Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 15:48:12
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door RetroJack
Vandaag om 15:37:22
Fleischmania Nostalgia door Sporlijn Úje
Vandaag om 15:37:02
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 15:30:03
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
Vandaag om 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 15:26:07
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:21:53
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0. door tijgernootje
Vandaag om 15:14:06
Sfeer op je modelbaan door tothebeach
Vandaag om 15:07:17
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door tothebeach
Vandaag om 15:04:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Lobomotion69
Vandaag om 14:45:44
US Sandtower in messing Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:07:58
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:01:11
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 13:54:31
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door NS264
Vandaag om 13:28:45
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:24:23
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:23:26
digitaal veranderd in 15 jaar door Henk G
Vandaag om 13:10:27
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 13:02:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tijgernootje
Vandaag om 13:00:44
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door tijgernootje
Vandaag om 12:55:16
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 12:00:19
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 11:50:21
Aachenau West door Eric v C
Vandaag om 11:39:38
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
Vandaag om 11:04:36
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door thevandijks
Vandaag om 10:38:13
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 07:58:41
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - VIRM 4 "serie 9500" in H0  (gelezen 50578 keer)

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2521
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - VIRM 4 "serie 9500" in H0
« Reactie #60 Gepost op: 27 March 2009, 23:11:41 »
Zo heb ik voordat ik bij Railverkeersleiding ging werken vrij kort bij NedTrain gewerkt om een bepaalde reden...

Maar, het gaat hier inderdaad om de Virm, anders dwalen we veel te erg af.
Het wordt een mooi model, Manuel. ben benieuwd naar het eindresultaat!

Maarten
« Laatst bewerkt op: 27 March 2009, 23:35:02 door Overlast »
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

rard

  • Vriend van SpoorH0.nl
  • Offline Offline
  • Berichten: 3029
    • Spoorh0.nl
Re: BNLS-Werkspoor - VIRM 4 "serie 9500" in H0
« Reactie #61 Gepost op: 27 March 2009, 23:19:00 »
...Het wordt een mooi model, Marcel. ...


zullen we het maar op Manuel houden?  ;D
Spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - Maasfoort.nl

manuelspot

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - VIRM 4 "serie 9500" in H0
« Reactie #62 Gepost op: 08 April 2009, 13:18:07 »
Ben vandaag met de transfers begonnen aan te berengen op de eerste kopbak.
Hoop vanavond de kopbak in de lak te kunnen zetten.



Manuel


Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re: BNLS-Werkspoor - VIRM 4 "serie 9500" in H0
« Reactie #63 Gepost op: 08 April 2009, 14:03:19 »
Dat gaat de goede kant op !!!! (y)

thalys

  • Offline Offline
  • Berichten: 64
Re: BNLS-Werkspoor - VIRM 4 "serie 9500" in H0
« Reactie #64 Gepost op: 08 April 2009, 16:21:59 »

Dat gaat de goede kant op ga zo door manuel !!!! (y)

Groet Dennis

manuelspot

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - VIRM 4 "serie 9500" in H0
« Reactie #65 Gepost op: 09 April 2009, 14:15:23 »
Zo vandaag weer lekker wat gedaan.
De eerste kopbak is nu afgelakt. En grotendeels afgemonteerd.


Als eerste ben ik met de motorwagen begonnen. Omdat de IRM van rivarossi slechte koppelingen heeft vervang ik deze voor symoba schachten. In de motorwagen heb ik een gat in de bodemplaat gemaakt wat op de foto hierboven te zien is. Hier past zometeen de symoba koppeling boven.


Hier is de koppelingsmechaniek geplaatst. Gewoon met wat plastic lijm.


Dan moeten de schachten erop geschoven worden waar uiteindelijk de koppeling in kan. Omdat er weinig ruimte is hier heb ik de achter zijde van de schacht mooi rond geveild.


En dan is alles gemonteerd. Wat ook te zien is dat ik bij het draaistel ook een kleine ronding heb weggeveild. om zo meer ruimte te maken.


En dan nog een resultaat van boven gezien.


De motorbak is ook gedigitaliseerd.


Dan de voorzijde. Ik heb de onderkanten van de cabines eraf gehaald wat als resultaat heeft dat nu het gat voorin open blijft. Hier ga ik nu mooi de koppeling plaatsen.


