Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€130.00
Per saldo:
€-120.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
diorama, voor lange treinen.
door
Wim Vink
Vandaag
om 23:01:07
Schrootplaats
door
ruudns
Vandaag
om 22:46:35
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ...
door
Bob R.
Vandaag
om 22:40:14
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²)
door
Jack Black (NS1220)
Vandaag
om 22:31:45
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 22:23:03
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf
door
peterha
Vandaag
om 22:20:53
Ijzeren Rijn: militair transport
door
ijzeren rijn
Vandaag
om 22:10:05
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee?
door
Frank 123
Vandaag
om 21:56:33
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 21:39:10
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
DavidNS400 Grote sik
Vandaag
om 21:38:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Schachbrett
Vandaag
om 21:09:44
Pfarrerwinkel bahn
door
Schachbrett
Vandaag
om 21:08:37
Bahnbetriebswerk "Altendorf"
door
basjuh1981
Vandaag
om 20:53:29
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 20:52:40
US diorama in H0
door
basjuh1981
Vandaag
om 20:51:10
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen
door
MathynK
Vandaag
om 20:11:23
Les Billards du Vivarais
door
Frank 123
Vandaag
om 20:07:55
Piko lok digitaal rijdt direct weg
door
Ronaldk
Vandaag
om 19:59:22
Gewoon wat busfoto's
door
Keska
Vandaag
om 19:20:28
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 19:10:24
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog
door
MartinRT
Vandaag
om 19:04:37
19 Toen
door
defender
Vandaag
om 19:01:10
20 en 21 april MobExpo
door
class 37
Vandaag
om 18:16:26
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE
door
Rob Bennis
Vandaag
om 17:45:39
Al mijn goede ideeën...
door
maartenvdb
Vandaag
om 17:22:59
Raadplaatje
door
Benelux795
Vandaag
om 17:18:39
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund
door
Ronald Halma
Vandaag
om 15:58:27
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
bask185
Vandaag
om 15:50:37
NS 6000 (in schaal 0)
door
FritsT
Vandaag
om 14:24:44
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 14:14:55
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
FL 8694 en 8695 SNCF Couperijtuigen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: FL 8694 en 8695 SNCF Couperijtuigen (gelezen 2354 keer)
gertjuh87
Offline
Berichten: 35
FL 8694 en 8695 SNCF Couperijtuigen
«
Gepost op:
06 maart 2009, 17:58:04 »
Hallo,
Vandaag op rail tegen en paar leuke rijtuigjes opgelopen, ben nu alleen benieuwd naar de samenstelling van een komplete trein hiervan. Kan iemand mij daar bij helpen, of weet iemand een site waar ik deze informatie vandaan kan halen.
Bijvoorbaat vriendelijk dank voor de moeite!
M.v.g. Henk
«
Laatst bewerkt op: 06 maart 2009, 20:39:46 door gertjuh87
»
Gelogd
Anoniem
Gast
Re: FL 8694 en 8695 SNCF Couperijtuigen
«
Reactie #1 Gepost op:
06 maart 2009, 18:56:05 »
Onder de noemer 'voitures Arimistice' wordt zo'n beetje de hele zwik rijtuigen geschaard die ofwel achtergebleven zijn in Frankrijk na WO I, ofwel als herstelbetaling zijn opgevorderd. Geen idee of deze rijtuigen ook daadwerkelijk in Frankrijk hebben gereden, maar als dat zo is, dan moet je denken aan inzet in stoptreinen en 'petits express' op het net van de EST of de AL (Réseau d'Alsace-Lorraine), het noordoosten van het land dus. Vanaf de vorming van de SNCF in 1938 vielen de netten van EST en AL samen in de nieuwe
Région
Est. De Armisticerijtuigen bleven dienst doen in die contreien en kwamen normaal gesproken niet in andere delen van het land.
Ze kunnen ingezet zijn als complete treinen, meestal van 3 tot 6 rijtuigen, of los in samenstellingen met ander materieel uit dezelfde tijd. We spreken dan van 1919 tot in de jaren '60 (toen de meeste Armisticebakken wel zo'n beetje gereconstrueerd waren tot rijtuigen type Bruhat). Wat ervoor kan? Van alles, maar het meest logisch lijken tenderlocs a la 232 TC bijvoorbeeld.
Gelogd
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: FL 8694 en 8695 SNCF Couperijtuigen
«
Reactie #2 Gepost op:
06 maart 2009, 19:45:59 »
Dan heb je dus eigenlijk een Duits treintje (232 TC = T18 of Br78) met AL of SNCF kenmerken...
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
Anoniem
Gast
Re: FL 8694 en 8695 SNCF Couperijtuigen
«
Reactie #3 Gepost op:
06 maart 2009, 19:57:10 »
Daar komt het dan op neer ja
. De Elzas is toch meer Duitsland dan Frankrijk, dus ook met je Vollmervakwerkhuisjes zit je goed
.
Gelogd
gertjuh87
Offline
Berichten: 35
Re: FL 8694 en 8695 SNCF Couperijtuigen
«
Reactie #4 Gepost op:
07 maart 2009, 00:22:54 »
Hallo,
Dank jullie wel, ik ben even aan het zoeken geweest en kom dan de volgende loc's vinden:
Arnold: 2271 en 2269
Fleischmann 7078F
Hoe strak werd er de hand aan gehouden om alleen bij de laatste wagen een remmershuis te hebben, of hadden ze gewoon alles door elkaar zitten ivm rijtuigen gebrek?
M.v.g. Henk
Gelogd
Anoniem
Gast
Re: FL 8694 en 8695 SNCF Couperijtuigen
«
Reactie #5 Gepost op:
09 maart 2009, 10:37:19 »
Ik kan mij niet herinneren (maar de informatie daarover is erg schimmig) dat de functie van remmer in Frankrijk überhaupt bestond. Er zijn ook geen Franse rijtuigen - d.w.z. rijtuigen die oorspronkelijk voor de Franse spoorwegen bedoeld waren - geweest die een remmershuis hadden voor zover ik kan beoordelen. Dus dat zal wel niet uitgemaakt hebben.
Ik betwijfel zelfs of er Armisticerijtuigen met een remmershuis zijn geweest...
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
FL 8694 en 8695 SNCF Couperijtuigen