost op: 09 April 2009, 14:45:34 »
Ik val in herhaling, en dat is tegen de forumregels...

Wat fraai !

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re: BNLS-Werkspoor - VIRM 4 "serie 9500" in H0
« Reactie #69 Gepost op: 09 April 2009, 14:46:27 »
Wat ongeloofelijk mooi zeg. Alleen al die details van de koppeling.
Voor grootspoorfoto's zie site

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5409
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: BNLS-Werkspoor - VIRM 4 "serie 9500" in H0
« Reactie #70 Gepost op: 09 April 2009, 15:25:21 »
Hoi Manuel,

Mooie verbouwing zeg, vooral die opengewerkte baanruimer is fraai! Maar zie ik het nu goed dat je blauwe banden in hoogte te dun zijn?

Succes verder!

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - VIRM 4 "serie 9500" in H0
« Reactie #71 Gepost op: 09 April 2009, 15:26:25 »
Heel netjes, zeg! (y)
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

manuelspot

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - VIRM 4 "serie 9500" in H0
« Reactie #72 Gepost op: 09 April 2009, 17:50:06 »
Ja het begint wel wat te worden he.
Heb net de bak aan de achterzijde van een verhoging voozien. Dat ding hing mij veel te ver achterover. Zal binnenkort wel een foto's maken. Maar nu is die in iedergeval weer wat rechter.

Manuel

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6439
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: BNLS-Werkspoor - VIRM 4 "serie 9500" in H0
« Reactie #73 Gepost op: 09 April 2009, 18:45:06 »
Ik zie dat je de Buffers er aan hebt gelaten Manuel.
Maar heeft de VIRM eigenlijk wel Buffers tussen beide, want de stellen die ik sinds de Verbouwing naar VIRM heb gezien, dat die een ander type koppeling tussen de wagens hebben.
Waardoor de Buffers overbodig zijn geworden.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

manuelspot

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - VIRM 4 "serie 9500" in H0
« Reactie #74 Gepost op: 09 April 2009, 18:52:19 »
Ja ze hebben een vereenvoudigde schravenberg koppeling in het echt er tussen zitten. Of de 9500 serie buffers heeft weet ik zo niet zal het eens gaan bekijken. Goeie tip ;)

Heb het ook maar gelijk uitgezocht. En het klopt de buffers gaan eraf.

Hier zie je de bak overgang van de 9504 bij de compressor.

Manuel
« Laatst bewerkt op: 09 April 2009, 18:55:59 door Manuel »