Dit is het gedeelte wat is overgebleven van het stukje wat onder aan de cabine zat. Hier ga ik nu de roostertjes netjes uit snijden. Dit zijn in de werkelijkheid de claxons.


Na het plaatsen van de symoba schacht voor de koppeling. Heb ik de twee uitgesneden roostertjes erop gelijmd aan de zijkanten.


En dan het eerste resultaat. Ik heb de koppeling erop gemonteerd voorop en de antennes erop geplaatst en de ruitenwissers gemonteerd.


Vanaf voor gezien.


Let bij deze foto ook op de draaistellen. Deze zijn ook extra gedetaileerd. Hier kom ik binnenkort op terug.



Dan de achterzijde met de koppeling. Er moeten nog een paar kleine dingen gebeuren aan deze bak.


Frontlichten.


Sluitlichten

Manuel

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re: BNLS-Werkspoor - VIRM 4 "serie 9500" in H0
« Reactie #66 Gepost op: 09 April 2009, 14:17:32 »
zo, dat ziet er wel dat serieuzer uit zeg!  (y)

Tomas131

  • TraXXer
  • Offline Offline
  • Berichten: 423
  • Br 146.2
Re: BNLS-Werkspoor - VIRM 4 "serie 9500" in H0
« Reactie #67 Gepost op: 09 April 2009, 14:20:01 »
Wat een prachtig model Manuel! Helaas dat het grote voorbeeld dat niet is  :P
Project: Rheinland-Pfalz, met rondrijdend spul uit alle Duitstalige landen, Fransen, Belgen, Luxemburgers en wat Hollanders.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re: BNLS-Werkspoor - VIRM 4 "serie 9500" in H0
« Reactie #68 Gepost op: 09 April 2009, 14:45:34 »
Ik val in herhaling, en dat is tegen de forumregels...

Wat fraai !

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re: BNLS-Werkspoor - VIRM 4 "serie 9500" in H0
« Reactie #69 Gepost op: 09 April 2009, 14:46:27 »
Wat ongeloofelijk mooi zeg. Alleen al die details van de koppeling.
Voor grootspoorfoto's zie site

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5371
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: BNLS-Werkspoor - VIRM 4 "serie 9500" in H0
« Reactie #70 Gepost op: 09 April 2009, 15:25:21 »
Hoi Manuel,

Mooie verbouwing zeg, vooral die opengewerkte baanruimer is fraai! Maar zie ik het nu goed dat je blauwe banden in hoogte te dun zijn?

Succes verder!

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2521
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - VIRM 4 "serie 9500" in H0
« Reactie #71 Gepost op: 09 April 2009, 15:26:25 »
Heel netjes, zeg! (y)
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

manuelspot

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - VIRM 4 "serie 9500" in H0
« Reactie #72 Gepost op: 09 April 2009, 17:50:06 »
Ja het begint wel wat te worden he.
Heb net de bak aan de achterzijde van een verhoging voozien. Dat ding hing mij veel te ver achterover. Zal binnenkort wel een foto's maken. Maar nu is die in iedergeval weer wat rechter.

Manuel

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: BNLS-Werkspoor - VIRM 4 "serie 9500" in H0
« Reactie #73 Gepost op: 09 April 2009, 18:45:06 »
Ik zie dat je de Buffers er aan hebt gelaten Manuel.
Maar heeft de VIRM eigenlijk wel Buffers tussen beide, want de stellen die ik sinds de Verbouwing naar VIRM heb gezien, dat die een ander type koppeling tussen de wagens hebben.
Waardoor de Buffers overbodig zijn geworden.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

manuelspot

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - VIRM 4 "serie 9500" in H0
« Reactie #74 Gepost op: 09 April 2009, 18:52:19 »
Ja ze hebben een vereenvoudigde schravenberg koppeling in het echt er tussen zitten. Of de 9500 serie buffers heeft weet ik zo niet zal het eens gaan bekijken. Goeie tip ;)

Heb het ook maar gelijk uitgezocht. En het klopt de buffers gaan eraf.

Hier zie je de bak overgang van de 9504 bij de compressor.

Manuel
« Laatst bewerkt op: 09 April 2009, 18:55:59 door Manuel »